Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Whistler
#11305 01/02/2005 9:49 AM
More than words
OP Offline
More than words

Skal til Whistler i slutten av februar. Noen derute med erfaring og råd om Whistler/Blackcomb området?

More than words
OP Offline
More than words

jeg har vært der,, og det er sykt bra der

Dra på en guidet tur med en mountain host!
More than words
OP Offline
More than words

Gled deg! Var der i 2000 og skulle gjerne dratt tilbake. Når jeg var der så var det noen steder hvor det hvor det var gratis guiding i anlegget. Men de hadde ikke lov til å dra så mye utenfor løypene. Han jeg møtte heter "Lidal" (skrives litt annerledes tror jeg) og var av norsk avstamming. Du får hilse dersom du treffer han! Dersom du er god å kjøre må du dra på baksiden av breen på Blackcomb siden. Så bowlene på Whistler siden må du få med deg. Dersom det snør og heisene er stengt på toppen så må du være tidlig ute når heisen åpner. Ta med mye penger...eller det kan vel ikke kalles råd, men fører til dårlig råd...he-he. Oppsøk "Double Diamonds" som var høyeste vanskelighetgrad når jeg var der. Er det sol og ikke har fallt snø på en stund kan du finne pudder i nord- og nordøst helninger. Kjøp deg en ekte Whistler souvenir...og da vil du møte hyggelige folk som har vært der. En annen ting du bør vite er at en utvandret nordmann med navn Franz Wilhemsen var en av dem som dro det hele i gang da han gav tillit til verdens beste ski-industriplanlegger rundt 1975 (Paul E. Mathews) i det som den gang bare var omtrent en jernbanestopp!? Mathews har forøvrig gjort noen løfterike analyser om mulighetene på Stryn...ja, det kan hende det er nødvendig dersom vi fortsatt skal kunne gå på ski til påske i fremtiden!?

Angående whistler og studier
More than words
OP Offline
More than words

Finnes det noen muligheter å kombinere studier med opphold i WHISTLER? synes jeg har hørt noe om dette før, men kan ikke finne det igjen..

Studere i Whistler prøv Vancouver
More than words
OP Offline
More than words

Sjekk denne linken http://www.uc411.com/search.asp?keywords=british+columbia&code1=1

Fersking
Fersking

studier i whistler hadde vært kult...

Tørr bak øra
Tørr bak øra

prøv heliskiing... i whistler

Whistler / Traversler
Fersking
Fersking

hvis du ikke har noe imot å traversere leggen av deg for litt fett pudder så er whistler helt topp. ellers mener jeg traversler suger hardt. dra til alpene...

Fersking
Fersking

Var der i januar i år, helt rått. Selv om det var litt lite snø. Det er sinnsykt med mange bowles på toppene der borte, både på Whistler og Blackcomb. Så det er nok å velge i mellom. Trikset er å ta et fjell av gangen, når det snør. Vi fartet litt mellom fjellene, og det ble fort oppkjørt. Som sagt var det lite snø, ca. 1 meter, mot normalt 3-4 meter. Snakket med flere som har vært der flere ganger, og når det er normal vinter er det lettere å finne uberørt snø. Heliskiing koster ca. 4000,- for en dag. Vi sto over det, siden det var lite snø kjenerelt. Anbefaler deg helt klart og stikke innom Crystal Lodge og drikke pils. Der får du en mugge for ca. 55 kroner. Billigste stedet, og de er mye lokale folk der. Maten er heller ikke så værst.

Sjekk roycarls.home.online.no Her ligger det mere info og bilder fra whistler.