Synes det her vært litt uklar og rar info noen steder her. Spesielt om øytun som jeg kjenner etter å ha godt OffPiste der 2000/2001 og vært innom ved flere anledninger senere.Kommer derfor med mine synspungter også.Hvis du synes det aller morsomste med ski på beina er å kjøre i preppet bakke eller en godt preppet park er du vel kanskje havnet litt på feil sted. Dette er vel heller stedet for de som trives best i løssnøen og som er villige til å slite litt for førstespor. Fjellene i Troms og FInnmark er mange og med mye snø og få kjørere. Det er også dårlig med heiser og anlegg. Du som snakket om nattåpent anlegg i næreheten av øytun, regner med det var Rafsbotn du snakket om. Dette er et kult anlegg å kjøre i, men vil ikke si det ligger i næreheten (i alle fall ikke etter en bygutts målestokk). Ligger godt over på andre siden av fjorden (vil tippe en 3 -4 mil fra skolen) og kollektivtransporten er også heller tvilsom. Anlegget har også hatt en tendens til å gå "litt" konkurs hver vinter, så åpningstider osv er litt varierende. Hovedsaken her er egentlig at her er det løssnø som gjelder. Løssnø og feller. Ingenting er like digg som å kjøre en mange hundre fallhøydemeter fjellside med puddertilpungen etter at du selv har tatt deg opp. Finnes ikke folk i mils omkrets, og det er fjell rundt deg overalt. Du blir bortskjemt på fist runs av å gå der. Grunnferdigheter trenger ikke være noe som helst. Hadde et par i klassen som aldri hadde kjørt telemark(eller alpint for den del) uten at det var noe problem. Utstyret varierte fra fjellski med rottefella og lave lærstøvler til brede ski og høye plastsko. Selv brukte jeg det siste hele året, og trivdes med det. Skolen ligger et stykke ut i "bushen", ikke kom å påstå noe annet. Fordelen er at dette skaper et mye bedre miljø i.o.m at de aller fleste er i området det meste av tiden. Man bruker MYE tid på å være sosial. Er heller ikke personlig kristen uten at jeg følte det var noe problem at skolen har kristen forankring. Totalforbud mot alkohol med de fordeler og ulemper det fører med seg.

Dette ble fryktelig mye.. skal gi meg nå. Kort oppsummert er dette det beste året jeg noen sinne har hatt. Både Skimessig og ellers. Utrolig anbefalt. Spesielt hvis du sikler litt av scener med store fjell og masse snø.

Lykke til med valget.

Magnus