Sitat simenjib:<blockquote><p>Sitat Krokstadjibber:hvis det er skikkelig kaldt ute bør du ikke raile hvis du har pvc rør. 17 minus er i dag, jeg raila, og knuste røret mitt :((men hvis du bor i bergen er vel ikke det noe problem, der er det vel ikke mer enn 4- maks?
</p>
Hvordan vet du det var pga. kulde? I sommer knuste jeg to rails pga. mye hard landing på swups helt på enden av railen, etter det fikk jeg tak i nye rør, de har vart i over 4mnd. + at i det siste har det vært fra -5 til -20... så tror ikke det har noe med kulde å gjøre. De bruker pvc tross alt nede i bakken i bygg- og anleggsbansjen.. å der tror jeg det blir rimelig kalt
</blockquote>
At det kan være på grunn av kulde e ganske realistisk, i godt samarbeid med flittig bruk. Alt som blir gjennomfrosset knekker lettere enn det normalt ville gjort. Eg og en kompis har en rail, dvs at det e bare et rør, eg vet ikkje hvilken sort plastikk det e, men det e et tjukkt svart rør. De bruker slike til å sende vann gjennom i fiskeanlegg greiene her. Men det som e negativt med det e at med en gang det blir litt for varmt så blir det for mykt. Så når det nærmer seg påsketider og på sommeren blir det vanskelig. Men på vinteren funker det fjell! Det e fortsatt mykere enn metall da, og det merkes, men det funker heeelt fint!