K2 extreme eller noe annet?
|
Fersking
|
OP
Fersking
God morgen godtfolk! Jeg skal kjøpe meg nye twin tips i år. Problemet er bare det at jeg ikke helt klarer å bestemme meg helt nå rett før jeg skal bestille. Skal jeg gå for K2 extreme, eller skal jeg gå for noe annet? Kjørerprofilen min er litt allround, siden jeg gjerne både kjører løyper, pudderet, og litt park. Det viktigste er at jeg kan bruke skiene i pudderet, men også forbedre meg i parken.
|
|
|
 Salomon Suspect!!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Salomon suspect anbefales på det sterkeste til ditt bruk.. har blitt kåret til beste allroundski i fri flyt. Den har armor edge som gjør at skien tåler en støt. Jeg har suspect selv og den kan brukes til absolutt alt.. med mindre du skal ut i flere meter med løssnø da selvfølgelig. Den er også stabil i stor fart og er enkel å håndtere. lett å svinge med o.s.v.
|
|
|
 Vet ikke helt..
|
Fersking
|
OP
Fersking
Det høres ut som noe for meg.. men vet ikke helt om den er så annerledes fra k2 extreme, de har ganske like egenskaper 
|
|
|
 ..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
de er ganske så foskjellige. K2 extreme er nesten bare ment til park og jibbing o.l mens suspect er best i preppa løype men også bra i løssnø. Men hvis du bare har tenkt å jibbe o.l ville jeg gått for extreme
|
|
|
 Stemmer nok det.
|
Fersking
|
OP
Fersking
Ja, det er vel rett.. men jeg mener å huske ha lest et sted at extreme funker greit i løssnø også, og at de kan brukes til en slags allround. 
|
|
|
 ...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
mulig det men kan nesten garantere at suspect er best av disse to skiene til allround bruk. men det er ikke jeg som skal ha nye ski. ditt valg 
|
|
|
|
|
|
 extreme
|
Fersking
|
Fersking
Er ikke K2 Extreme veldig tunge?
|
|
|
 Du har kanskje rett :)
|
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg begynner å lure litt på om Suspect ikke er de riktige skiene likevel :P Hvor foreslår du at jeg burde bestille fra? skal ha en pakke da, med helst Marker griffon bindinger 
|
|
|
 ..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg kjøpte suspect med rossignol AXIAL 2 120 (samme som look px 12) og med spk kaos boots på xxl. men om du absolutt er nødt til å bestille ville jeg bestilt fra parkogpudder.no xxl har best pakkepris tror jeg
|
|
|
 Ingen pakke :(
|
Fersking
|
OP
Fersking
Parkogpudder tilbyr ingen pakke med Suspect :(De koster 4499,- uten bindinger der.. så kommer bindinger. Det blir vel 7000,- 
|
|
|
 Re: K2 extreme eller noe annet?
|
Medlem
|
Medlem
hva koster pakka med suspect på xxl???:wink
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Suspect har ikke vist seg som de mest solide og utholdende skiene, just sayin'. Er du omtrent "normal" i høyde (170 - 183) eller vekt vil parkski fungere godt nok i pudder. Er du derimot lang eller tung bør du absolutt gå for noen større ski. Det er ikke noe problem å bruke ski om Kung Fujas el. i parken.
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Har k2 extreme. Gode ski til park, men også ganske brede så de passer sikkert i pudder også. Det har jeg ikke fått testet enda... K2 extreme er ganske tunge. Selv liker jeg tunge ski, ditt valg...
|
|
|
 Line Chronic Cryptonite
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Du kan også sjekke ut Line Chronic Cryptonite. Jeg fikk disse nylig, og jeg syns den er en kanon allround-ski. Tåler julig og er utrolig stabil. Jeg fikk dem med Look PX12 bindinger til 4000 på parkogpudder, et skikkelig røverkjøp! Du kan også få dem med Marker Griffon om du ønsker det 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Espen Hegna:de er ganske så foskjellige. K2 extreme er nesten bare ment til park og jibbing o.l mens suspect er best i preppa løype men også bra i løssnø. Men hvis du bare har tenkt å jibbe o.l ville jeg gått for extreme det du sier der er ganske så feil min venn. gå inn på oslosportslager og les om skien der fra en sakkyndig;)
|
|
|
 Takker for plenty med svar!
|
Fersking
|
OP
Fersking
Har tenkt på Crhonic Cryptonite ja :DHva syns du om Look px 12? holder de masse? Er 179-180 høy og veier 72 kg.  Hva med Dynastar 6th Sense Spin? Har hørt mye bra om dem. Får de også til 4899,- hos park og pudder med Marker griffons!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
både suspect og extreme er relativt tunge, men suspect er litt mykere om jeg ikke tar helt feil..
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Når vi først er i gang.. Er det verdt det å kjøpe Salomon spk kaos, eller skal jeg gå for lillebroren Kreation?
|
|
|
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
kommer veldig an på hvilken kjørestil du har. Ettersom du står en dl pudder, men også litt park så ville jeg valgt full tilt konflict eller noe lignende. Men for all del prøv dem før du kjøper dem, uansett hvilken sko. Gå å test dem ut i en sportsbutikk, det er mange forskjellige passformer å velge i. btw, jeg ville gått for k2 extreme, jeg har testet dem...og de er konge, jeg kjører pudder så ofte jeg kan, urban, park og skogskjøring. Mange av vennene mine har den skien og de er kjempe fornøyd!
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Høres fett ut det  Er de bedre enn 6th sense spin? Vil gjerne høre hva folk tror om dem 
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
kjøp extreme du. 6th sense tåler ikke like mye. ddessuten er extreme bedre.
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Da er det nok avgjort! Vet du noe om Line Chronic Cryptonte? 
|
|
|
 ..
|
Fersking
|
OP
Fersking
Hvilke bindinger syns du jeg burde gå for Dynamite?Look px 12?
|
|
|
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
jeg vet ikke så veldig mye om line sine ski, men afterbang har jeg hørt er gode. Men de passer jo ikke til ditt bruk. Jeg ville helt klart gått for extreme så lenge lommeboken tillater det så ville jeg kjøpt Marker Griffon, men look px funker helt fint:) men førstevalget mitt ville vært m griffon;)
|
|
|
 .
|
Fersking
|
Fersking
har selv k2 extreme og er storfornøyd :)synes vekten er fin, veldig stabil og god ski, lett og spinne med også
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Da har jeg bestemt meg :grinDet blir k2 extreme/m griffon! Skal ha nye støvler også, og da holder ikke lommeboken lengre enn til 2500-2800.. Noen forslag?
|
|
|
 ..
|
Entusiast
|
Entusiast
kommer veldig an på foten din, ville prøvd en evt sko i en butikk før jeg hadde bestilt. men dette kan jo være greie sko:): Nordica hot rod flex 60 (vpg) Lange concept 7 flex 60-65 (vpg) Lange fluid flex 80 (salg på vpg, 1499) Lange exlusive (salg på vpg, 1799) DENNE ER Å ANBEFALE!!! Lange inferno Jibbesko for deg som går stort!Lange sin absoult beste jibbesko! Med gummiert tunge som beskytter leggen mot beinhinnebetennelse and gummi under innerskoen som også virker dempende samt at det holder innerskoen på plass det denne skoen en vinner for deg som skal gå stort! Flex på 120 gjør den relativt stiv så den sier ikke nei takk til en tur i puddersnøen!Flex: 120 Lest: 98mm http://www.vpg.no/Avdelinger/Produkter/Ski/St%C3%B8vler/Alpinst%C3%B8vler/Lange-Inferno-US11,508_09-106646.aspx
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
den koster 1749 kroner...ABSOLUTT Å ANBEFALE, kjenner et par som har den, de er vertfall veldig fornøyd...men som sagt, du bør prøve skoen før du kjøper den.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
http://www.intersport.no/Product/520040(BC_5)/salomon-kreation-jibbestøvel-/ Her et salomon kreation til 1999,-, men er ikke sikker på om det er fjorårets eller ikke.
|
|
|
|
|
|
 ..
|
Entusiast
|
Entusiast
så først nå at du bruker str 28... sjekk ut vpg.no så kan du se litt på de støvlene de har der. vil anbefale minst flex 70
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Tusen takk Dynamite :grin All den hjelpen, og spesielt disse anbefalingene av støvler er rett og slett geniale! Håper du likte noe av ski-edit musikken jeg foreslo 
|
|
|
 ..
|
Entusiast
|
Entusiast
åå, så ikke at noen hadde svart etter jeg sist skrev, skal sjekke dem ut:)
|
|
|
 kreation
|
Fersking
|
Fersking
Du får Salomon Kreation til 2k på intersport.no, kupp! De gule altså
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat OpenYourEyes:Du får Salomon Kreation til 2k på intersport.no, kupp! De gule altså Oi, noen hadde visst tipsa deg allerede, men har kjøpt de selv og er knallfornøyd 
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Var en tur på xxl i Åsane i dag. De tilbydde meg en pakke med Salomon Lord, Look PX 12, og Salomon SPK Kaos til 7400,- Er dette en fornuftig pris? I det hele tatt en god ski?Jeg vil i hvert fall tro at jeg sparer ca. 2000,- på det. :razz
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Trenger et svar på dette :PSkal nemlig ned på xxl i morgen for å bestemme meg..
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Til tross for tilbudet, har jeg bestemt meg for å kjøpe Extreme allikevel :P Tar heller og venter en måned til, så skal det bli nye ski! 
|
|
|
 hellbent
|
Medlem
|
Medlem
du kan jo kjøpe et par k2 hellbent ski, eller pontoon de er litt bedre og bruke i park en hellbenta!
|
|
|
|
|