Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
lengde snowboard
#11614 10/11/2004 10:56 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hvordan finner man riktig lengde på snowboard?

Jeg er 173, nybegynner. Kommer til å begynne i bakken, men vil gjerne prøve litt utenfor etterhvert.

Noen anbefalinger?

More than words
OP Offline
More than words

ta å kjøp deg et brett som når deg ca opp til haken...

Kommer veldig an på
More than words
OP Offline
More than words

hva du har tenkt å bruke brettet til. Et rent pudderbrett bør være langt (165+), et brett for terrengparlen kan godt være kortere. Du er ganske kort, så i ditt tilfelle ville jeg gått for et brett på rundt 160. Det burde funke til det meste i begynnelsen. Gå for et lettkjørt brett, ikke for stivt.

More than words
OP Offline
More than words

Hei!Hvis du er lett person (60 kg.) ville jeg gått for et brett som er rundt 156. Veier du oppover mot 75 kg. + da er vel 160 det beste valget. Som sagt kommer det jo ann på hva du skal bruke det til.

Vekten er viktigst!
More than words
OP Offline
More than words

Vekten din er viktigst når du skal velge brett.Som nybegynner er det best at brettet er forholdsvis mykt iforhold til vekten din, det gjør det mye lettere å lære å svinge.Du vil kunne finne brett på 156 som er alt for stivt til ditt bruk og du vil finne brett på 160 som er passe myke. Gå i en snowboardbutikk og snakk med noen som har peiling.

At det går ann...
More than words
OP Offline
More than words

Er dette en side for folk som kjører eller for idioter??Er jo samme nivå på spørsmål og innlegg her som på fjortiss side no 1 tacky.no... Ta å kjøp deg ett brett på minst 180... Oppsøk den største bigger`n du vet om, og ta for all del god fart.. Lykke til.

More than words
OP Offline
More than words