Og jeg er et av de svina som er med og sørger for at elver blir utbygd.Har akkurat støpt ned varmekabler i gulvet på badet mitt, og jeg har panelovner rundt hele huset.Jeg har til og med en lampe ute på trappa som lyser hele tiden, i tilfelle noen kommer på besøk.Miljøvernerne vil jo at vi skal begynne å kjøre el-biler, og kull og atomkraft er fyyyyyy!Da er det bare en ting å gjøre.......Norsk miljøvenlig vannkraft.Hvis ikke fabrikken jeg jobber på har hatt tilgang på masse strøm, ville jeg vært arbeidsledig og kunne vært ute og padlet hele tiden.Det største problemet er at staten ga fra seg alle rettighetene, og at det er private selskaper som driver kraftproduksjon i Norge. Da er det interessant å bygge ut kraft i alle elver uansett størrelse.Jeg foreslår å bygge ut gudbrandsdalslågen i stedet.Flytt E6`n opp på fjellet og dem opp fra Lillehammer til Dombås. Fyll hele dalen , og produser kraft så det holder til alle.Dermed vil vi kunne frede alle andre elver i resten av landet.Eller kanskje det beste alternativet: Atomkraft......Bygg et digert anlegg, så vi kan frede alle elver.

Alvorlig talt: det er bare en måte å redde elvene i landet, og det er å bygge noen få store kraftverk i stedet for alle små i hver kommune.Og for å få til dette må vi få politikerene til å skjønne at staten må styre kraftproduksjonen og ikke private interesser. Kommunene blir for grådige.