Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp! Trenger tips om langt, stivt freeride brett!!!
#11775 25/10/2008 12:03 PM
Raymond Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Er på jakt etter et brett rundt 165, stivt (veier 90 kg) som egner seg til freeride og løssnøkjøring. Ikke noe rendyrket løssnøbrett, er desverre for skjelden en treffer på det til at det kan forsvares, vil ha et mere allround brett, parken henger jeg skjelden i. Har vært hos Oslo Snowboardshop, veldig god hjelp der, men de hadde desverre ikke noen brett i passende lengde i min prisklasse... Har ikke lyst til å bruke 5-6000,- på bare et brett.... Vedig taknemmlig for tips om butikker og nettsider :-)

Re: Hjelp! Trenger tips om langt, stivt freeride brett!!!
Raymond #11776 25/10/2008 10:16 PM
Entusiast
Entusiast

Hei! Veier rundt det samme som deg,og liker stive og fartstabile brett til omtrent det du skal bruke det til. Nå har ikke jeg mye egenopplevd med brett på 165,men prøvd rome anthem 163,og det var utrolig bra. Finnes da også i lengre utgaver. Har generelt sett et inntrykk av at never summer titan og bataleon undisputed (såvidt jeg vet kun i 168) er de mest hårete og solide frikjøringsbrettene på markedet,sistnevnte best av de to i det løse,gitt formen på ethvert bataleonbrett,med vinklet såle mot kantene. Feit kjerne og masse glassfiber også,hurra! Selv tok jeg sjansen på et never summer heritage 162 som allroundbrett,men om sjansen byr seg,og jeg har pengene,er ovenfornevnte bataleon høyt,høyt på lista for ren grisekjøring. Neste nummer av fri flyt skal visstnok ha med en test på frikjøringsbrett,og det kan jo være greit å få med seg. Lykke til! Må beklage tett skrift,er fra mobiltelefon.

Raymond #11777 26/12/2008 10:05 PM
Raymond Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for omfattende svar! Er fremdeles på utkikk etter brett... Noen som har tips om butikk i Norge som har greie på hva de selger? Og ikke bare vil bli kvitt det de har på lager? Tar gjerne også langimot tips på konkrete brett, kan summere hva jeg er ute etter:

- Ca 165 langt- Forholdsviss stivt (veier 90 kg)- Primært brukes til cruising i bakken og utenfor løypene så fort det er snø til det..

Raymond #11778 31/12/2008 3:03 PM
Fersking
Fersking

sjekk ut Nitro Pantera 169 eller kortere. rått pudderbrett!

kjøp mitt!
Raymond #11779 01/01/2009 7:51 PM
Fersking
Fersking

Hei!

Har et flow infinite som jeg kjøpte i fjor...Brukte det kun 3 ganger..Har bestemt meg for å selge det etter å ha starta med telemark-ski!

Brettet er 164 langt og er en ekstra brei modell for ekstra flyt. Jeg syns det funka fint både i bakke og i litt pudder..veier sjøl ca. 85 kg..

Her er hva flow skriver om brettet: DescriptionDesigned to handle team-rider Risto Mattlas diverse demands, the Flow Infinite is a board you can take anywhere. It responds in deep powder and delivers pop on either groomed or natural transitions. Built to clear the most intimidating gaps in the park, to stick back-to-back 10s in the pipe, and to hold the steepest lines in Alaska, the Infinite's all-mountain agility is unsurpassed. Engineered using the Lite Quadrax with Carbon and Whiskey Royale, encased in a directional shape with our DT sidecut for a light, snappy, powerful ride.

Directional all mountain freestyle shapeTruFlex coreLite Quadrax with Carbon glass layup and kevlarWhiskey Royale constructionDT sidecutOptix 4000 Sintered base with structurnMicro Insert Pattern - 24 binding inserts to really fine tune your stance.Factory tuned edges

påmontert er Flow Amp9 bindinger (Sånne kule med nedfellbar bakplate så du slipper å klikke bindingene hver gang du går av stolheisen!)

ikke så sikker på pris men rundt 4 lappær kanskje?

Send meg en mail hvis du er interessert!

arnibjarni(ætt)hotmail(dått)com-Joar