personlig så syntes jeg myke støvler er smud, jeg er 185 og 85kg, og kjører med salomon kaos sko. hvis ikke jeg tar feil så er fleksen på de 90? litt annerledes fleksindeks på fulltilt, så vet ikke helt hva det tilsvarer, men jeg ville kjørt med 6 tror jeg. men hvis det gjør vondt så ikke noe galt i å bytte. du kan enten bytte til 4 eller 8, men siden han i butikken sa at du burde kjøpe 8 så gå for det;)hvis du merker at det ikke passer heller så kan du altids kjøpe 4 også. men som henrik sier så vil en flex på 8 gjøre støvelen stivere og det vil bli mer press på leggen. mulig at fulltilt ikke passer foten og benet ditt så godt. men husk at man får som regel legbang av alle støvler.jeg har riktig nok ikke hatt noen store problemer med leggene etter at jeg byttet til salomon kaos.

et annet tips er å løsne opp støvlene vær gang du er i heisen, da får du løsnet opp presset på leggen og får bedre blod sirkulasjon. du kan også gå mer drastisk til verks og shave leggen. hårene skaper mer friksjon og kan være en faktor som kan gjøre at du får fortere vondt i leggen. du kan også, hvis du kjører med alpintsokker eller lange sokker, når du har dratt sokken helt opp drar du den litt ned igjen, da får du hårene til å ligge i "riktig" retning og det vil bli mindre friksjon.