Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
folkehøyskoler
#11651 28/10/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

vet dere om noen folkehøyskoler som man driver med ski/snowboard

hvis du vil ha bare...
More than words
OP Offline
More than words

ski/snowboard finner du ikke en folkehøgskole i norge som har det.Men nærmeste du kan komme er Rødde FHS i Trondheim!80 skidager, og masse annet fett!Man får det ikke bedre en man gjør det til selv!

More than words
OP Offline
More than words

ta en titt på www.folkehogskole.no Du kan søke på ski eller snowbaord og få opp alle aktuelle skoler. Det er bare å velge og vrake fra Omtrent Lindesnes i sør til Alta i nord.

More than words
OP Offline
More than words

til han som skrev det om at det ikke finnes slike skoler i norge.du er et nek.gikk på øytun i fjor og sto på ski fra september til juni.fikk drøye 100ski dager til sammen.øytun ruler og ikke la deg skremme av at det er en kristen skole, de omvender inen det kan jeg skrive under på

More than words
OP Offline
More than words

jeg har tenkt å søke på rødde neste år!

More than words
OP Offline
More than words

takk...har øytun noen internett side??

More than words
OP Offline
More than words

More than words
OP Offline
More than words

Lofoten og Hallingdal har også mye ski...

More than words
OP Offline
More than words

vel, jeg sa at bare ski og brett får man ikke til, for hvis du ikke vil bli utvist fra skolen er du nødt til å delta på andre ting også. Som for eksempel skolekor, vasking og andre valgfag som ikke har med dette og gjøre....Øytun er meget bra, men det er langt til skitrekk, og får ikke mye kveldskjøring der, alle har sine fordeler, men jeg mener at Rødde er der man får stått mest på ski og brett!Rødde er en fantastisk skole, som ser elevene og deres intresser.Mange valgfag som er relatert til ski/brett!Utrolig flotte lærere, og ikke minst greie omgivelser, med nabo som skuffer snø til bigjump på jordet sitt!

Fred ut!

More than words
OP Offline
More than words

Kan anbefales! De er utrolig liberale.. Det er bar like i nærheten som det er bra liv på. 30min til Hemsedal med bil, 45min til Geilo osv osv. Du ligger midt i plomma!! Nå får jo Ål en sinnsykt bra park 20 min fra skolen!

Go for it

More than words
OP Offline
More than words

dra te hellingdal fhs!!!den fetaste skolen med dei fetaste babes;)utrolig god kompetanse blandt lærerne, å du får kjørt masse ski...opp til deg sjøl kor mye du vil kjøra!!!!

besta året eg noen gang har hatt!!!!velg idrett, film foto, eller bratt så e du garantert ski kjøring!!!

til og med valgfag er i hemsedal;)

noen som vet det??
More than words
OP Offline
More than words

åssen var det på rødde??

More than words
OP Offline
More than words

Ikke glem Nordfjord fhs!!! www.friluftslivskulen.no, ligger mitt i et av Norges fineste toppturområder. så hvis du gidder å jobbe litt for snøen er det gode sjanser for opp mot 1800 høydemeter i urørt pudder. Ski klassen begynte sesongen på Juvass i slutten av september og vi har snø rett utenfor døra til vi slutter i mai. Skolekor er svært frivillig og det kristne verdigrunnlaget er ingen ting og la seg skremme av. men vaske må du gjøre selv..... dessuten har vi ikke mørketid sånn som visse andre.

Freestyle - Freeride fhs i Trondheim ( Rødde )
More than words
OP Offline
More than words

Hei mitt navn er Sara og går på Freestyle - Freeride linja på Rødde folkehøyskole i Mehus i år.

Skolen liger ca 15 min fra Trondheim sentrum med buss.

Det er utrolig fett på linja og for det meste ellers på skolen.

Skolen er kristen men du merker lite til det.

I år er vi ca 85 elever. Og ca 15 lærere.

Men alle lærerne her er kristne, av dem er det vell bare 2 av de som er dypt kristne.

Litt jesus preik blir det i løpet av uka men ganske lite. Heldig hvis :- )

ca 5 min 4 - 5 ganger i uka.Ingen lekser eller prøver på skolen!!!!!

Men du må ha møtt opp på 90% av undervisningsoppleget for å få fullført året så du får de 3 studie poenga + ca 30 000 i stipend fra lånekassa

Etter fullført skole år ellers blir stipendet som lån.

Hele oppholde på skolen koster 50.000 kr og linjeugiften på FF som er den dyreste: 10.000 kr.

Så Cross - Downhill, Friluftsliv Idrett, Music, Data, Kunst og Matlaging.

Blir man langtids syk blir fraværet heldig hvis trukket fra.

FF: Freestyle - Freeride linja er 18 års grense og hjevnt fordelt jenter og gutter.

på ski og snowbaord.

Lærerne Morten og Arild er utrolig fete og vi er med på mye gøy.

På begynnelsen av året i august - sep har vi wakeboard - vannski kjøring og vannhopp: hoppe i hoppbakke og ut i vannet hvor du kan trene på 360, grabb og andre fete triks du kunne tenke deg.

Noen sykkelturer med overnatting.

Endel trampoline hopping.

I Okt - Nov har vi trampoline trening i gymsalen på skolen: Turntrampoline, litt brake dance og stupetrening og turn.Skating om du vil, det kan man leie i skatehalen, hvor vi pleier og ta en tur nå og da.

Når vinteren kommer snart skal vi være endel i bakken.

Vassfjellet hvor vi skal ha sesong kort, være endel i Oppdal ++ og ca 1 uke i Åre.

Hvor vi skal hoppe, raile, ha snø skred lære, offpist kjøring og andre morsomme ting.

Synes du skal søke til linja og ganke fort,

PS: Stor søknad. Nr til Rødde fhs: 72852910

I år var det ca 80 stk som søkte til FF linja og de tar bare inn 18 stk.

Nivået på ferdigheter i år er gjevnt fordelt.

Fra "nybegynner" - "proffer" så ikke vær redd for å søke. PS du får ikke prestasjons press på deg om du ikke gjør til det selv. Utrolig bra miljø på skolen.

Med vennlig hilsen Sara

Anngående Øytun
More than words
OP Offline
More than words

Hei nå ligger jo øytun på bondelandet ganske øde og forlatt.

Og linjeutgiften er det dobbelte på ski linja der og ikke aktueltfor snowbaord kjørere.+ at man der må ha endel skredferdigheter fra før av etc.

Og en haug med utstyr.

Som skred søker, spade, og annet som de fleste ikke kjønne bære av hva er.

Men vedkommende får selv ta en titt på siden og vlege selv, men hadde selv valgt Rødde om jeg skulle valgt på nytt.

More than words
OP Offline
More than words

er det noen som har noen erfaringer med hallingdal folkehøyskole?(ski)

More than words
OP Offline
More than words

er det noen som har gått på hallingdal...åssen var det der? går det ann å kjøre twin tip??

Jeg gikk på Hallingdal i fjor
More than words
OP Offline
More than words

Knall skole, men man kan ikke kjøre twin tip når man er med idrettsklassen på ondager der, er 6 timer i bakken på onsdager, halve tiden kan du stå på twintip, Ellers på valgfaget park så kan du kjøre så mye twintip du bare vil

More than words
OP Offline
More than words

Lærerne Morten og Arild er utrolig fete og vi er med på mye gøy.

Kan vi bytte ut "fete" med "overvektige"?

Re: folkehøyskoler
More than words
OP Offline
More than words

Så skal det jo sies at den skilinjen du referer til på Øytun er et halvt års kurs med vektlegging på internasjonal skredvurdering. Tur til Canada, Lyngen, Sarek og Alpene får man jo og (++).. Alternativet til en normal folkehøgskolelinje blir jo Friluftsliv - Offpiste (fremdeles Øytun, www.oytun.no). Men kommer jo ann på hva du vil med skikjøringen din.. Vil du kun jibbe drar du til Trøndelag (hvor mye snø er det der da...?) vil du kjøre STORE fjell med puddergaranti (tuller ikke) drar du til Øytun.. Meget bra, men kommer jo selvsagt ann på hva du vil.

More than words
OP Offline
More than words

Jepp....det var et utrolig fett år. Masse ski... Hemsedal bare 30 min unna, og så er skolen veldig frilynt!! Digg digg, diggere enn sigg!

More than words
OP Offline
More than words

Det finnes fler folkhøgskoler som har ski som fag!! Skal du ha det ekstreme må du til rødde. Men det finnes mange andre skoler som også har det. Gikk Valdres i fjor. Da hadde jeg 75 dager i bakken + uke i østerrike. Skjekk det ut

More than words
OP Offline
More than words

kan man kjøre twintip i Valdres ?

More than words
OP Offline
More than words

Øytun...bondeland???
More than words
OP Offline
More than words

Hei Frode-

Nå er det litt feil info om Øytun som jeg føler var litt drøy! Sara beskrev øytun som en øde skole på bondelandet. Jeg henviser til forrige utgave av Fri Flyt der det var en to siders artikkel om Altas enorme alpine områder, med ukjørte linjer og pudder te pungen. Skolen ligger ikke langt ifra et skitrekk med nattkjøring og som regel meget gode forhold. Skulle ikke skitrekket appellere, heller ikke 800-1200 meters nedkjøringene en times kjøring fra skolen, har vi jo alltids Lyngsalpene 3 timers kjøring sørover. 14 september i år lagde Off- Piste klassen årets første linjer i puddersnøen ned fra Fastdalstinden i Lyngen. For å gå på skolens Off- piste linje, trenger man ingen spesiell kunnskap innen skred, heller ikke utstyr for manfoldige tusen. Selvom du etter endt skoleår vil ha fått opplæring i, og sannsynlighvis sett nytten i å anskaffe seg slikt sikkerhetsutstyr. For mer info sjekk Øytun.no eller søk på øytun i fri flyts artikkelsøk.

Altså; Øytun er en kanon skole(går der nå), med topp miljø og en særdeles kompetent lærerstab. Finnes sikkert mange bra alternativer, men øytun burde ikke utelukkes;-)

Free your heels, and your mind will follow:-)

Hilsen Øytun

Se i den nye fri flyt
More than words
OP Offline
More than words

Mannen på forsiden(Jørgen Aamot) er den ene læreren på HALLINGDAL FHS. Det sier litt om skiferdighetene til lærerne på skolen. Kan også nevne: Tor Olav(vant verdenscupen i telemark, lannslagstrener i telemark og markus som har skrevet skredfare.. Gutta på Hallingdal har peil...

More than words
OP Offline
More than words

Heisann! Jeg går siste året på VGS nå, og har sjekka ut Friluftsliv -Offpiste på øytun i katologen deres! Er det absolutt å anbefale denne linja? er det noen av dere som går der nå?fornøyd?Hvordan ligger det ann med utstyret man trenger? Anbefaler de høyeste støvler og feteste ski, eller kan man godt klare seg med noe mindre? Hvordan er søkertallet? helt fullt i år? Og hvordan er gjennomsnittsalderen på linja? blir man i yngste laget viss man kommer rett ifra VGS?

More than words
OP Offline
More than words

Gikk off piste på øytun i fjor.kom rett fra vgs men det gjorde de fleste. kjempe år, nesten bare ski og litt sykkling.det du trenger er et stk telemark/randoneè ski, støvler som du liker å gå med, en spade(kan kjøpes billig på skolen etter hvert) søkestang(kan kjøpes billig....) og guts.hadde aldri stått på telemark før jeg begynnte der, men med litt guts og generell god form så er det ikke no problem.læreren er ubermensch på ski og finner alltid mye bra snø og miljøet på skolen er knall.skål og god fredag

VALDRES free your mind
More than words
OP Offline
More than words

gikk på valdres, feteste året i mitt liv! Snowboard, ski, padling, klatring, toppturer, brevandring, alpeturer, hemsedal, valdresskisenter, paradis. Valdres er et meget bra utgangspunkt når du skal drive med dette, mye fjell og vill natur nærliggende. Skianlegg med bra park rett ved skolen, stor klatrevegg, fete sykkelstier, elvestryk og jotunheimen 1 drøy time kjøring ifra. Flinke lærere som setter mye fokus på ski..og brett om du måtte ønske det. selv bor jeg i trondheim, og synes det blir litt langt til de extreme opplevelsene...det var min greie

More than words
OP Offline
More than words

Her var det mye reklame for egne folkehøyskoler.... men hey, jeg skal ikke være noe bedre. Jeg har både vært elev og stipendiat på Nordfjord folkehøyskole, som ved siden av Øytun er den eneste rene friluftslivskolen! Og de to årene var de beste i manns minne.. Nydelig natur, flotte fjell for både fotturer og skiturer. Og ja, Nordfjord har en egen linje der man kan stå på ski, evt. snowboard. Friluftsliv/ski heter linja. Men skal du på folkehøyskole for å stå på ski så synes jeg ikke du bør velge den skolen som har absolutt mest skidager, men den du mener har miljøet som passer deg. F.eks Hallingdal er en veldig liberal skole, som det stod lenger oppe her. (Og ja, de har enkelte år hatt litt narkoproblemer...) Øytun er langt mot nord, og preges av det, med alt det har å by på. Uansett vil jeg anbefale en kristen folkehøyskole! Jeg er ikke kristen selv, men kristne folkehøyskoler har på et merkelig vis et mye bedre miljø! Vet maaaange ikke-kristne som vil gå på kristne fhs pga miljøet. Og da kan jeg jo dra inn Nordfjord, som har et helt genialt miljø. Fordi alle linjene er friluftslivlinjer, tenker elevene ganske likt, noe som bidrar til miljøet... Er litt mindre sjanser for å få uvenner rett og slett! Dessuten er jo personalet i høyestegrad kompetent! Og unge nok til å bli kompiser som veileder deg, i stedet for lærere!

Men uansett.. gå på www.folkehogskole.no, så kan du gjøre opp din egen mening i stedet for å høre på all svadaprat som står i mitt og andres innlegg her... Vi prøver jo alle å styre deg, du potensielle folkehøyskolesøker!!!

TB ... preges av det?
More than words
OP Offline
More than words

Hva mener du med at Øytun ligger langt mot nord og preges av det? Det virker som at du snakker ut i fra en eller annen erfaring.

Kan du utdype?

More than words
OP Offline
More than words

Mente ikke å virke negativ, hvis det var det du tok det opp som? Erfaring har jeg ikke større av en at jeg kjenner en 4-5 folk som har gått der. Regner med at du går/har gått på Øytun, og da vet jo du som jeg at Øytun har f.eks. hundekjøringslinje, mørketid, mulighet for å lære samekulturen å kjenne.. Det er ikke mange folkehøyskoler sørpå som kan skryte av det samme. Det var det jeg mente.. Øytunianerene preges av litt ækte nordnorsk kultur, akkurat som andre folkehøyskoler også preges av beliggenheten sin.... Håper du ikkje vart såra og vonbroten. wink

More than words
OP Offline
More than words

jeg har lyst på å gå på folkehøyskole..!

More than words
OP Offline
More than words

ja det er fritt frem, ingen hindrer deg...

More than words
OP Offline
More than words

Preges av sin beliggenhet ... du antyder bare noe som er vanskelig å gripe fatt i. Vanskelig å blir snytt når jeg ikke forstår hva du mener.

I og med at du har gått på Nordfjord, så har du sikkert gjort deg tanker om hvordan Nordfjord preges av sin beliggenhet. Antyder du mørkemenn, lite snø, værsyke, dårlig flyforbindelse eller hva preger hvem hvordan? Tynn is?

til du fortsatt undrende...
More than words
OP Offline
More than words

Det er sånne små ting som er unikt for hver enkelt folkehøyskole! Det som gjør dem forskjellige! Det som gjør at alle kull fra f.eks. nordfjord kan le av de samme tingene osv... Det er det jeg mener..

Av punkene du ramset opp, så ble vi ikke preget av noen mørkemenn (?? hvor tok du det ifra?), ikke preget av lite snø (den kommer i fjella selv om den ikke alltid ligger på skoleplassen), kan være noe preget av værsyke wink (siden minst 50% er østlendinger som ikke er vant med vestlandsvær), og ikke preget av dårlig flyforbindelse (etter det jeg vet?? den er vel lik over hele vestlandet? kommer tåka, så kommer'n...)

Men nå synes jeg dette begynner å ligne på noe alla faren min er sterke enn din, så jeg foreslår å droppe temaet. Frode spurte tross alt bare om vi visste om noen folkehøyskoler som driver med ski/snowboard...

More than words
OP Offline
More than words

Jeg vil på Rødde neste år, er jeg den eneste jenta som tenker på det?

noen som kan utdype om Valdres?
More than words
OP Offline
More than words

mange artige kommentarer her! noen som kan si de angret på et år på folkehøyskole?? og kan si noe mer om valdres??har det noe å si med helst liten erfaring?

ang. erfaring og angring...
More than words
OP Offline
More than words

Man pleier ikke trenge erfaring for å gå på folkehøyskole, med mindre det står i søketeksten at det er for "erfarne" e.l. På folkehøyskolet er jo poenget å gjerne prøve noe nytt, pushe grenser på ting du ikke er verdensmester på. Nivået er uansett ikke så høyt som du tror. (Tro meg - been there done that - twice)

Så til angre-delen. Det er nesten umulig å angre på et folkehøyskole år. Du vokser så mye mentalt at det er nesten skremmende wink. Alle jeg snakker med som har gått på fhs sier det er det beste året de har hatt e.l.

Go for it!

More than words
OP Offline
More than words

Synes det her vært litt uklar og rar info noen steder her. Spesielt om øytun som jeg kjenner etter å ha godt OffPiste der 2000/2001 og vært innom ved flere anledninger senere.Kommer derfor med mine synspungter også.Hvis du synes det aller morsomste med ski på beina er å kjøre i preppet bakke eller en godt preppet park er du vel kanskje havnet litt på feil sted. Dette er vel heller stedet for de som trives best i løssnøen og som er villige til å slite litt for førstespor. Fjellene i Troms og FInnmark er mange og med mye snø og få kjørere. Det er også dårlig med heiser og anlegg. Du som snakket om nattåpent anlegg i næreheten av øytun, regner med det var Rafsbotn du snakket om. Dette er et kult anlegg å kjøre i, men vil ikke si det ligger i næreheten (i alle fall ikke etter en bygutts målestokk). Ligger godt over på andre siden av fjorden (vil tippe en 3 -4 mil fra skolen) og kollektivtransporten er også heller tvilsom. Anlegget har også hatt en tendens til å gå "litt" konkurs hver vinter, så åpningstider osv er litt varierende. Hovedsaken her er egentlig at her er det løssnø som gjelder. Løssnø og feller. Ingenting er like digg som å kjøre en mange hundre fallhøydemeter fjellside med puddertilpungen etter at du selv har tatt deg opp. Finnes ikke folk i mils omkrets, og det er fjell rundt deg overalt. Du blir bortskjemt på fist runs av å gå der. Grunnferdigheter trenger ikke være noe som helst. Hadde et par i klassen som aldri hadde kjørt telemark(eller alpint for den del) uten at det var noe problem. Utstyret varierte fra fjellski med rottefella og lave lærstøvler til brede ski og høye plastsko. Selv brukte jeg det siste hele året, og trivdes med det. Skolen ligger et stykke ut i "bushen", ikke kom å påstå noe annet. Fordelen er at dette skaper et mye bedre miljø i.o.m at de aller fleste er i området det meste av tiden. Man bruker MYE tid på å være sosial. Er heller ikke personlig kristen uten at jeg følte det var noe problem at skolen har kristen forankring. Totalforbud mot alkohol med de fordeler og ulemper det fører med seg.

Dette ble fryktelig mye.. skal gi meg nå. Kort oppsummert er dette det beste året jeg noen sinne har hatt. Både Skimessig og ellers. Utrolig anbefalt. Spesielt hvis du sikler litt av scener med store fjell og masse snø.

Lykke til med valget.

Magnus

jente på ski!!!!!
More than words
OP Offline
More than words

jeg har også tenkt å søke på rødde! hvor kommer du fra?

More than words
OP Offline
More than words

Hallingdal fhs..finnes ikke ord, rett og slett stedet for fantastiske opplevelser.. fest, ski og morro..

Øytun igjen og igjen ...
More than words
OP Offline
More than words

Magnus kom med et bra innlegg. Velger du Off-piste linja så, har den fokus på skikjøring i urørte fjellsider.

Men, ting har skjedd og skjer;

Alpinanlegget se www.altaski.no. Fallhøyden har ikke endret seg, men eiersiden har. Nye eiere i fjor som satser på seriøs drift. De holdt ord og driften er blitt god. Snøkanoner blir på plass til neste vinter for å kunne forlenge sesongen i begge ender.

Øytun har et to valgfag Snowboard og Telemark som begge benytter seg av alpinanlegget. Anlegget fungerer veldig bra for disse fagene og for de som vil ha heisnær pudderkjøring. Tror nok Alta alpin senter er et av de anleggene i norge som stort sett har pudder å tilby i off-pisten.

Off-piste ... ikke mange igjen med Asolo ekstrem m.m. som i din tid Magnus. Den tiden er forbi.

More than words
OP Offline
More than words

må bare skrive noe så ikke forumet blir helt borte

litt ot, men bare måtte...
More than words
OP Offline
More than words

Off-piste ... ikke mange igjen med Asolo ekstrem m.m. som i din tid Magnus. Den tiden er forbi.

Regnet vel egentlig med det, men hvis noen skulle dukke opp kjører du vel neppe fra dem ;)Blitt mye kjøring før jul i år? Første snøen i oslo faller faktisk mens jeg sitter her og skriver. Er kommet ca 15 cm med tørr, fin snø i kveld. Varer vel ikke lenge før det bare er slaps igjen er jeg redd.

Regner med å komme oppover en tur eller to til vinteren og teste hva du er god for i år.

Magnus

More than words
OP Offline
More than words

Jaja!!! Hallingdal er digg.. Masse ski og tuborg er tingen:) hallingdal.fhs.no

More than words
OP Offline
More than words

Heisann!!

Hvis du liker ski så ville jeg absolutt også anbefale Ringebu Fhs, skolen ligger 1 mil fra kvitfjell, hvor det er utfordringer i massevis, samt at du får en sinnsykt bra lærer!!

Du får gratis sesongkort (jobber som funksjonær under WC), og studieturen går til alpene!!

Du får mulighet til å kjøre ski så ofte du vil! Kanonbra år!!

Anbefales på det sterkeste wink

More than words
OP Offline
More than words

Har gått et år på Skaga, det ble mye ski og moro:) Skolen er helt topp. Det beste året jeg har hatt hvertfall...

More than words
OP Offline
More than words

skaga er the place to be

mye pyser her på forumet
More than words
OP Offline
More than words

Det er utrolig rått å gå på fylla et helt år i alpene. Herlighet, folkens. Det triste øyeblikket kommer når dere en dag står der og i et nu skjønner at dere har kasta bort livet på festing og korte gleder. Skjønner dere ikke? Er dere så naive at dere tror meninga med livet er å ha det fett, liksom? Tror du alt verden er til fordi du skal bli født, bli lurt til å tro at det ikke finnes mer, bli arrogant, bli et dumt forbilde, bli gammel og uten håp og deretter bli kald og gå noe uvisst i møte etter døden? Eller har du bestemt at det ikke skal være noe etter døden? Du kan jo bestemme sånt du, ikke sant? Vi dumme mennesker vender Gud ryggen, men han er glad i oss og vil gi oss mening og glede. Det er rått. Hakket råere enn å sløse bort et år på fylla i alpene.

More than words
OP Offline
More than words

Den vant du sikkert mangen på Anders...Bra jobba...

More than words
OP Offline
More than words

hei ski!

Hvis du tenke på å ta et år i Valdres, så kan eg ikkje aent enn å anbefala detta!! Besta året i livet så langt!Du trenge ikkje noe erfaring for å trivas der oppe, men hvis du tenke på ei friluftsrelatert linja,så kan det jo væra greit å væra i sånn noenlunde form..Kan på det sterkaste anbefala friluftsliv/fjell!! Ein har jo jotunheimen som nærmaste lekegrind der oppe.Men du kan jo bestilla skolekatalogen deras og lesa litt mer om det.Lykke te med valg av fhs uansett!

More than words
OP Offline
More than words

Bra, at det er noen flere jenter. Jeg er fra Oppland. Send meg en mail ell no' a'...

More than words
OP Offline
More than words

Numedal folkehøgskole er en folkehøgskole som er en ren idrettsskole, her har du et tilbud, eller så får du velge sommer som vinter på geilo!!!

Andreas K hva tenker du med?
More than words
OP Offline
More than words

Folkehøgskole er et år der du kobler vekk fra alt som er av mas og kjas og lever 1 år slik du vil(så og si)Som regel har du gått 12år på skolen og er dritt lei av skole og regler, så da tar du ett fri år på en folkehøgskole. Du fester og kjører ski MYE, men faktisk du vokser utrolig mye på det! Grunnen til det er at du lever med ca 100mennesker innpå deg i 1 år og da må du lære å takle forskjellige situasjoner så det ikke blir ett dårlig miljø . Det har du igjen for senere i livet!

Peace Out!!

More than words
OP Offline
More than words

75 skidagar...30 min til hemsedal...40 min til geilo...1 time til hallingskarvet...20 min til ål...1 min til golsbakken...mange kitemuligheiter...party på pernille...beste året i mitt liv!!!!!!

More than words
OP Offline
More than words

jeg har skjønt at det er få som får plasser på rødde. hva vektlegges når de ser på opptaket? kun karakterer?

og når må kopi av vitnemål ect. ettersendes? ettersom jeg ikke får dette før jeg er ferdig med denne terminen..

håper jeg kommer inn wink

More than words
OP Offline
More than words

lurer på det samme..er det noen som kan svare jeg og stian(han over)??

More than words
OP Offline
More than words

Rauma folkehøgskule i Molde driv jo mykje med snowboard.Sjørsport/action/snowb.

More than words
OP Offline
More than words

jeg ringte og snakket med en dame på rødde og hun sa at de så på orden og oppførsel karakterer først.. men jeg har fått inntrykk av at det er mange som søker i år så jeg vet ikke helt. angående vitnemål så tror jeg at jeg sender mitt fra jul..

Lofoten Folkehøgskole og FHS generelt
Entusiast
Entusiast

hei Gikk på telemark/klatring linja på Lofoten FHS. For ikke så lenge siden skrev jeg denne artikkelen:

http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=12&articlenr=50623

Jeje, har lite å si
Fersking
Fersking

hvilken skole du velger. Gikk på folkehøyskole i fjor og tenkte masse på hvor og hva.... Endte på Idrett og Friluftsliv på Ringebu. De har JÆVLA fete lærere på den linja, må desverre si at de ikke har mest jibbi, men skolen er feeet. Poenget er at det er folka som går der, skolen og ikke minst LÆRERENE som kommer til å gjøre et år på folkehøyskole KONGE!!! Har aldi gjort så mye morro på ett år! Snø, ski/snowboard, friluftsliv og ikke mindst, fyll, fanteri og damer.

Folkehøyskole er, som de sier i reklamene, et år for livet!!!

Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå