I helgen var jeg på Kirketaket sammen med noen kompiser. Foruten supert føre med masse nysnø og knall sol på søndag fikk vi endelig testet Duken. En av kompisene mine hadde første dag med sin Coomba m/duke. Pga skader har ikke han fått trent så bra utholdenhet de siste årene, men kom seg greit opp og var veldig fornøyd hvordan de funket opp. Selv har jeg Hellbent m/Duke. I utgangspunktet ikke tenkt til "lange" toppturer, men korte i forbindelse med alpinanlegg. Har også et par Kahuna/maiden med Fritchi FR, men de lånte jeg til en annen kompis. SÅ da fikk jeg testet hvordan det var å gå med skia og ikke minst bindingen. Veldig overrasket hvor greit det var å gå 3 1/2 time med Hellbenten. Eneste problemet var at fellene var for smale (1 cm gleppe på hver side), dermed noen glipptak i de bratteste traversene. Bindingen var veldig god å gå med, selv om de veier mer en FR tenkte jeg ikke på det mens jeg gikk. Konklusjon må være at Coomba og Duke er en kombo å anbefalle.
NB! En tredje kompis hadde sin første tur på fete ski fra G3, med dynafit binding (vertical ?, den med karbonplate som forbinder tå og hæl binding). Med andre ord lett binding og sko. Han var også veldig fornøyd med egenskapene nedover (opp er de selvsakt udiskutabel god), ikke minst med tanke på at han er en kraftig plugg som tråkker bra på. Mao mange gode alternativ både opp og ned.