|
 Er stepp in bindinger bare DRITT?
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har hørt mye snakk om at stepp inn bindinger til snowboard ikke er noe serlig tess, stemmer dette. Og i så fall hva er så dårlig med dem iforhold til vanlige friride bindinger.
|
|
|
 funker
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har hatt det i et par år, funker kjempefint.. greit å stå i bakke med, lett å ta av og på.. greit med støtte bak på leggenn da..
|
|
|
 Styr unna step in
|
More than words
|
OP
More than words
Positive sider: Kjapt å komme inn/ut av bindingen.Negative sider: Veier mye, dyrt. Hvorfor velge step in? Kjøp heller vanlig soft boots med boa system (vaier baserte lisser)
|
|
|
 bra
|
More than words
|
OP
More than words
veier mye gjør det ikke.. brettet blir helt klart lettere. jeg går for step in.
|
|
|
 Nei nei nei
|
More than words
|
OP
More than words
Har du noen gang sett noen kjøre med step in bindinger i konkurransser eller i filmer? Grunnen er at det IKKE er like bra. Ikke like stabilt, ikke samme støtte, får rett og slett ikke like bra kontroll.Også ser det heeeeelt teit ut.Kjøp deg vanlige bindinger og gode sko.
|
|
|
 Har
|
More than words
|
OP
More than words
ikke selv testet ut step in. Har bestemt meg for å vente med det til jeg ser at proffer som kan kjøre på hva de vil velger step in foran vanlige bindinger. Gode vanlige bindinger med sko som passer fungerer utrolig bra. Det tar ikke mange sekunder å feste bindingene heller. Jeg vil aldri gjøre kompromi på ytelse for å spare noen sekunder på hver tur.
|
|
|
|
|
|
 .
|
More than words
|
OP
More than words
greit hvis du trenger stabile og rette støvler, fks ved leggproblemer
|
|
|
 Ridealot
|
More than words
|
OP
More than words
Hva har lissesystemet på skoene å si?
|
|
|
 Step-in
|
More than words
|
OP
More than words
Der er flere slags step-in, med og uden high-back. Jeg har selv bedst erfaring med Burton Soft Step-in, hvor der er high-back på og strap på støvlen. Det er rigtig godt til pister og hvis man kører sammen med skiløbere, da man bare klikke ind og kører på. Burtons soft step-in er stabil med høj fart og jeg bruger den på hårde, isede pister som f.eks. Hemsedal i de to første helger denne sæson.I parken og offpiste kører jeg med vanlige soft-bindinger.Kig evt. på Flow for hurtige bindinger der er gode i parken.Mvh Michael
|
|
|
 "Svarer borrelåsen"
|
More than words
|
OP
More than words
Det har ingen ting med step in bindinger å gjøre iallefall :DMen ville opplyse ham om hva som virkelig eier. Boa system er genialt. Man slipper de jevla "brannsårene/utslett som kan oppstå når man kjører dag etter dag og hele tiden skal stramme skoene noe så inn i...Dessuten tar det 2 sek, og man kan løsne på dem i stolheisen for å åpne for blodsirkulasjon. Beste som har hendt meg siden jeg fikk min første plate!
|
|
|
 prøv da vel!
|
More than words
|
OP
More than words
kan du ikke bare stikke til en butikk som selger step-in bindinger og spørre om du kan få prøve noen en dag i bakken? Kjørte med step-in før jeg gikk over til twintip og synes det var driit deilig, det blir ikke merkverdig tyngre og det er mye deiligere å få av og på. Har bare gode ting å si om step-in men prøv selv og se om du liker det. er seff noen som kommer til å si at det ser gay ut, men drit i dem og kjør på det du synes er best
|
|
|
 blæææææææææ
|
More than words
|
OP
More than words
det er bare dritt for skoene er så jævli tunge...
|
|
|
|
|
|
 Stepin bindinger
|
More than words
|
OP
More than words
Funker supert! har hatt det i 4-5 år og har ikke hatt noen negative opplevelser med det!
|
|
|
 .
|
More than words
|
OP
More than words
også har jeg likevel bra støtte på leggen!
|
|
|
 Step in/out
|
More than words
|
OP
More than words
Funker bra, har kjørt med det i 6 år nå. K2 og Snowpro, fungerer helt supert! Ikke vær redd for å teste.
|
|
|
 DRIT I STEP-IN
|
Fersking
|
Fersking
hvis du ikke vil knekke anklene dine da seff
|
|
|