Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nytt snowboard
#11488 27/11/2004 4:20 PM
More than words
OP Offline
More than words

Har tenkt å kjøpe nytt snowboard i år. Har kjørt siden -88, men har ikke fulgt så godt med siste åra på hva som er best. Noen som har noen anbefalinger. Jeg er 186 høy og tung...

More than words
OP Offline
More than words

Jeg anbefaler burton hvis du ikke er redd for å betale litt....

More than words
OP Offline
More than words

Ta og kjøp deg Palmer "burn". Det kom best ut i test.... Burton har også gode brett, men man betaler endel for merket der....

More than words
OP Offline
More than words

Hehe du skriver at du har stått på brett siden 1988? Til 1989 da eller? Rart at du ikke vet mer om brettsporten dersom du har stått i 16 år...Uansett, ta kontakt med en brettsjappe og snakk med dem. Forklar hvilken stil du kjører mest. Du nevner at du er tung, da er det naturlig å tro at du trives med et relativt stivt brett. Skostørrelsen din spiller også en avgjørende rolle i valg av brett. Mange liker å si at brettet skal nå deg til haken, men dette er bare en tommelfingerregel. Ta heller vekten din i betraktning og spør en erfaren selger hvilket brett han kan anbefale. Forskjellige brett har forskjellig konstruksjon og er derfor ideel i forskjellige lengder. Lykke til med valg av brett!

More than words
OP Offline
More than words

Takk for tipsene. Kan mye om kjøring og lite om brett. Uvanlig for tiden tror jeg. I bakkene i dag er virker det ofte som om det er motsatt :-)

More than words
OP Offline
More than words

handla meg fra geardirect.com du sparer ca 3000,- i forhold til norske priser.de skulle sende som "gift".har ikke fått brettet enda, men det skal mye til for å gå i tap sammenligna med å kjøpe brettet hjemme. spesielt nå som dollarkursen er så sinnsykt lav..

More than words
OP Offline
More than words

Burton har jo sinnsykt masse bra brett, men som sagt, du må betale dyrt, samt at det tar ikke lang tid før brettet og resten av utstyret er FØKKA! kJØPTE P1HD bindinger til rundt 3000(kanskje litt under,husker ikke helt) og de var ødelagt etter en måned, sendte de inn til reklamasjon men fikk som savr at jeg kjørte for hardt og de var ikke beregnet til å tåle så masse....!!!!Kvalitet vett!! Ganske irriterende! Men helt klart, så lenge det holder så er det drit bra brett!!

Kan anbefale Custom av burton hvis du kjører variert! Seven og un.inc brettene er også helt råe!Du burde i tilleg sjekke ut Gnu!HAr masse bra brett!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå