Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Burton og service..... =(
#11159 07/04/2005 9:22 AM
Annick Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Burton er oppskrytt. De lever på ryktet sitt og av at de sponser idioter med MYE, som deretter snakker litt pent om dem. Men alle oss andre bryr de seg katta om! Klarte å knekke et helt nytt brett, (ikke min skyld!) og sendte det inn til verkstedet med en klage. Etter 5! uker hadde verken jeg eller intersportbutikken jeg kjøpte det gjennom, hørt noe som helst. Vi prøvde å mase, men ingen resultater. Etter 8! uker så ringer de opp og forteller at de har klart å rote bort brettet mitt og at jeg bare kan få ett nytt. Det gadd jeg ikke. Tok penga og kjøpte et Palmer i stedet jeg!Har ei venninne som jobber i sportsbutikk og hun forteller at det stort sett alltid er noe tull med Burton. De får feil leveranser, mye feil på produktene og dårlig behandling av kunder og klager.Mitt inntrykk er det at Burton har mange billige drittmodeller, som de selger til noen og en hver, mens de som sponses får det beste, og er selvfølgelig fornøyd med det. Jeg mener at skal en produsent ha fortjent et godt rykte, bør kvaliteten være høy tvers igjennom alle modeller, prisklasser og på serviceverkstedet.

Min konklusjon er; BURTON SUGER HARDT!!!!

Burton
Annick #11160 07/04/2005 10:59 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hva er opplegget Annick?Historiene du forteller er ikke noe særlige, men selv har jeg handlet mye på burton.no og jeg har bare gode erfaringer.I tillegg synes jeg burton utstyret jeg har kjørt på funker utmerket, men nå har jeg bare prøvd de dyrere greiene.

Hvilket Palmer er det du kjører på? Hvordan er Palmer sin service?

merkelig...
Annick #11161 07/04/2005 3:57 PM
Fersking
Fersking

Jeg er totalt uenig at burton lager noen modeller som er bedre enn andre, og spesielt det at de lager ekstra bra til proffene sine... Det kan være at de endrer litt på stivhet o.l. i brettet fordi pro-kjøreren har egne/spesielle ønsker som ikke er ønskelig hos et stort publikum.

Jeg jobber selv i sportsbutikk og har aldri hatt no problem med burton, men nå jobber jeg ikke i intersport heller.

Du skriver at det ikke er din skyld at brettet ditt knakk... Hva var det som skjedde?

Kan være med på å kritisere burton pga prisene deres, for de er altfor høye, men service'en deres gir jeg to tomler opp...

Neste gang du knekker et brett, ta selv kontakt direkte med burton, desto færre mellom ledd du kan ha desto bedre.

(er du sikker på at det er burton brettet ditt ble sendt til? butikker sender det ofte til sitt verksted i norge for å få vite om det er en reklamasjon eller ikke. kan være burton ikke har vært involvert en gang)

Mitt intrykk av Burton
Annick #11162 07/04/2005 4:03 PM
Entusiast
Entusiast

er at serviceopplegget i norge generelt er for dårlig, men at det er bedre ute i europa og over dammen. Jeg vil tro det er importøren (planet snow) som har ført til den lange behandlingstiden. Jeg ville heller tatt kontakt direkte med burton rider services europe hvis lignende skjer.Desto flere ledd det er mellom produsent og kunde, desto lengre tid tar en slik innlevering. Dette gjelder alle merker og bransjer. Å skylde dette på merket synes jeg er snevert.

Burton og service
Annick #11163 07/04/2005 6:39 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har hatt mitt brett leeenge (3 år!) og er kjempefornøyd. Hadde problemer med den ene reima (min skyld fordi jeg satsa litt for mye, uten å ha spent fast foten ordentlig i bindingen). MEN, fikk ordna det med en gang. Sendte inn bindingen, og fikk gratis tilbake igjen etter kun 4 dager!! Genialt bra spørr du meg...

Keep it real
Annick #11164 12/04/2005 1:48 PM
Fersking
Fersking

Synes det er kult at burton får litt pepper. Ikke fordi de lager dårlig utstår. Har heller ikke særlig mye erfaring med å handle med dem, men har også hørt ryktet om at servicen til burton i norge stinker. Jeg synes vi snowboardere skal være flinkere til å handle i nisjebutikkene til gutta og jentene som lever og onder for sporten. Burton selger ut brett i store kvantum til sports kjede butikker som kan handle inn stort og selge masse men hvor mye kan de egentlig om utstyret de selger når de også selger fotballer, pulsklokker, langrennski og skøyter? De guttene og jentene i nisjebutikkene har liten mulighet til å konkurrere med de prisene som disse butikk kjedene får, derfor har de vanskelig for å overleve. Sett masse kids som kommer i bakken med nye brett der bindingene er skrudd på helt vilt, bretta er alt for lange og vekta og spennet i brettet passer ikke ferdighetsnivået. Da jeg spør hvor de har kjøpt brettet er det ofte svaret er G-sport. Hmmm betenklig...Finnes masse gode alternativer til Burton. Personlig synes jeg alle skal løpe å kjøpe batalion som er norsk produserte kanonbra brett, de har utviklet en egen teknologi for å gjøre bretta stødigere og kjappere.

Nå er det også verdt å merke seg
Annick #11165 12/04/2005 2:21 PM
Entusiast
Entusiast

at veldig mange nisjebutikker også forhandler burton...Når det gjelder kjede-sportbutikker så er det jo nettop de som bringer brett ut til folket. Førstegangskjøpere har ikke råd til dyre brett kjøpt i nisjebtikker med opp til 150% avanse. Det at enkelte "brettansvarlige" i kjedebutikkene ikke har peil på montasje og veiledning er vel noe hver enkelt butikk burde ta på sin kappe. Butikker uten personale med peiling på brett burde ikke fått lov til å selge. Hovedgrunnen til at kidsa kommer i bakken med alt for lange brett og dertil feil flex er nok foreldre som mener at det er alt for dyrt og at poden bør ha noe å vokse på.

øhhh..
Annick #11166 19/04/2005 5:50 PM
Entusiast
Entusiast

jeg har også sett mye dritt på burtons kvalitet både hos meg selv og andre, og hørt mye ikke så bra. personlig liker jeg rossignol, de har laget ski og brett en evighet og har som mål at alle skal kjøpe rossignol fordi det er det beste kjøpet. dette resulterer i at de lager brett med superkvalitet og har god oppfølging om noe skulle gå istykker.

javel ?
Annick #11167 19/04/2005 9:29 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Nå har jeg aldri knekt noe Burtonbrett. Men har selv et Clash (billig) og et Supermodel (Dyrt) som begge har holdt i noen år. Har også et 111 cm. barnebrett som gjør susen. All kommunikasjon jeg har hatt med Elling (Planet Snow/Burton.no - også i forbindelse med andre ting) har vært kjapp og fin. Kan ikke si at karakteristikken som er gitt i denne tråden er riktig. Kan vel godt være at brettet til Annick ble rotet bort av Intersport eller under frakt for den saks skyld. Burton suger IKKE ! Det er mye annet som er bra, men ingen andre har rette feelingen...........

utstyr
Annick #11168 20/04/2005 3:05 PM
Fersking
Fersking

Jeg har mye burton utstyr og det har funka fint for meg ikke vært noe feil på det.Det høres jo veldig merkelig ut at et brett kan brekke sånn uten videre , men jaja..Jeg håper du er fornøyd med det nye brette ditt da..

litt rart
Annick #11169 20/04/2005 4:33 PM
Medlem
Medlem

ein kompis av meg har klart å knekka to brett fra burton på under 5 måneder..! Og det var av toppmodellande!!! kjøpte fyste brettet på session og har fått nye gratis etterpå... ekje servicen som e noe gale med, men kvaliteten på brettet!!

langt ifra enig
Annick #11170 23/04/2005 7:20 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

kjøpte et Burton Custom 04 modell nå før sesongen, og er klinkende fornøyd med det! på det forrige brettet klarte jeg ikke 180, men etter denne sesongen tar jeg 360 med tailgrab... har handlet litt på burton.no, og har god kontakt der, og har aldri hatt noe tull!en venn av meg fikk en bukse som han hadde bestillt for liten, så han sendte den tilbake og fikk en ny en til den størrelsen han ville ha etter 5 dager

hmmm
Annick #11171 12/06/2005 4:33 PM
Fersking
Fersking

altså! de fleste tror sikkert at det ikke går ann at et brett fra burton er dårlig. Derfor så tror de ike på deg! tror deg jeg. Uansett åssen merke det er så er det alltid noe som er galt med det!!!!

er jo mulig å være uheldig
Annick #11172 12/06/2005 11:32 PM
Annick Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

og kanskje akkurat jeg har vært det. Men det nye brettet jeg fikk bytta til, et palmer, har jeg fortsatt 5 år etter.... OG DET BYTTER JEG IKKE FOR ALT I VERDEN!!!

Burton Cruzer
Annick #11173 15/08/2005 2:31 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har et burton cruzer brett, har kun kjørt på det i 1 sesong, men jeg er kjempe fornøyd med brettet mitt:)

jaja..
Annick #11174 15/08/2005 8:13 PM
Fersking
Fersking

selvsagt er det noe noen brett som man er kjempe fornøyd med...! andre syns man suger..! :P

Rykter sier at...
Annick #11175 16/08/2005 1:07 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Burton satser mye på markedsføringen om dagen og noe mindre på kvalitet...!? Har hørt det fra en av de "små"-butikkene som også forhandler merket. Sa at de har mye reklamasjon på Burton i forhold til andre merker (også i forhold til antall solgte) Så... Godt mulig det stemmer siden flere her inne ikke er så fornøyd som de burde være. Alt var bedre i gamledager...

Go Gnu og K2!

Hmmm
Annick #11176 16/08/2005 2:00 PM
Fersking
Fersking

Her må jeg si meg både enig og uenig. Jeg har en følelse av at de "billigste" greiene til Burton ikke alltid holder den kvaliteten det skal. Feks hadde jeg et par skikkelig reservedelsbindinger fra dem tidligere, som jeg måtte omtrent skru sammen hver gang jeg kom ned bakken... ikke bra! Men er VELDIG fornøyd med brettet mitt (Burton Feelgood), og (Burton) Lexa-bindingene jeg kjører med nå er kjempebra og anbefales varmt. Men det er jo synd hvis man alltid må betale død og dæven for at ting skal henge sammen lenger enn én sesong av gangen da...

Uansett så kjøper jeg alltid dyrere greier hos små butikker eller direkte fra burton.no. Det funker best for meg for bra og personlig service ? også hvis man vil klage litt;-)

S.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå