Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
innstilling av "fremovertrykk" på Marker
#118562 13/03/2008 7:47 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

heihar et par Marker Titanium 12 bindinger(er identisk med de fleste andre markerbiningene).lurer litt på hvordan fremovertrykket skal være på disse.bindingene er utstyrt med en skrue som justerer bakbindingen frem og bakover. jeg inbiller meg at denne skruen skal være jevnt med området rundt skruen når det er riktig trykk fremover og skoen er i bindingen.kan dette stemme? har ikke noen manual for bindingene og ser IKKE ut som at marker har lagt noe om dette ut på internettN

stemmer
skognils #118563 13/03/2008 7:50 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Skal være kant i kant med orådet rundt.

strek...
skognils #118564 13/03/2008 9:46 PM
Avhengig
Avhengig

Nå har jeg ikke helt i hodet hvordan marker sitt system er,men sett i støvelen og så sjekker du om det er en rille/strek i skruen. er det det skal den være kant i kant med plasten der skruen går inn hvis ikke er det som nevnt over skrue hodet skal være kant i kant med plastikken på bindings huset. Lett å sjekke selv og viktig for at bindingen skal sitte som den skal!! laugh

Pass hvertfall på at den ikke sitter for langt inn,men det merker du lett om støvelen sitter fast i bindingen!!

takker
skognils #118565 14/03/2008 7:45 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

takk for svar. regnet med at skruen skulle være jevnt med området rundt. ville bare sjekke da jeg synes frambindingen løste litt lett ut (stod på 9 og jeg mistet skien i lufta under en 360).

har hatt noen marker MRR tidligere når jeg var konkurransealpinist og de var svært følsom på fremovertrykket. for mye eller for lite og de løste kjapt ut!skal stramme til 10 og se om det hjelper.bindingene står på et par carvingski på 170(13m radius undertegnede er 87kg og har sko med sålelengde 313mm og kjører vel noe hardere enn middels(får jeg håpe..he he )

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå