Re: hvorfor må alle jibbere se så dust ut?
|
Veteran
|
Veteran
Sitat Lynne:For det første; frippelcorks er ikke noe som hører hjemme i den sporten her. Det handler om stil, ingen vil idag kunne klare å gjøre en frippelcork med stil. Så det var ikke noe godt argument.-Stian Svendsen </p>
Ingenting som heter frippelcork:P <p>Sitat MelisPenis:Gutter i xxl er max digg da! <p></p>
awee,
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Diskusjon er jo en av de tingene som driver sport og folk framover, uansett hvilken retning det en måtte vise seg å være. Jeg nærmer meg 30 og har sjeldent rota meg inn i en park. Jeg trives i litt for store klær. Gammal anorakk, militærbukse, hjemmestrikka lue og votter. Grønsj-på-fretex egentlig. Jeg har ingen verdens ting i mot at andre kler seg sånn og sånn selv om jeg ikke deler smaken deres! Syns dere det er kult, så fortsett med det, selv om jeg eller andre av og til ikke helt greier å la være å fnise. Det gjør dere garantert selv av og til, så det må dere bare tåle. Hva sporten angår derimot så må jeg si meg grovt uenig i at stil teller mer en prestasjon. Sånn som jeg oppfatta hele greia med rullebrett så trodde jeg en del av gamet i jibbing var å presse grenser. Javisst var de og opptatt av å ha en stil de trivdes med, men presser man ikke grenser, hva er det egentlig man driver på med da? Javisst skal den beste frippelcork eller hvadetnåener gjøres med stil, men sånn stil ligger i utførelsen! Ikke klærne! Mulig det høres dust ut, men se på gymnastikk. Utførelse. Så det er bare å henge i. Tren, øv, spis, sov og tren enda mer. Gidder dere ikke så er dere ikke "toppidrettsutøvere". Om dere vil at parken skal være en catwalk for tenåringer, så er det egentlig og greit for meg. Men det er ganske mange av oss som syns jibbing er kult å se på på grunn av prestasjonene, som kommer til å miste all interesse og vilje til å støtte. Det er ingen trussel - om dere får nok støtte og greier å fortsette med det dere gjør på egen hånd så er det ingenting som er bedre enn det. Men altså, hvis det er et poeng for jibbing å komme inn i det "gode selskap" - og igjen, det trenger ikke være det - så blir det jo en del andre utenforstående som får et ord med i spillet.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
KLARERING: "Hva sporten angår derimot så må jeg si meg grovt uenig i at stil teller mer en prestasjon" Med dette mener jeg stil som i klesstil, ikke stil som i utførelsen av et tricks. Utførelsen av et tricks er dessuten uavhengig av hvor kule klær man har på seg.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Peddyslate:KLARERING:"Hva sporten angår derimot så må jeg si meg grovt uenig i at stil teller mer en prestasjon" Med dette mener jeg stil som i klesstil, ikke stil som i utførelsen av et tricks. Utførelsen av et tricks er dessuten uavhengig av hvor kule klær man har på seg. Da var jeg kanksje uklar Mente selvfølgelig stilrene triks. Og jeg er enig i at vi skal presse grensene, men vi tar ikke på oss tighte klær for at vi skal rotere kjappere rundt. Da ville jeg tatt på meg en fartsdress!
|
|
|
 Toppidrett eller fjortismote
|
Fersking
|
Fersking
Da regner jeg med at det bare er et spørsmål om tid før det kommer en drittsekk, som f.eks. Franck Bare (se video), i trangtsittende klær og sprenger grensene for det dere tror er mulig. Det blir spennede å se hvordan sporten utvikler seg videre: Kule klær eller toppidrett.http://www.youtube.com/watch?v=UP5WwQlU9xs
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Har fulgt me på detta inlegge i noken dagar nå, å eg må sei eg har sotte å smilt litt for meg sjøl når eg lese de. Mången meiningar her ser eg. Men la nå folk ha den stilen di vil sjølv, å drit i ka andre går me! Sjøl står eg 50/50 her. Eg synst Jibbe stilen e kul å digg, samtidig så eg digge den meir freeride stilen. Så eg kjøre me litt stor jakka å vanlig bergans boksa så ikkje e baggy i det heila Har store problemer når eg ser itte nye ski kler, for eg vett aldri ka stil eg ska velga :P Men te slutt så må eg sei at jibbztar123 e jævli go te å provesera! 
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Petter Northug kan ikke blandes inn i jibbing. Det blir helt feil. Og ser han så mye bedre ut da? I di trange og tynne klærna sine? Og jibbing har sin egen stil, sånn som alle andre idretter. Så ikke klag over hvordan folk kler seg, det bestemmer di selv! Du e virkelig trangsynt du. Bare for du ikke liker klesstilen liker maange andre den. Vi synes den er tøff, sånn som andre synes sin klesstil er tøff.Du burde visst bedre enn å klage på hvordan andre kler seg! Di har ett valg!
|
|
|
 Skibukse
|
Fersking
|
Fersking
Kordan skal skibuksen være då, eg har en armada auxiliary small og eg liker ting baggy.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat O-A_s:<blockquote><p>Sitat jibbztar123:hei.i det siste har jeg blitt så forbanna provosert av at alle jibbere skal kjøpe klær i størrelse xxl og se ut som de kommer fra south central los angeles. det er jo tross alt ett sted som ikke har snø.med tanke på at sporten (hvis du kan kalle det for en sport) stort sett består av griske jævler, er det vel en ide at de begynner å kle seg skikkelig så sporten får litt mer penger. hadde merker som hugo boss og armani, som er innvolvert i andre sporter, kommet på banen, ville det jo vært mulig å tjent mye mer cash. vi må få sporten til å bevege seg vekk fra kvisete tenåringer og over mot robuste idrettsidoler som aksel lund svindal og petter northug. for ærlig talt; hvem over 25 år i dagens samfunn har hørt om andreas håtveit? </p> WORD ASS! sykt keen på en hugo boss suit størrelse XST(ight) Hvis du vil diskutere mote, snakk med Jan Thomas, og la oss ha på det vi vil. </blockquote> nydelig! 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
for å få en slutt på dette tullet så lager vi en opsumering av det nesten alle som har kommentert her kle deg som du vill...
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
det stod for mye her til at jeg gadd å lese det, så det jeg sier har muligens vært sagt før.MENførst må jeg si at jeg har aldri vært med på noe dummere enn ei kar/kjerring som kaller seg for "jibbztar".. (ser drittdumt ut med den Z'en) og som disser jibbere.Og jeg synes det ser fett ut med store klær. YO!MENEr det noe som ser dumt ut så er det disse guttene i 30-årene som har kjøpt seg en litt finere form for OnePiece enn fjortisene og som forsøker å suse nedover fjellsider som Shane McConkey, noe de aldri får til. Gud så teit det ser ut med heldresser og hjelmer med bøyle.. når ble det tøft å blande en fjortis-likpose med motorcross-hjelmer!Jeg blir ikke provosert, jeg blir egentlig bare veldig veldig flau over at noen som kaller seg for jibbztar (åå gud som jeg hater den Z'en) disser jibbere..
|
|
|
 artig lesning!
|
Medlem
|
Medlem
hahaha...dinna tråden her redda kvelden min..lenge sia eg har smilt så godt over en tråd på forumet her.. Dessverre for en god del folk som står på ski i dette lend, så kan de ha så kule kle p¨å seg sm de berre vil, for det som avgjer om du ser kul ut eller ikkje er kor flink du er på ski...både pk Hunder og henrik winstedt hadde sett blodrå ut i FK termodress, fordi de kan det de driver med Så moralen er; drit i ka du har på deg, drit i ka andre har på seg og kom deg ut på ski =)
|
|
|
|
|
|
 Føler den litt, men du overdriver litt også !
|
Fersking
|
Fersking
At folk kjøper dyre klær og sånn greit det er de som velger. Men at de er klyser ved siden av irriterer meg. Men det er jo ikke akkuratt no å bry seg om de som kjører med dyre klær. Det er jo dems problem og det gjør ikke noe skade. Men mange kjører med litt store klær fordi det er noe meg at man ikke liker de som er stramme, og det er lettere for at de ryker, de baggye er litt mer komfortable og mer pusterom og lettere og bevege seg i.Smak og behagnrett og slett
|
|
|
 Føler den litt, men du overdriver litt også !
|
Fersking
|
Fersking
At folk kjøper dyre klær og sånn greit det er de som velger. Men at de er klyser ved siden av irriterer meg. Men det er jo ikke akkuratt no å bry seg om de som kjører med dyre klær. Det er jo dems problem og det gjør ikke noe skade. Men mange kjører med litt store klær fordi det er noe meg at man ikke liker de som er stramme, og det er lettere for at de ryker, de baggye er litt mer komfortable og mer pusterom og lettere og bevege seg i.Smak og behagnrett og slett
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
drit i å ta opp denne det er en så jævla idiotisk tråd
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Tulle-tråd .., men jibbe-miljøet sliter med at det er konservativt. Her handler det om å være kul på en forutsigbar måte (red bull, baggy-klær, hasj). Hehe, noen blir sikkert sikkert provosert nå.. Bare for å hive noen kubber på bålet. Kul denne gutten altså (jada, skulle gjerne vært like god på ski). 2 første linkene må ses i sammenheng http://www.youtube.com/watch?v=W8RvMS4uRVM&feature=channel http://www.youtube.com/watch?v=NaaoG1aoc2w Her er en som (riktignok er glad i red bull), men ikke så konservativt "cool" og fortsatt bra på snø: http://www.youtube.com/watch?v=Rd8AJdcnw4A
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Fatboy:Her er en som (riktignok er glad i red bull), men ikke så konservativt "cool" og fortsatt bra på snø:http://www.youtube.com/watch?v=Rd8AJdcnw4A Pfffth, han er jo snowboarder så det er uvesentlig + han er eldre enn Sondre Norheim :razz
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
da legger vi denne tråden død. ingen vits å ha den på topp nå lenger, alle har sakt sin mening, å trådstarter er retarded som vi alle er enige om 
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Hadde vel egentlig tenkt å ikke bry meg med denne tråden mer, men før jeg gjør det så må jeg bare få uttrykke hvor enig jeg er med Fatboy! Forutsigbart og konservativt er ordet. Form uten substans. Beklager at jeg ikke klarte la være...
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Fant et bilde av trådstarter...
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Ok, nå skal det ikke fryktelig mange innlegg om hvor teit trådstart er før det slår tilbake på de som poster sånt/jibberne selv...
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Lol, bilde er fra dagbladet og han er inne på VG-debatt
|
|
|
 ? hæ ?
|
Fersking
|
Fersking
Det er faktisk lov til å være seg selv når en står på ski, så hvorfor skal du komme hit å klage over det???!!! Hvis du misliker oss så mye, la være i å kjøre i parken da! Og du, hvem vil ha en arugant j*vel som forbilde (petter northug)??????? Takk for meg, ikke kjør park lenger du 
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Morsomt å se hvor hårsåre enkelte på forumet her er. Hadde dere vært litt selvironiske så hadde ingen giddet å "erte" dere for den spesielle klesstilen, så dere kan takke dere selv for at det blir sånne teite tråder som dette:)
|
|
|
 haha
|
Fersking
|
Fersking
jeg kjører selv med klær som er i 4xl og syntes det er fett... jeg er 14 år og du er 35.... du må liksm tenke at på 80 tallet gikk du i skinn og farger som ikke passa.... så når du sier at vi har fucka stil... tenk på når du selv var yngre .....r-taaaaard!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Kanskje jibbere har sånne store klær fordi de er redd for å dette ned og trenger en paraply/fallskjerm på veien ned. Ikke vet jeg, holder meg unna preparerte løyper, så trenger ikke irritere meg over det 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Mic'ern: jeg er 28 og gikk i altfor store klær på midten av nittitallet og var langt fra blant de første! Dere ligger bak... Vi OPPFANT stilen, dere har ikke greid å komme på noe bedre 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Beklager folkens! Jeg klarte ikke dy meg...
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Veit du hva? La folk ha sin egen stil. Og store klær har faktisk en fordel, de er varme! Jo større klær du har, jo varmere er de, fordi du varmer opp mer luft under de.
|
|
|
|
|