Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
tenkt og prøve kajakk
#1136 27/02/2009 6:22 PM
ravdO Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

hei!

Har egentlig i flere år tenkt på at d hadde vært morsomt å prøve og lære seg å paddle litt.

Men har aldrig prøvd før. noen som har tips til en som kunne tenke seg å bynne å paddle litt? hvilken kajakk som er bra for en nybegynner og utstyr osv? hva er lurt og starte med? paddle på et vann? lita elv? har ikke peiling selv så hadde vert fint med noen tips :):)

Re: tenkt og prøve kajakk
ravdO #1137 27/02/2009 8:29 PM
Entusiast
Entusiast

Heg foreslår at du melder deg på et nybegynnerkurs i havkajakk. Der får du alt basic opplæring i havkajakk, også noe du kan evt. ta med videre til elvekajakk om det skulle gå så langt : )

På kurs får du jo låne alt av utstyr, så i stede for å kjøpe deg utstyr , får du prøve det og finne ut om du liker det eller ikke. Samtidig sitter du igjen med et kurs som gir deg god og riktig opplæring rundt dette med teknikk, redning, kameratredning osv.

Så anbefaler deg et nybegynnerkurs i havkajakk ( eller elvekajakk om det heller frister, men tror havkajakk er greiere å begynne med) i nærområdet hvor du bor, det koster ikke all verden heller smile

Lykke til med padlinga smile

kan jo begynne rett på elv da
ravdO #1138 28/02/2009 10:10 PM
Medlem
Medlem

nybegynnerkurs i havkajakk blir jo ikke feil det, men hvis du skal begynne å padle elv, er det jo like så greit å starte rett på det. siden du kommer fra randsverk bor du jo midt i smørrøyet for elvepadling. hadde jeg vært deg hadde jeg kontakta sjoa kajakksenter. de gir deg en god innføring i padling, der får du også låne alt utstyret. bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på.

lykke til a mæn

ravdO #1139 28/02/2009 11:09 PM
Entusiast
Entusiast

karl har jo et godt poeng, jeg er ikke så god på geografi :P Men siden du bor godt til så er det vel bare hive seg på elvepadlerkurs. Tror det er lurt, tror ike jeg er det eneste som mener det er riktig med opplæring før du padler i elv, i alle fall når du aldri har padlet før.

ravdO #1140 28/02/2009 11:13 PM
ravdO Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat greipfrukt:karl har jo et godt poeng, jeg er ikke så god på geografi :P Men siden du bor godt til så er det vel bare hive seg på elvepadlerkurs. Tror det er lurt, tror ike jeg er det eneste som mener det er riktig med opplæring før du padler i elv, i alle fall når du aldri har padlet før.

takker for tips og råd! ligger nok ann til at jeg må prøve og melde meg på kurs, tror det er veldig morsomt, ser ivertfall slik ut :grin

ravdO #1141 01/03/2009 10:58 AM
Entusiast
Entusiast

Ja det skal være sikkert å visst laugh

OSI har kurs
ravdO #1142 02/03/2009 3:42 PM
Medlem
Medlem

OSI Elv har kurs på forsommeren, sjekk terminlista på: http://www.osi.uio.no/elvepadling/

Det geniale med dette kurset er at hvis du fortsatt har lyst til å padle mer, har du blitt kjent med miljøet på nybegynner kurset.Sjoa kajakksenter er mye mer fleksibelt med tanke på når du har tid. De kjører kurs så si hver dag hele sommeren. Utrolig flinke folk.

Lykke til.