Gled deg! Var der i 2000 og skulle gjerne dratt tilbake. Når jeg var der så var det noen steder hvor det hvor det var gratis guiding i anlegget. Men de hadde ikke lov til å dra så mye utenfor løypene. Han jeg møtte heter "Lidal" (skrives litt annerledes tror jeg) og var av norsk avstamming. Du får hilse dersom du treffer han! Dersom du er god å kjøre må du dra på baksiden av breen på Blackcomb siden. Så bowlene på Whistler siden må du få med deg. Dersom det snør og heisene er stengt på toppen så må du være tidlig ute når heisen åpner. Ta med mye penger...eller det kan vel ikke kalles råd, men fører til dårlig råd...he-he. Oppsøk "Double Diamonds" som var høyeste vanskelighetgrad når jeg var der. Er det sol og ikke har fallt snø på en stund kan du finne pudder i nord- og nordøst helninger. Kjøp deg en ekte Whistler souvenir...og da vil du møte hyggelige folk som har vært der. En annen ting du bør vite er at en utvandret nordmann med navn Franz Wilhemsen var en av dem som dro det hele i gang da han gav tillit til verdens beste ski-industriplanlegger rundt 1975 (Paul E. Mathews) i det som den gang bare var omtrent en jernbanestopp!? Mathews har forøvrig gjort noen løfterike analyser om mulighetene på Stryn...ja, det kan hende det er nødvendig dersom vi fortsatt skal kunne gå på ski til påske i fremtiden!?