He,he,litt anderledes innlegg men jeg melder meg på.Lærte å bruke feller og breie fjellski for 20 år siden etter grundig tryning på fjellet i Nord-N.Som eneste turdeltaker skulle toppturen bestiges med tynne Skilom løypeski uten feller,et hjelpemiddel som var totalt ukjent for meg på den tiden som kun var vant til å gå på ski i Lillo og Nordmarka:cool(glissent mellom toppturene i det område)Opp gikk relativt greit men på turen ned hvor underlaget besto mest av skare og fokksne oppstod det visse problemer.Konkurranseinnstinktet var høyt på den tiden (og den sunne foruften var totalt fraværende.Skal opgså sies til mitt forsvar at min blivende kona var med på turen så jeg skulle vel bruse litt med fjærene:) )og jeg skulle ikke være noe pyseete søring på nedturen,men etter 200 m og full trynings i skaresneen hvor resultatet var at halve ansiktet tilnærmelseslik en rå blodig hamburger,skjønte jeg alvoret og tok av meg skien og ruslet rolig videre på beina.Uka etter kjøpte jeg meg mine første toppturski m/feller:wink
RIN
wink:wink