Sitat bronx:for alle innlegg og gode tips og vink.Men bli ikke uvenner da gutta :winkHar kokt ned til noen få alternativr , og regner med at det blir enten Mantra eller en fra Blizzard som heter Titan nine (noen som har erfaringer med den?)Har også sett på Dynastar Mythic Rider, billigere, men er den stiv nok??Eventuelt Rossignol Bandit (Finner den ikke i lengre utgaver enn 181 cm kan det stemme?? det samme gjelder Blizzard skia ,lages de ikke lenger eller er det bare Oslo sportslager som ikke har lengre på lager??)
Det er nok kun litt uenighet på gang. Tror ingen blir uvenner kun fordi man har forskjellig syn.
(Jeg må vel innrømme at jeg muligens har hauset opp litt rundt Mantra, siden jeg digger de! he he. Så, Telemarkingen har et poeng)
Blizzard Titan Nine skal være veldig bra; svært allsidige og funker bra i både preppet bakke, løssnø, oppkjørt snø, skare, is, og pudder...! (Jeg vurderte disse selv, før det ble Mantra)
Men jeg har hørt det blitt nevnt at det har vært problemer med laminatet som sprekker opp i tuppen av skiene etter litt kjøring på Titan Nine. (Blant annet har det blitt meldt her på forumet)
Titan Nine er en utgått modell. Den modellen som likner mest av Blizzards nåværende kolleksjon, er Titan Cronus IQ. Sistmnvente passer deg nok bra, Bronx, da du er tung. Det krever litt vekt/styrke for å få skikkelig dreis på den, men når du har det så skal den være veldig bra. Den er likevel mer rettet mot bakkekjøring enn Titan Nine var.
Det har blitt tipset her om Dynastar Mythic Rider, og det er en ski jeg utelukkende har hørt positive ting om. Tror ikke du kan gå feil med denne heller. Men den er visstnok dårligere i preppet bakke enn Mantra og Titan Nine.