Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Railing på aluminium stige?
#110183 16/03/2010 2:42 PM
Syver Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann!

" Jeg gikk en tur " bak huset og i hagen idag og fant en gammel aluminiumstige. Det tok ikke lang til før idéen om å raile på den kom fram, så jeg tenkte jeg skulle sette den opp på høykant, lage en liten kicker, og raile på den ene siden av stigen..

Det var da gledesdreperen "fornuften" dukket opp, og fortalte meg at aluminium kanskje var altfor mykt til å raile på.. Stigen er også relativt tynn.. Stoka på å raile, som jeg var, måtte jeg inn for å spørre dere friflyt-folk om råd før jeg setter i gang med prosjektet:

Er en aluminiumstige alt for mykt i metallet? vil stålkantene på skiene bare "grave seg ned" i aluminiumet idet jeg lander på railen (stigen)??

Trenger svar så fort som mulig!!På forhånd takk! smile

Syverson

Re: Railing på aluminium stige?
Syver #110184 16/03/2010 2:47 PM
Entusiast
Entusiast

Det funker sikkert men er ikke noen optimal rail. Så noen som railet stige i en eller annet edit og det så ut som om det funket fint.

Syver #110185 16/03/2010 3:48 PM
Medlem
Medlem

tro meg, det kommer ikke til å gå, i hvertfall hvis det er samme type stige som jeg har prøvd på. :cool

Syver #110186 16/03/2010 4:01 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

jeg har har hat oppe en stige rail denne vinteren, vis du smører den oft nok så vill du ha nytte av den, men det som skjedde med min som hvar at aleminiumen ble for myk etterhvert som den ble slitt. så hvis du skal kjøpe deg nye ski til neste år eller du har et par gamle ski så burde du bruke de. men pass på og snu den vid den blir for slitt eller no. jeg begynte å få aliminium i mellom stålkantene og ski når den ble for slitt

lykke til..:wink

Syver #110187 16/03/2010 5:24 PM
Syver Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

takk skal dere ha!

er litt skeptisk selv.. Men jeg har satt den opp nå, så jeg får bare krysse fingrene på at det går bra =)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå