Kan ikke se at Mantra har vunnet så mange av de norske testene. Og utltrapsort testene bør leses med en klype salt da de ofte motsier seg i en og samme beskrivelse av ulike ski. Har mantra vunnet testene i Friflyt de siste årene? Personlig har jeg vurdert den flere ganger. Har dog styrt unna nettopp pga den korte svingradiusen som ofte blir et minus i variert føre offpist, men som er en "typisk" bakkecarver egenskap. Ellers så er vel ikke akkurat Coomba en bakkeski (slik jeg klassifiserte den:grin), men den fungerte overassekde bra i bakken med mine 85 kg. Jeg mener derimot at det en tendens til å opphause "egne ski" å på forumet her og på Freeride.se (som har et ellers et vel så godt fungerende forum) uten å ta i betraktning at det er flere ski som faller i samme kategori. Denne gangen slår jeg et slag for en ski jeg har selv da jeg ofte har styrt utenom denne selv tidligere fordi jeg trodde den var for avansert. Det er den ikke og den den kan godt kjøres i lang lengde. Og det i skog også, selv om det ikke blir optimalt der. Jeg tror forøvrig atr MAntra kan være en bra ski for bronx, men jeg vil bare ta litt til motmæle til den Mantra-klanen som alltid fremhever denne ski som den eneste skia som fungere over hele fjellet.
Skulle jeg anbefalt rene pudderski til bronx vil jeg gått for andre enn de jeg nevnte tidligere. Offpist er ikke nødvendigvis=pudder. Desverre er det ikke hver tur en pudderrun her i Norge snarer en kamp mellom flere ulike snøtyper.
Hadde vært morsomt om noen andre hadde synspunkter på dette.