vett da e mången innlegg om rails og boxa, men e da noken som har forslag te ka eg kan bruka te å ha oppå boxen for å gli?? noke anna enn pvc røyr og plexiglass..
hvis man har de standard ja, men det er jo mange ulike typer av pvc, finner du et som er tjukt, da mener jeg ikke diameteren på hele røyret, men selve plastikken, er det tjukt vil det ikke knekke
eg brukte pvc røyr på railen eg lagte i fjor, og da kom ingen sprekker og da knuste ikkje.. da einaste va at da blei litt slitt oppå etter sessongen.. stål røyr lugge jo litt.. men finnst da ikkje noke metall plate som man kan legge oppå boxen?? noken som har erfaring me da?
Det er ikke så lurt og ha plexiglass, det sprekker. Det beste er Lexan, det er det de bruker i flest skitrekk. HDPE (High Density Poly Ethelene) er også veldig bra. Lexan og HDPE glir bra og sprekker ikke, det tåler veldig mye. Tror du får kjøpt det på plastik fabrikk eller noe sånt. Bare søk med google
astrup eller vink plast har plater i mange forskjellige kvaliteter og tykkelser. Både lexan & HDPE. men nå kommer det jo ann på om du skal legge penger i det da.
Jeg har 2 rails.En box og et rør.Boxen bygde jeg med vanlige treplanker/eller bjelker.nokså kjukke planker. Er ikke noe vits med speisial planker eller noe.Topp platen fikk jeg. Vet ikke hva det er, men funker fett. Det er noe hardplast. HDPE blir for dyrt å bruke på en boks. har hørt at folk må opp i 3 - 4000.Den enkleste metoden er å kjøpe små pvc rør å veste den intil hverandre (5 i bredden eller noe)som dette: http://www.youtube.com/watch?v=hNOITys_a74&feature=fvw eller noe liknende. Vist du vil ha hardplast er det ikke det letteste å få tak i. Men finner du en plass si ifra, trenger snart ny.