Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2
jente på ski!!!!!
More than words
OP Offline
More than words

jeg har også tenkt å søke på rødde! hvor kommer du fra?

More than words
OP Offline
More than words

Hallingdal fhs..finnes ikke ord, rett og slett stedet for fantastiske opplevelser.. fest, ski og morro..

Øytun igjen og igjen ...
More than words
OP Offline
More than words

Magnus kom med et bra innlegg. Velger du Off-piste linja så, har den fokus på skikjøring i urørte fjellsider.

Men, ting har skjedd og skjer;

Alpinanlegget se www.altaski.no. Fallhøyden har ikke endret seg, men eiersiden har. Nye eiere i fjor som satser på seriøs drift. De holdt ord og driften er blitt god. Snøkanoner blir på plass til neste vinter for å kunne forlenge sesongen i begge ender.

Øytun har et to valgfag Snowboard og Telemark som begge benytter seg av alpinanlegget. Anlegget fungerer veldig bra for disse fagene og for de som vil ha heisnær pudderkjøring. Tror nok Alta alpin senter er et av de anleggene i norge som stort sett har pudder å tilby i off-pisten.

Off-piste ... ikke mange igjen med Asolo ekstrem m.m. som i din tid Magnus. Den tiden er forbi.

More than words
OP Offline
More than words

må bare skrive noe så ikke forumet blir helt borte

litt ot, men bare måtte...
More than words
OP Offline
More than words

Off-piste ... ikke mange igjen med Asolo ekstrem m.m. som i din tid Magnus. Den tiden er forbi.

Regnet vel egentlig med det, men hvis noen skulle dukke opp kjører du vel neppe fra dem ;)Blitt mye kjøring før jul i år? Første snøen i oslo faller faktisk mens jeg sitter her og skriver. Er kommet ca 15 cm med tørr, fin snø i kveld. Varer vel ikke lenge før det bare er slaps igjen er jeg redd.

Regner med å komme oppover en tur eller to til vinteren og teste hva du er god for i år.

Magnus

More than words
OP Offline
More than words

Jaja!!! Hallingdal er digg.. Masse ski og tuborg er tingen:) hallingdal.fhs.no

More than words
OP Offline
More than words

Heisann!!

Hvis du liker ski så ville jeg absolutt også anbefale Ringebu Fhs, skolen ligger 1 mil fra kvitfjell, hvor det er utfordringer i massevis, samt at du får en sinnsykt bra lærer!!

Du får gratis sesongkort (jobber som funksjonær under WC), og studieturen går til alpene!!

Du får mulighet til å kjøre ski så ofte du vil! Kanonbra år!!

Anbefales på det sterkeste wink

More than words
OP Offline
More than words

Har gått et år på Skaga, det ble mye ski og moro:) Skolen er helt topp. Det beste året jeg har hatt hvertfall...

More than words
OP Offline
More than words

skaga er the place to be

mye pyser her på forumet
More than words
OP Offline
More than words

Det er utrolig rått å gå på fylla et helt år i alpene. Herlighet, folkens. Det triste øyeblikket kommer når dere en dag står der og i et nu skjønner at dere har kasta bort livet på festing og korte gleder. Skjønner dere ikke? Er dere så naive at dere tror meninga med livet er å ha det fett, liksom? Tror du alt verden er til fordi du skal bli født, bli lurt til å tro at det ikke finnes mer, bli arrogant, bli et dumt forbilde, bli gammel og uten håp og deretter bli kald og gå noe uvisst i møte etter døden? Eller har du bestemt at det ikke skal være noe etter døden? Du kan jo bestemme sånt du, ikke sant? Vi dumme mennesker vender Gud ryggen, men han er glad i oss og vil gi oss mening og glede. Det er rått. Hakket råere enn å sløse bort et år på fylla i alpene.

More than words
OP Offline
More than words

Den vant du sikkert mangen på Anders...Bra jobba...

More than words
OP Offline
More than words

hei ski!

Hvis du tenke på å ta et år i Valdres, så kan eg ikkje aent enn å anbefala detta!! Besta året i livet så langt!Du trenge ikkje noe erfaring for å trivas der oppe, men hvis du tenke på ei friluftsrelatert linja,så kan det jo væra greit å væra i sånn noenlunde form..Kan på det sterkaste anbefala friluftsliv/fjell!! Ein har jo jotunheimen som nærmaste lekegrind der oppe.Men du kan jo bestilla skolekatalogen deras og lesa litt mer om det.Lykke te med valg av fhs uansett!

More than words
OP Offline
More than words

Bra, at det er noen flere jenter. Jeg er fra Oppland. Send meg en mail ell no' a'...

More than words
OP Offline
More than words

Numedal folkehøgskole er en folkehøgskole som er en ren idrettsskole, her har du et tilbud, eller så får du velge sommer som vinter på geilo!!!

Andreas K hva tenker du med?
More than words
OP Offline
More than words

Folkehøgskole er et år der du kobler vekk fra alt som er av mas og kjas og lever 1 år slik du vil(så og si)Som regel har du gått 12år på skolen og er dritt lei av skole og regler, så da tar du ett fri år på en folkehøgskole. Du fester og kjører ski MYE, men faktisk du vokser utrolig mye på det! Grunnen til det er at du lever med ca 100mennesker innpå deg i 1 år og da må du lære å takle forskjellige situasjoner så det ikke blir ett dårlig miljø . Det har du igjen for senere i livet!

Peace Out!!

More than words
OP Offline
More than words

75 skidagar...30 min til hemsedal...40 min til geilo...1 time til hallingskarvet...20 min til ål...1 min til golsbakken...mange kitemuligheiter...party på pernille...beste året i mitt liv!!!!!!

More than words
OP Offline
More than words

jeg har skjønt at det er få som får plasser på rødde. hva vektlegges når de ser på opptaket? kun karakterer?

og når må kopi av vitnemål ect. ettersendes? ettersom jeg ikke får dette før jeg er ferdig med denne terminen..

håper jeg kommer inn wink

More than words
OP Offline
More than words

lurer på det samme..er det noen som kan svare jeg og stian(han over)??

More than words
OP Offline
More than words

Rauma folkehøgskule i Molde driv jo mykje med snowboard.Sjørsport/action/snowb.

More than words
OP Offline
More than words

jeg ringte og snakket med en dame på rødde og hun sa at de så på orden og oppførsel karakterer først.. men jeg har fått inntrykk av at det er mange som søker i år så jeg vet ikke helt. angående vitnemål så tror jeg at jeg sender mitt fra jul..

Lofoten Folkehøgskole og FHS generelt
Entusiast
Entusiast

hei Gikk på telemark/klatring linja på Lofoten FHS. For ikke så lenge siden skrev jeg denne artikkelen:

http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=12&articlenr=50623

Jeje, har lite å si
Fersking
Fersking

hvilken skole du velger. Gikk på folkehøyskole i fjor og tenkte masse på hvor og hva.... Endte på Idrett og Friluftsliv på Ringebu. De har JÆVLA fete lærere på den linja, må desverre si at de ikke har mest jibbi, men skolen er feeet. Poenget er at det er folka som går der, skolen og ikke minst LÆRERENE som kommer til å gjøre et år på folkehøyskole KONGE!!! Har aldi gjort så mye morro på ett år! Snø, ski/snowboard, friluftsliv og ikke mindst, fyll, fanteri og damer.

Folkehøyskole er, som de sier i reklamene, et år for livet!!!

Side 2 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå