Sitat nature mess:Lurer litt på og starte i val d isere,er det langt derfra og til La grave? Zerrmat eller Engelberg og hva med verbier har mulighet til bare 1 av dem.
Jeg var en uke i Engelberg i mars, og hvorvidt man liker stedet og skikjøringen, kommer helt an på hvordan man kjører.
Naturen er storslagen der uansett, forresten, og det er en koselig liten by.
Skikjøringsmessig, så er det knall for off-piste og freeride! Jeg holder meg foreløpig mest i preppet bakke, og der kan jeg ikke si at anlegget i Engelberg er mye å skryte av (kun heisene og gondolene! he he) Smale, røde bakker er det så og si overalt, og det er heller ikke altfor mange nedfarter å velge mellom. Og ettersom det er relativt mange folk i disse bakkene (og ferdighetene varierte ekstremt mye mer der nede enn hva jeg har sett i Kvitfjell hvor jeg primært kjører her hjemme...) så blir det trangt i en del partier. Og det blir utrolig oppkjørt snø når klokka er over 14! Kuleløyper blir det faktisk for det meste over hele den preppa delen av fjellet!
Turen til Engelberg var utrolig bra samme pokker, men vennene mine som er adskillig mer erfarne på ski (og har en del mer guts) fikk nok mer ut av kjøringen i off-piste'n enn jeg gjorde i de preppede bakkene!
Neste Alpetur blir til et sted med adskillig større og varierte muligheter for både on- og off-piste.