Hva tror dere som har litt peil på fatskis om denne sammenlignet med Kuro?181 cm, 155-127-150 mm, r-19 m, litt stiv ski som og er torsjonsstiv som bare juling. Mykner opp mot tuppen.
Her er hva som står på sidene til Hendryx:
A ski to tear down the whole mountain with......or ripp that wind slab off.....surfin pow....or simply reverse the whole fu#%¤.....mountain.....But don´t mind ripping the pist with these.....10 cm deep trenches guaranteed in the manchester......bite is awsome if you can handle them....but you need a good duckstance to take fully advantage of these rockets...
Reversed camber included.....progressive for maximum performance....
Og på nærmere etterspørsel sier han dette:
Kul att du fått upp ögonen för mina skidor....:)Jo så här är det.....Cash är en skida för friåkning....den surfar runt i lössnö och är extremt lättmanövrerad.......den är lite känsligare än andra skidor....man behöver vara lite mer precis med fötterna.....detta i sin tur gör att den kan svänga på en femöring....men man kan oxå balansera den på mitten och köra långa snabba svepande svängar......ett lätt hältryck och dom svänger direkt....Men dom fungerar inte bara i lössnö.....dom är grymma i pisten oxå......en mjuk manchester och dom skär som knivar......isbett finns oxå....men det tar ett tag innan man vant sig vid att dom är bredare.......men som sagt....dom är grymma carversEn skida som tar ett par steg framåt i utvecklingen......vilket oxå gör att det kan ta lite tid innan man lärt sig att utnyttja dom fullt ut.....för mig tog det ca två veckor att hitta allt.....men å andra sidan ville jag inte åka något annat sedan......
En helt annan skidupplevelse helt enkelt.....och man känner att man utvecklas som skidåkare i ett rasande tempo......:)
Egentlig så kan det faenmeg være det samme for jeg skal ha CiK :P Bare lurte litt siden begge er grisedyre klovneski med reverse camber.