Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
lengde snowboard
#11614 10/11/2004 10:56 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hvordan finner man riktig lengde på snowboard?

Jeg er 173, nybegynner. Kommer til å begynne i bakken, men vil gjerne prøve litt utenfor etterhvert.

Noen anbefalinger?

More than words
OP Offline
More than words

ta å kjøp deg et brett som når deg ca opp til haken...

Kommer veldig an på
More than words
OP Offline
More than words

hva du har tenkt å bruke brettet til. Et rent pudderbrett bør være langt (165+), et brett for terrengparlen kan godt være kortere. Du er ganske kort, så i ditt tilfelle ville jeg gått for et brett på rundt 160. Det burde funke til det meste i begynnelsen. Gå for et lettkjørt brett, ikke for stivt.

More than words
OP Offline
More than words

Hei!Hvis du er lett person (60 kg.) ville jeg gått for et brett som er rundt 156. Veier du oppover mot 75 kg. + da er vel 160 det beste valget. Som sagt kommer det jo ann på hva du skal bruke det til.

Vekten er viktigst!
More than words
OP Offline
More than words

Vekten din er viktigst når du skal velge brett.Som nybegynner er det best at brettet er forholdsvis mykt iforhold til vekten din, det gjør det mye lettere å lære å svinge.Du vil kunne finne brett på 156 som er alt for stivt til ditt bruk og du vil finne brett på 160 som er passe myke. Gå i en snowboardbutikk og snakk med noen som har peiling.

At det går ann...
More than words
OP Offline
More than words

Er dette en side for folk som kjører eller for idioter??Er jo samme nivå på spørsmål og innlegg her som på fjortiss side no 1 tacky.no... Ta å kjøp deg ett brett på minst 180... Oppsøk den største bigger`n du vet om, og ta for all del god fart.. Lykke til.

More than words
OP Offline
More than words

Begynte også å lure på om dette er en side for idioter da jeg så innlegget til Frode W... Hvis man lurer på noe, går man til noen ueseriøse folk som kanskje ikke vet det(tacky), eller går man til noen som er litt mer voksen og erfaren (friflyt)? Jeg bare lurer...

More than words
OP Offline
More than words

Når det er første gang du skal kjøre brett, så spiller det ikke så stor rolle hva slags brett du kjøper. Det viktigste er at du kjøper sko som gir god støtte og sitter godt på beinet. En stiv sko kan være en fordel når du er nybegynner. Hvis du har mulighet til å legge litt ekstra penger i utstyr, så ville jeg lagt dette i sko. Pass også på at bindingene passer bra til skoa. Brettet kan være fra ca 155 til ca 160 + - ett par cm. Fordel med et mykt brett. Et smalere brett vil også være mer lettsvingt. (pass på at brettet ikke er for smalt slik at tå og hel stikker for mye utover kanten).

Kjøper du utstyr fra kjente merker, er alt stort sett godnok når du skal begynne å stå. Styr unna billige ukjente merker, slik som selges på OBS og lignende.

En stor fordel når du skal begynne å stå brett, er at du kan ha 2 - 3 dager sammenhengende (gjerne mer) de første dagene. Da lærer mann uttrolig mye.

Kom deg til fjells!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå