Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Feilmonterte bindinger hos Intersport
#106075 23/11/2009 6:32 PM
allpax Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei,Jeg hadde kjøpt meg line sif ski og rossignol axial 2. disse ble kjøpt på ferie og dermed ikke montert. jeg leverte dem inn på intersport fagernes for å få dem montert med bredere stoppere. dette betalte jeg forsåvidt 800 kroner for.nå ser jeg at de har montert bindingene med en lengde på 355mm og ikke 335 som jeg sa.. jeg går nok tilbake med dem i morgen men tar skien skade av å ha flere skrue hull i seg i tilfelle hva burde jeg si til de på intersport ?

Re: Feilmonterte bindinger hos Intersport
allpax #106076 23/11/2009 7:25 PM
Medlem
Medlem

800 kroner for å montere et par bindinger!!! butikker pleier jo å gjøre det gratis.

tja
allpax #106077 23/11/2009 7:32 PM
Medlem
Medlem

Kanskje om du kjøper alt utstyret der, men de vett å ta seg betalt om du har handlet andre steder. (Noe jeg forsåvidt forstår).

Snakket med Platou Madla (Stavanger) og de og skulle ha 750kr for å sette bindinger på ski... Rovdrift spør du meg... (Tror kanskje de og syntest det er kjipt siden de sa "Da må vi desverre ta 750kr" :P )

allpax #106078 23/11/2009 8:13 PM
Entusiast
Entusiast

De tar ikke nevneverdig skade av det, skiene blir jo plugget så det har bortimot ingenting å si! Ang. de prisene dere kommer med her, er jo helt sjuke! Har betalt mellom 100-250,- hver gang jeg har fått montert bindinger..

Ikke skade!
allpax #106079 23/11/2009 9:20 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Skia tar ikke skade dersom de blir plugget tilstrekkelig igjen, skjønner frustrasjonen din ass.

Jeg har kjøpt ski på nettet to ganger tidligere og begge ganger har jeg montert dem på intersport for 200,- og 150,- Jeg satt på look bindinger som de hadde mal til og andre gangen fikk jeg til og med bredere skistopper gratis. Riktignok løsnet bakbindingen min da jeg landet switch i pipe og da monterte de og proppa gratis fordi jeg hadde satt dem på hos dem, selvom skia var kjøpt et annet sted.

Forstå at det koster mer dersom butikken har mal til den bindingen, for det er litt stress å lage en.

Men 700,- for å montere bindinger!!! Det tar maks fem min for en som kan det.

Er vel fair nok, dersom man ikke er kunde...
allpax #106080 23/11/2009 9:30 PM
RAS Offline
Entusiast
Entusiast

Det er mye peng' forat sætte bindinger på ja, men mon ikke det ska ses i lyset af de internet-handlendes rovdrift på lokale butikker, hvor de (utover å monter sine ski) ikke lægger pengene sine? Hvorfor skal en butik servicere net-butikkernes kunder, det kan de jo ikke leve af?? Ei er sikker på at du ikke skal betale én krone for at få bindinger monteret, dersom du køper på butikken...!

tja
allpax #106081 23/11/2009 9:44 PM
Medlem
Medlem

Det er jo såklart en måte å se det på, men så skal det jo sies at selv om jeg kjøper ski på internet til halv pris av det de koster i butikken, så vil jeg jo iløpet av året legge igjen mye peng der på ting som treningstøy, jakke, lue, hansker osv., ting som ikke er så lett å kjøpe på nett... Dersom jeg vet at InterSport (som ligger omtrent vegg i vegg med Platou) yter en service til meg for 200kr som Platou skal ha 4x så mye for, så går jeg heller på IS for å handle resten av utstyret og.

At det skal koste litt for arbeidet er jeg helt enig i, men 800kr for noe som de over sier tar 5-10min er ganske drøyt.

Jeg tolker det slik at de enkelt og greit ikke har lyst å gjøre det, derfor setter de en sånn pris...

(Så kan man jo alltids ta diskusjonen om hvorfor sports utstyr skal være så latterlig mye dyrere i Norge sammenlignet med resten av verden?)

allpax #106082 23/11/2009 9:50 PM
Entusiast
Entusiast

Platou sport tar 250 kroner for å montere bindinger.Å skien tar litt skade av at du flytter bindingene.Skiene blir svakere der uansett om de er plugget eller ikke.

allpax #106083 23/11/2009 10:32 PM
Medlem
Medlem

Sitat Discoking:At det skal koste litt for arbeidet er jeg helt enig i, men 800kr for noe som de over sier tar 5-10min er ganske drøyt. Jeg tolker det slik at de enkelt og greit ikke har lyst å gjøre det, derfor setter de en sånn pris...

Da butikkene ikke har noen fortjeneste på verken ski, bindinger eller støvler, men likevel sitter med ansvaret ved montering er det dette som blir avgjørende for hvilken pris en tar for jobben - ikke nødvendigvis tiden det tar å gjøre dette.

Butikken over gjør nettopp dette og må dermed rydde opp etter at de har gjort feil. Hullene må plugges, om dette gjøres sikkelig tar skien ingen skade av dette. Du bør også få en kompensasjon for feilen, gratis prepp, montering eller rabatt på stopperene du kjøpte.

Vær høflig og saklig når du møter opp i butikken - så blir dere helt sikkert enige.

allpax #106084 23/11/2009 10:40 PM
allpax Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

den er grei jeg får ta turen bort i morgen å høre hvilken tone de tar..

men hva om de sier at det er jeg som har sagt feil til de ? det er jo strengt tatt ord mot ord men vis de er litt interresert i å ha fornøyde kunder burde vi få til noe.jeg får oppdatere dere etter jeg har vert borte i morgen

allpax #106085 24/11/2009 1:03 PM
allpax Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

de flyttet frambindingen litt tilbake gratis.. så jeg overlever men han påsto det var jeg som hadde sagt feil selv om det sto rett på lappen hans..

allpax #106086 27/11/2009 3:45 PM
Medlem
Medlem

En kompis av meg leverte sine K2 extreme09 inn til MXSPORT for montering av bindingene. De feilmonterte bindingene. Vil si at eneste butikken jeg hadde stolt på er XXL. Høy pris for høy ekspertise.

Word of reason
allpax #106087 17/12/2009 12:28 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Her er d mye feil,og mye amatørmeninger.1.Kunden betalte 350.- for montering(stopper i xl koster 450 til look bind) tilsammen 800-absolutt ingen u-pris.2.Ingenting av utstyret ble kjøpt hos butikken (-stopper)3.Kunden oppga feil mm på sine sko4.Ski med titanal topp,dvs-ståltopp,blir ikke nevnbart svekket av 4 plugger.5.Butikken plugget skiene og flyttet bindingene gratis, til tross for at kunden oppga feil mm.6.ski som ikke er kjøpt hos montør,legger ikke igjen noe fortjeneste hos butikken.Det overasker meg faktisk at butikken i hele tatt gidder og montere de skiene.

Word of treason?
allpax #106088 17/12/2009 1:11 AM
Medlem
Medlem

I slike tilfeller synes jeg butikken bør tenke "kunden har alltid rett", iallefall om de er interessert i å få kunden tilbake. Hva har vel fortjenesten for montering av bindinger å si hvis du får en fornøyd kunde? Kanskje kjøper han da alt der neste gang. Kan hende jeg tar feil, men synes det lukter bitter kundebehandler lang vei av Akilles. Sånt blir det i alle fall ikke noe særlig fortjeneste av...

allpax #106089 17/12/2009 5:02 AM
Medlem
Medlem

Sitat sikko:I slike tilfeller synes jeg butikken bør tenke "kunden har alltid rett", iallefall om de er interessert i å få kunden tilbake. Hva har vel fortjenesten for montering av bindinger å si hvis du får en fornøyd kunde? Kanskje kjøper han da alt der neste gang. Kan hende jeg tar feil, men synes det lukter bitter kundebehandler lang vei av Akilles. Sånt blir det i alle fall ikke noe særlig fortjeneste av...

Ditto.

Hadde jeg bodd i nærheten, ville jeg nok vegret meg for å handle i denne butikken..

allpax #106090 17/12/2009 11:40 AM
allpax Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat Akilles:Her er d mye feil,og mye amatørmeninger.1.Kunden betalte 350.- for montering(stopper i xl koster 450 til look bind) tilsammen 800-absolutt ingen u-pris.2.Ingenting av utstyret ble kjøpt hos butikken (-stopper)3.Kunden oppga feil mm på sine sko4.Ski med titanal topp,dvs-ståltopp,blir ikke nevnbart svekket av 4 plugger.5.Butikken plugget skiene og flyttet bindingene gratis, til tross for at kunden oppga feil mm.6.ski som ikke er kjøpt hos montør,legger ikke igjen noe fortjeneste hos butikken.Det overasker meg faktisk at butikken i hele tatt gidder og montere de skiene.

Altså, stoppere koster 399, da betaler jeg igjen 401 for montering, bare det er drøyt. og det du skriver at JEG oppgav feil lengde på skoene? det står jo rett lengde på kvitteringen jeg fikk.. hvordan kan jeg da ha sagt feil lengde?Og ja er de gira på å ha et ok rykte på seg nytter det ikke å ha den service instillingen. Har hørt Flere andre her i område som er misfornøyde med servicen der inne. Foreksempel komme 10 min før stenge tid å skulle kjøpe telemark støvler men nei ble kasta på dør for de hadde ikke tid til å hjelpe han når han kom 10 min før stengetid.

dette for min del virker litt useriøst ut.

Javel javel
allpax #106091 24/02/2010 7:53 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg har kjøpt ski og utstyr fra denne butikken siden 1986, syntes servicen er meget god. Jeg har også kjøpt ski og bindinger andre steder. Ikke alle i butikken er like service innstilt. Men de guttene jeg forholder meg til yter alle tiders service. I ditt tilfelle burde du fått stopper og montering gratis pga tabben. Det var en tabbe når det sto riktig på lappen. Men jeg har i alle fall fått super service, og handlet masse lenge etter stengetid.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå