Frontflip og Backflip
|
Fersking
|
OP
Fersking
Vurderer og prøve på frontflip og backflip på ski:) Hva er viktigt og tenke på når jeg skal prøve det? Trenger tips:wink
|
|
|
 Re: Frontflip og Backflip
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Lærte meg begge på ei helg. Frontflip er veldig lett å lære! Finn en skavel eller et drop på 1-1,5m med bratt landing. De første hoppene trenger du nesten ikke fart, bare stupe kråke på kanten og poppe med skia, man trenger nesten ikke å ta sats heller. Så står du, superenkelt!! Vips!, så har du følelsen av frontflip, da er det bare å legger til litt fart, ta mer sats og prøve seg på hopp med mere sprett så kan du egentlig frontflip. Backflip er litt mer komplisert å lære.Kan være en stor fordel å kunne det på trampoline, stupebrett og lignende. Første forsøket mitt på ski endte opp med et kragerbein kraftig ute av ledd som jeg skal operere når skisesongen er ferdig. Så husk på å ha hode rett frem når du begynner å flippe hele veien, bedre å overrotere og lande på magen enn å overrotere å lande på skulderen som jeg gjorde. Finn et ikke alt for stort bc-hopp med gaanske mye sprett, helst ikke et Vikersundhopp. Det er overskrytt vondt å lande på nakken, jeg synes personlig det er værre å lande på magen selv om ingen av delene egentlig ikke gjør så vondt som folk skal ha det til. Da er det bare å prøve! Husk å aldri trekke deg i luften, det ender som oftes med å ikke lande. Mange lander dette trikset på første forsøk, men det betyr ikke at du gjør det, så for all del ikke gi opp! Gå heller opp og prøve igjen di neste 10 gangene helt til du greier det! 
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Takker:) Det fins vell ikke noe trick tips på dette her??
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det er også noe som heter too much guts, no glory
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Steffen Hamre front flip trick tip: http://vimeo.com/10676296
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
bare og gutse på backflip.men steffen hamres trick tip hjalp meg myye på front.
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
|
|
|
 Go for it !
|
Fersking
|
Fersking
Jeg anbefaler deg på det sterkeste og lære frontflip først, det er så syyykt simpelt og lett. Bare dytt ifra med den andre så vil du komme rundt ganske fort og det er ganske vanskelig og skade seg på det også egentlig.Derimot Backflip, det er litt vanskligere. Cluen er egentlig og spinne sakte hvis du har et hopp med lit tid. Sats stopp, og dra siste. Men det er så mye vanskligere pga at du må time så mye. Vil du at jeg skal lage en tutorial for deg hvis du vil på begge eventuelt ?
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Av en eller annen grunn har jeg problemer med å komme helt rundt! Må nok gutse enda litt mer, vertfall noe jeg gjør feil! Kommer sikkert etterhvert, men når jeg tryner får jeg alltid så j***** vondt at det tar en stund før jeg prøver igjen, bindingen i halebenet osv. aiaiai...fml xD
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har nå altså prøvd på backflip en god stund: Første forsøket endte med noe kraftig kink i nakken som ikke har godt over etter en måned. De andre gangene har jeg fått høre at jeg bare kaster meg bakover, føler at jeg stopper rotasjonen midt på, som ender at jeg lander på hodet. Noen tips?
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Ja viss du gidder å lage en tutorial til meg så hadde det vert super 
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Jeg lærte backflip på et pudderhopp. Har ikke gutset det i park enda da, men det er lurt og kunne det bra på et hopp med myk landing først! :cool
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Ja, MEn er det fort og skade seg på backflip eller er det bare og gutse på?
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Mitt tips til deg er å ikke sitte å drøfte over hva som kan skje, bare tenk at du stomper det, så sitter det. Frontflip: Bare finn deg ett hopp med sprett, samme om det er park eller pudder, velg selv. Jeg brukte 1 time i park på og lære det, og nå sitter front overalt samme med supermann, etter min mening er dette trikset lettere enn det meste, eneste som kan gjøre vondt de første gangene er å lande bakpå og slå bindinger opp ett vist sted, eller få litt vondt i leggene,ikke noe værre. Sjekk gjerne ut Steffen hamre sine tips, de er fine.Backflip: Ikke stå å tenk lenge på hva du skal, alle kan backflip(etter min mening). Bare å finne ett passende stort hopp eller lage ett i pudder, bare sats alt du har bakover og vips, du lander. Har falt engang på backflip og det var på grunn av at jeg stod å tenkte for mye, og syket meg selv ut. Men ikke prøv på store hopp før du er safe på timing, da kan det gå galt. Backflip råder jeg deg til å prøve i pudder først, i og med at det er nakken du kaster deg med først i en slags blind rotasjon, noe som kan være litt skummelt. Lykke til, hadde vært kult å sett film om du satte dem :)Have fun
|
|
|
 Skal prøve ;)
|
Fersking
|
Fersking
Jeg skal prøve og lage en litt simpel en innen uka er ferdig ;)Men hvis du prøver før det, bare popp ski med det beinet som er bruker mest. Dytt fra, og len deg framover så kommer du ganske fort rundt. Jeg prøvde forsiktig på et lite hopp, med løssnø. Og dagen etter når jeg prøvde det på hopp så landa jeg, men trynte rett etter siden jeg overroterte. Så bare popp og len så skal det gå bra 
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Tusen takk for alle tipsa;) Hjalp veldigt:grin Skal ta og lage en film når jeg setter dem ja;)
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Men en ting til. Er det lurt og ha litt små ski når du skal prøve det første gangene, eller har det ikke noe og si?
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
ALltid bra med miniski når du prøver for første gang 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
ALltid bra med miniski når du prøver for første gang 
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Smell venstre foten din nedi bakenn og len deg forover akkurat som i front-flip på trampoline. I starten går det ofte tregt men det er bare å stå på! Lykke til!:wink
|
|
|
 mini ski, sats?
|
Fersking
|
Fersking
Ikke ta miniski, da blir du bare avhengig av disse, noe som er ukult når du går tilbake til lange ski og skal prøve :), Dette gjør jeg når jeg gjør det :Tar foten jeg satser med fram (min høyre fot), og de første gangene så lente jeg meg godt tilbake, og kastet meg framover og satset med satse foten. Dette gjør jeg nå på supermann for å få en fin landing.Noe som faktisk høres helt idiotisk ut, er å prøve supermann, rett og slett, det er ett triks som er mye lettere enn alt annet jeg vet om, bare len deg tilbake og kast deg framover med armene først Good luck!
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Ok;) Tusen takk for alle tipsa;) skal prøve på dette i helga:grin
|
|
|
 Flips
|
Medlem
|
Medlem
Nice tråd :DNå skal jeg og prøve i helga :)Noen som har noen bra tips til rodeo 5 og ?
|
|
|
|
|
|
 Rodeo
|
Fersking
|
Fersking
@Fra siden skifilm.noRodeo Flip- En rotasjon hvor du går av nesten likt som på en sidelengs salto med 360. Den eneste, vesentlige forskjellen, er at du må gå mer forover i utgangen. Tipp høyre skulder nedover og venstre skulder opp og mot landingen. Tenk at du skal ligge med hodet mot landingen og magen opp mot himmelen når du går av hoppet. Fokuser, og se etter landingen - dukker opp over motsatt skulder når du vrir deg). Du vil se når du har kommet nesten Rodeo 540.
|
|
|
 front
|
Fersking
|
Fersking
er det mye vanskligere å gjøre superman front enn vanlig front? :P
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hadde du gidda å ha lest inleggene ville du ha funnet det ut.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Digg! Nå blir det frontflip i helga!
|
|
|
 360
|
Fersking
|
Fersking
Når det gjelder 360 er det vel bare å gutse, right? Trenger ikke tenke på noe annet enn å se rundt skuldra?
|
|
|
 Svar 360
|
Fersking
|
Fersking
Her har du et rykende ferskt tricktips for 360! Check it!http://www.youtube.com/watch?v=whnEIfef-JY
|
|
|
|
|
|
 Svar 360
|
Fersking
|
Fersking
Her har du et rykende ferskt tricktips for 360! Check it!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Haha, fet! Skal leke meg litt i helga
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Ja, Superman er lettere enn vanlig front, og det gjør også mindre vondt for leggene. Når det gjelder 360, så om du er usikker bare gå inn med breie stands og kast deg rundt..Klarer du det på bakken, så går det fint uansett :)Have fun
|
|
|
 360
|
Fersking
|
Fersking
På 360 pleide jeg ofte å ende opp bakpå. Noe som hjalp meg veldig var å bare sette den vanlige rotasjonen og se ned mot graben eller ut i lulften. Så, når jeg merket at jeg kom til 270 så jeg etter landingen. Da falt alt på plass. Det hjalp utrolig. Skulle gjort det fra begynnelsen av. Prøv det så går det nok.Good Luck!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Backflip : bare kast deg bakover. fronflip: Kan du det på trampoline, er det ganske enkelt.du gjør akkurat det samme, kaster høgre ski bak, og du kommer deg rundt :)gl
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Mye mer stil i superman frontflip.prøv det 
|
|
|