Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøpe utstyr i Frankrike?
#11356 05/01/2005 8:52 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hallo!Er det noen som har vært i Frankrike og vet hvordan prisnivået er på utstyr der?Skal til Chamonix snart, trenger div nytt utstyr, og spekulerer på om jeg skal kjøpe her eller der..Noen med erfaringer?

Temmelig likt, men sparer momsen
More than words
OP Offline
More than words

Etter euroen styrket seg mot norske kroner så er det ganske marginal forskjell på prisene i Norge og i Europa, Frankrike inkludert. Du kan selvsagt komme over et klipp, men generelt er det ikke vesentlig billigere.

Imidlertid kan du spare momsen med å be om tax-free skjema, samt huske å få tollstempel ved grensa/flyplassen. Det alene sparer du noen prosent på, men ikke veldig mye mer enn du kan prute ved en større handel i Norge. God tur!

More than words
OP Offline
More than words

Var selv i Chamonix i fjor i midten av Mars. En av mine reise kompiser hadde nettopp kjøpt Nye Stöckli ski til ca.10.000 NOK i Norge. På Scwinn butikken midt i Chamonix sentrum solgte de samme skia for ca. 5.500 NOK i tillegg hadde han fått tilbake den Franske momsen.Min er faring i fra Frankrike og resten av alpene er at genrelt er prisene som i Norge.I Chamoix derimot er prisene betydelig lavere enn i resten av alpene. I slutten av 2002 sesongen kjøpte jeg selv Rossignol B3 ski til den nette sum av 2.200,- etter retur av skatt kom skiene på ca.1.800,-Også kles merker som Eider er mye billigere i Chamonix. Dette kommer av det enorme salget stedet har av sportsutstyr, vinter sesong er lav sesong i Chamonix om sommeren når camping plasser osv. holder åpent. Er det i snitt dobbelt så mange turister der. Dette medfører at også klatre utstyr og annet alpint sommer utstyr er betydelig lavere enn hjemme.PS. Kjøper du ski sko i Chamoix er fitting av støvler med på kjøpet.

More than words
OP Offline
More than words

Var i Chamonix og området rundt i sommer. Kjøpte meg nye LaSportiva klatresko, fikk de til 2/3 av prisen her heme... Absolutt verdt å kjøpe utstyr der nede!

More than words
OP Offline
More than words

Hei !Ikke bare er det billigere, men den service og det utvalget dem har i Franmkrike, det er på et helt annet nivå enn her hjemme.Jeg har kjøpt nytt utstyr flere ganger i Frankrike, og har bare gode ord å si om det.I val Thorens, fikk jeg teste ut flere typer ski over flere dager, før jeg fant det ultimate.Kjøpte nye sko samme butikk i fjor, og tilpasning og det hele gikk som en drøm.Selfølgelig gratis prepping av mine og min kones ski hver gang vi har behov for dette.Utmerket service !!:) AH

kjøp av utstyr i Chamo
More than words
OP Offline
More than words

Samme erfaring selv. Se etter gode tilbud. Kjøpe Love alpin jakke til nesten halv pris sammenlagt med norske priser. Momsen er på 19 prosent i Frankrike. Prøv de litt mindre butikkene de har ofte tilbud før de stor i sentrum. Fant Arterycx på 30 % med det ble utsolgt med en gang. Så vær rask på labben,

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå