Grønn snowboarder -hjeeelp!
|
More than words
|
OP
More than words
Etter to forsøk er jeg jeg helt sikker på at dette må jeg gjøre mer, så nå skal jeg kjøpe mitt første brett. Men for en jungel da! Trodde dette var enkelt, men alle ekspeditører anbefaler ulike merker(naturlig nok), lengder osv....Snart gir jeg opp og slår til på fineste farge, eventuelt kjekkeste ekspeditør, men som et siste forsøk; finnes det noen gode tips der ute?Vitale mål; 166/55, jente(!) og som sagt helt fersk, men jeg vil ha et brett som gir meg noe å gå på. For jeg blir nok god snart!
|
|
|
 Ikke noe problem
|
More than words
|
OP
More than words
Hei. Ikke for å tråkke noen eksperter på tæææra. Alle har vi meninger om hva som er best, alt fra teknisk innsikt til erfaringer. Jeg ville ha gått til en av de store kjedene, kjøpt meg en pakke løsning i mellomklasse når det gjelder pris. Da kan du regne med å få bra saker til en fornuftig pris. Bruk det en sesong, så kan du begynne å teste brett, støvler og bindinger og finne ut hva som passer for deg. Lengde, kjøp noe som går til haka..det er en lengde som ligger sånn ca mellom alt som blir anbefalt. Lykke til
|
|
|
 Jente brett !
|
More than words
|
OP
More than words
Etter opplysningene dine skal du ha et brett på ca 145cm+- . Lengden er ikke så viktig men sånn ca rundt der. Prøv å finne brett som er laget for jenter, dette fordi jenter er som regel lettere og har mindre sko enn gutter og her ligger mye. Alle de kjente merkene har dette. Sims er spessielt kjent for å lage gode jente brett. Og Burton er alltid et sikkert valg. Kjøper du et anerkjent merke så er det sikkert godt nok. Styr unna billig pakker på Obs o.l. Husk å prut når du kjøper utstyr, vi er godt inne i sessongen og med litt flørt og godsnakking klarer du fint å prute ned 20-30% kanskje mer.
|
|
|
 Anbefaling
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg anbefaler Burton Feelgood, et allround jentebrett som er dyrt, men fantastisk bra!!!! (og fine farger, hehe)Det er det beste brettet jeg har hatt, og har hørt mange si det samme!!! Løp og kjøp
|
|
|
 Jente
|
More than words
|
OP
More than words
Har omtrent samme mål som deg, og jeg begynte på et Burton Feelgood brett som var 152. Tror det vil være perfekt for deg!
|
|
|
 Tips!!
|
More than words
|
OP
More than words
Burton Feelgood er knall!!! Lykke til..
|
|
|
|
|
|
 Joda..
|
More than words
|
OP
More than words
Sims er ikke et dumt valg. Sims Essence er kåret til topp 5 jentebrett av Transworld Snow. Hvis du skulle hatt Essence burde du hatt 148cm (evnt 144cm).. brette er smalt , stabilt, lettsvingt og responsivt.. perfekt for jenter!!:) jo, også vil jeg rette opp i hva "kong vinter" sa:p obs selger faktisk Sims brett til billig peng.. bra pakker, f.eks Sims Essence med Drake f60 bind. og Northwave Legend støvler = 6990,-
|
|
|
 Grønn?
|
More than words
|
OP
More than words
Grønn snowboarder?Har vel ikkeno med klesfarge å gjør om du kan å kjøre brett eller ikke. Mye dumme folk asså...
|
|
|
 hmm
|
More than words
|
OP
More than words
stikk til lokale gangstahshappe og kjøp dyreste shitten. Da kommer en eller annen snowboardgangsta til å bli forelska i deg, og han kommer til å lære deg alt som er verdt å vitrte om snowboard (hvis du er heldig, og litt pen samtidig)
|
|
|
 Svar hmm
|
More than words
|
OP
More than words
Riktig, der har du løsninga "dame", Skal du stå på brett, eller bare late som... he he Bra sagt team stiff !!
|
|
|
 Takk og tja....
|
More than words
|
OP
More than words
Vel...hvis jeg skulle "late som", tror jeg at jeg hadde sjekket hodet mitt, revurdert, holdt meg på skia mine og spart pengene til en lang ferie. Men ellers; takk for mange bra svar! Siden snøen uteblir, i alle fall i Oslo, har jeg ikke akkurat stresset kjøpet, og det det har kokt ned til er valget mellom Burton Feelgood og Nitro Mystique. Prisforskjellen blir på noen tusen her, og jeg lurer jo på om den eventuelle forskjellen er noe jeg vil merke som Bambi i bakken....? Hvis noen nå tenker at "Yaiks! Gjør sånn eller sånn...", så blir jeg glad for enda flere råd, jeg:)
|
|
|
 velg!!!
|
More than words
|
OP
More than words
feelgodd.. juppe det er nok dyrere..men du kjøper kvalitet og det holder i mange år.. stikk på SWAG på byporten.. der får du knall service..
|
|
|
|
|
|
 Feelgood
|
More than words
|
OP
More than words
Bruk litt ekstra penger på kvalitet når du først kjøper, så blir opplevelsen bedre, og brettet varer i mange år!!
|
|
|
|
|