Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3
Re: Er det "in" med buksen opp i støvlene nå?
Hysa #107006 17/12/2009 5:17 PM
Medlem
Medlem

Sitat d-link:Slike diskusjoner alltid morsomme å lese :P Jeg har den oppfatningen at klesstil ikke kan diskuteres i det vide og brede. Klart en kan snakke om hva som er kult og "in", men alle har sitt eget syn og identifiserer seg gjerne ikke med dette. Det blir som å spørre en blitzer om hvorfor de kler seg slik de gjør, og høre dem fortelle hvor fælt et a4 menneske kler seg. Du vil mest sannsynlig få et svar som blitzeren står 100% bak, men som du ikke kan si deg enig i. Hvorvidt klesstilen er praktisk eller ikke, så finnes det jo nok av eksempler på ikke-praktiske-klesstiler! Buffalo sko? Hullete jeans? Korsett?Mine tanker:Baggy klesstil hos jibberne er ikke et resulat praktiske årsaker, men heller det at ingen ønsker å skille seg ut (negativt ut). Det blir som på barneskolen der elever kan bli mobbet fordi de hadde "feil" genser på seg. Litt samme psykologien. Kan nesten garantere at dersom en saggende jibber ser en kar med de thigteste klærne fra g-sport og goggels til hundre lappen i bakken, så vil vedkommende få et "negativt" syn (eller tenke HAHA?) selv om g-sport jibberen er bedre på ski enn han selv. Slikt gjelder det jo uansett hvor du er, om det er på byen eller i konfirmasjon. Har du "feil" klær på deg vil du bli uglesett. Eliten innen jibbing er trendsetterene. Bruker de baggy klær, har alle kidsa baggy klær. Hadde de alle brukt thigte jeans, så hadde kidsa brukt thigte jeans, uansett om det er praktisk eller ikke! Noe du lett kan se i friflyt forumet. Hvor mange tråder finnes det ikke som heter noe som: "Hvilken jakke er det Henrik Harlaut i In deep?"...For å finne ut hva som er "in" så er det bare å gjøre som alle andre. Jeg synes det er tøft gjort når noen tørr å kjøre sin egen stil fullt ut, enten om du er punker eller jibber.

Jeg kunne ikke vært mer enig! Folk må få lov å ha si egen stil, enten det er tighte klær eller baggy ut over alle grenser. Forskjellige folk = forskjellig stiler! Hadde jo vært utrolig rart om alle skulle kledd seg likt, både i skibakken og ellers!Synes ikke folk skal få reffs fordi de kler seg forskjellig!

Re: Er det "in" med buksen opp i støvlene nå?
Hysa #107007 17/12/2009 5:25 PM
Entusiast
Entusiast

dette med klesstil variere fra hvor du er, har lagt merke til mesteparten av alle jibberne i skandinavia og nord-amerika kjører baggy (med tall tees, hoodies osv). mens når jeg har vært i alpene har jeg sett at mesteparten av jibberne der kjører ofte bare med jakke og bukse som ikke er spesielt lange og/eller baggy...

Side 3 av 3 1 2 3