Burton Cruizer Wide.... for store sko i str. 47 http://www.burton.com/eu/gear/products.asp?productID=37

Dette er et bra brett, men gode allround egenskaper og passer dine gigantiske føtter....

og med høyden din bør du velge et brett som ikke er under 163....

Ellers kan du jo se på andre brett med bred "waist" om du vil stå på spesielle brett sliter du litt, men heldigvis lages det tonnevis av brett for Big Foots som deg.....

I motsettning til hva som sies her vil du ha et par mellomstive Airwalks eller Vans eller andre gode, men ikke veldig tekniske støvler, men med god passform og god komfort. Jeg personlig bruker Salamon malamute som jeg syns er best...

Bindinger bør være solide og ikke for juglete... Burton Custom er fine å starte på.... men dette er en smakssak.... prøv gjerne noen brett med forskjellige bindinger, før du kjøper.....

Sikkerhets utstyr er ikke så viktig i begynnelsen.... ta deg god tid og stå steder der du tåler et fall i ca 20- 30 km/t som er farten du kommer opp i i de minste bakkene... ikke for bratt og ikke for slakt.... evt hjelm om du har dårlig balanse.

Er du motivert kan du lære å svinge begge veier og ha kontroll på en helg.... det gjorde jeg....send meg gjerne en mail om du lurer på noe....

Aiit

tha F-ster