Først og fremst får jeg bare si at jeg vet lite om Lange-støvler. Men jeg må gi deg det tipset at du bør legge kroner, navn og utseende til side når du kjøper. Tenk først på det når du må velge mellom to like gode støvler. Dra til flere butikker og prøv alt av støvler. Prøv så liten størrelse du klarer. Tror nok du skal slite med 27,5 men 28 bør gå. Når du føler at du har funnet noe bra, så ta på begge og stram til som om du skal kjøre ned et 45 graders brattheng med klink is. Vals så rundt i butikken i minst et kvarter. Gjenta denne operasjonen til du har funnet minst to ulike modeller som fungerer. For å begrense valget, kan du jo se på flex'en før du prøver.Jeg hjalp forøvrig en svoger før jul med støvler. Han har normal vrist, og endte opp med Salomon etter 3 butikker og 11 par støvler. (Kjerringene skjønte ikke bæret av hva vi drev med. Nesten som dem i en skobutikk. He-he.) Nordica derimot hadde masse plass over vristen. Jeg prøvde selv Nordica i 1993 og opplevde også for god plass over vristen. Har kjørt med Salomons Integral (flex 100) siden. Har nå flere par som jeg veksler med, og vil aldri bytte dem ut. I 1994 kostet disse støvlene 3700,-. Det var jo en formidabel formue dengang, men hva gjør vel det ? Det første paret har hatt over 500 skidager. Lykke til !PS: Hvis du tar deg råd til å spesialtilpasse støvler, med feks. Surefoot, så blir du garantert fornøyd.