Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Reiser til St. anton på lørdag, litt lite snø. hjelp?!
#118690 27/02/2008 1:03 PM
Fiffen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Som overskriften sier, reiser jeg til St.Anton på lørdag for en uke. Ser på hjemmesidene til St.Anton at det ikke er allverden med snø der, og værmeldingene er ikke lovende. Noen som har noen tips til hvor man må dra når det er litt lite snø der? Det er forsåvidt kaldt og snø nok over 2000m, men er det så høyt overalt der da?

Noen som har vært der i det siste, eller er der nå som har noen tips osv og komme med?

Er snø på vei......
Fiffen #118691 27/02/2008 1:34 PM
Ron Offline
Fersking
Fersking

ifølge værmeldinger er det noe på gang.Sjekk snow-forecast

st. anton
Fiffen #118692 27/02/2008 2:08 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

jeg var der for en uke siden.. det var sol i 7 dager, men litt lite snø.. utenfor løypen var det hardt og ikke så bra.. men jeg tror det skal begyne og så i neste uke..

lykke til

mange muligheter
Fiffen #118693 27/02/2008 2:37 PM
Fersking
Fersking

det er beklagelig at det er lite snø der, men som du leste i de andre innlegg er håpet ikke helt knust.

st. anton ligger bra til for utflukter til andre steder (selv om jeg er usikker på hvordan det står til med offentlig transport). sjekk http://no.bergfex.com/tirol/ for mer info om skiområdene i nærheten. kanskje du finner noe der. hørte av en bekjent at det var bra vær der denne uka. han satt på 2800 meter høyde i sola, 15 grader i skyggen, bra skiføre, men savnet tørr nysnø. fra ischgl kan du kjøre ned baksiden til samnaun (sveits).

mulighetene er der, man må bare være flexibel :wink

ønsker deg en kjempeflott tur og masse ny puddersnø!!!

Re: Reiser til St. anton på lørdag, litt lite snø. hjelp?!
Fiffen #118694 27/02/2008 2:51 PM
mik Offline
Fersking
Fersking

Kom hjem fra St. Anton for to uker siden. Nå i ettertid viser det seg at vi hadde griseflaks. Den siste sneen i St. Anton falt dagen etter vi ankom, så vi fikk et par ufattelig bra dager!

Jeg ble likevel overrasket over hvor SJUUUKT fort det blir oppkjørt - over alt! Vi lykkes ikke noe særlig i å finne pudder to-tre dager etter snefallet. kan tenke meg at det er desto vanskeligere nå. Det skal sies at omtrent alle i vårt følge var førstereisende til St. Anton og ikke kjente i området eller terrenget, så vi var forsiktige mtp skred.

Erfaringen jeg sitter igjen:1) Dersom snefall mens jeg er der: Grafse til meg så mye pudder som over hodet mulig i St. Anton (Schindlergrat-heisen var gull for oss) og så kommet meg fort som faen til Zürs.2) Dersom ikke ny sne/oppkjørt: Hør med en guide om han vet om noe snacks. Hvis ja: Leie vedkommende. Hvis nei: Spør folk om tips. Utforsk Zürs, Sonnenkopf og Stuben.

STUBEN!!
Fiffen #118695 27/02/2008 4:46 PM
Medlem
Medlem

Jeg var i st anton litt over 2 uker i jan. Det vi fant ut var at tyskere å danske kjørte opp all snøen i hovedanlegget på veldig kort tid. Derfor begynte vi å utforske områdene rundt.

For oss ble d stuben som var hovedannlegg, der var det lite folk å snøen lå 1 uke noen steder. Ikke la deg lure av at det ser tamt ut på avstand, mye fin kjøring her! Lykke til, jeg drar snart ned selv å satser på snow-forecast's meldte dump kommer rett før avreise:grin

Fiffen #118696 27/02/2008 10:15 PM
Ringrev
Ringrev

Jeg kom hjem fra Ischgl på lørdag. Det var det mye muligheter hvis en orket å gå litt, vi fant en del urørt her og der i anlegget uten å traske også. Ischgl har sinnsykt mye lett tilgjengelig offpiste, skulle gjerne reist ned igjen med fersk snø. 40 min fra St anton.PS: Sonnenkopf er trikset i st anton når stuben er oppkjørt.

Fiffen #118697 27/02/2008 11:22 PM
Fersking
Fersking

Hvis man er villig til å traske litt med skiene på sekken, er det bra muligheter for pudder ganske lenge etter snøfall. Noen av disse turene ville jeg hatt med kjentfolk til. Lei guide eller hør med noen som er kjent. Kjøring over 2000 meter er ikke noe problem å få til. Til afterski er mooserwirt en vinner. God tur!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå