Crowbar T-Hall Persimmon eller Fire Iridium?
|
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg skal kjøpe T-Hall Crowbars i vinter, men vet ikke om jeg skal gå for Persimmon utgaven eller Fire Iridium. Iridiumen er en god del dyrere, og jeg vil derfor høre om noen har tips i forhold til hvor og når jeg kjører. Vil nødig betale mer enn nødvendig. Jeg kommer til å stå mye i Varing på kveldstid, noe dagtid, og noen ganger i Hafjell i ferier. Vil jeg se nok sollys til at det er vits å investere i Iridium da?
|
|
|
 Iridium
|
Fersking
|
Fersking
Jeg kjøpte meg nettopp Splice Fire iridium på ebay. ca. 850 kr. Ny pris i en sportsforretning i norge er ca. 1600 = Halve prisen.Kjøp de fra UNITEN, sparer masse peng! Ville ivestert i et par fire iridium, de er mye fetere, merker det ikkje på lommeboken og fungerer fint til det bruket du presiserte.
|
|
|
 Re: Crowbar T-Hall Persimmon eller Fire Iridium?
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Av8tr:Jeg skal kjøpe T-Hall Crowbars i vinter, men vet ikke om jeg skal gå for Persimmon utgaven eller Fire Iridium. Iridiumen er en god del dyrere, og jeg vil derfor høre om noen har tips i forhold til hvor og når jeg kjører. Vil nødig betale mer enn nødvendig. Jeg kommer til å stå mye i Varing på kveldstid, noe dagtid, og noen ganger i Hafjell i ferier. Vil jeg se nok sollys til at det er vits å investere i Iridium da? jeg ville ha kjøpt til pink iridium, perfekte glass til både mørk, overskyet og sol. jeg har de fleste brilleglassene til oakley, og de jeg bruker mest er pink iridium. fire er bare brukbar på bluebird dager, ellers blir det for mørk til å se kontraster!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Og hvis alle gjør det kommer de norske prisene til å stige enda mer, den norske importøren blir lagt ned, og vips så er det ingen butikker som internettkjøpere kan snylte på servicen
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat sowder:Jeg kjøpte meg nettopp Splice Fire iridium på ebay. ca. 850 kr. Ny pris i en sportsforretning i norge er ca. 1600 = Halve prisen.Kjøp de fra UNITEN, sparer masse peng! Ville ivestert i et par fire iridium, de er mye fetere, merker det ikkje på lommeboken og fungerer fint til det bruket du presiserte. Og hvis alle gjør det kommer de norske prisene til å stige enda mer, den norske importøren blir lagt ned, og vips så er det ingen butikker som internettkjøpere kan dra til for å snylte på servicen.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
det er jo glassene som koster, så jeg ville gått for fire, selv om den sikkert kan bli litt mørk for kvellskjøring...persimmon er like dårlig(/bra?) på alt føre.
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat heisekrana:Og hvis alle gjør det kommer de norske prisene til å stige enda mer, den norske importøren blir lagt ned, og vips så er det ingen butikker som internettkjøpere kan dra til for å snylte på servicen. Bra at noen er lojal mod de skyhøye norske prisene og tømmer pungen helt for penger på utstyr. Fra spøk til alvår, så bør en tenke på egenkapital og ikkje på felles. Jeg vil i alle fall anbefale å spare penger på å kjøpe fra USA. Hvis flere følger mitt eksempel det, så VIL den norske importøren tvinges til å redusere prisen. Og det vil bli billigere å handle i Norge.
|
|
|
 .
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
trodde oakley hadde avtale med alle utsalgstedene sine om at dem ikke har lov til å sende cross boarders. ? nettop fordi prisforskjellen er så stor og at importørene skal tjene mest mulig.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat hang loose:trodde oakley hadde avtale med alle utsalgstedene sine om at dem ikke har lov til å sende cross boarders. ? nettop fordi prisforskjellen er så stor og at importørene skal tjene mest mulig. det er sant, men folk på ebay er mer privatpersoner osv, som selger de videre! jeg ville IKKE ha kjøpt fra usa, men til en norsk butikk/nettsted, pga at oakleyglassene har en tendens til å knuse! jeg har fått ei fet sprekk i 2 par glass, og fikk nye hver gang, uten å betale en ting.men jeg handler bare til oakley forhandler!
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg tror jeg går for norsk importør på grunn av service, og persimmon modellen. Det er nemlig som oftest ikke bluebird når jeg er ute på ski. Så da har jeg et spørsmål til: Hvilke glass passer best til delvis overskyet/overskyet, og også de oransje opplyste bakkene i Varing? Nevn gjerne om det er alt for stor forkjell på disse lysforholdene til at ett glass er nok. 
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
*** Jeg har forresten erfart at man blir nærmest blind i oransj lys om man bruker persimmon, i og med at effekten av disse gir et oransj lys.
|
|
|
 Hei sveis
|
Entusiast
|
Entusiast
Hva det gjelder valg av glass så ville jeg ikke valgt Fire Iridium, dette er et glass som har protection index 3, dvs at det er optimalt når det er mye lys. Persimmon er et glass som slipper gjennom mye mer lys, samt at det er mer kontrastfremhevende og egner seg da bedre når det f.eks. er flatt lys. Når det er sagt vil jeg si at min soleklare favoritt er Pink Iridium, -konge til alt annet enn påsken! Ellers støtter jeg ditt valg av å kjøpe fra butikk i Norge :-) Lykke til med valg av briller!
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Lurer på en ting så spør her: Lønner det seg å kjøpe en ny linse sånn at jeg har 2 jeg kan bytte på eller bør jeg kjøpe en ny goggle sånn at jeg kan bytte mellom de?
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
bare linsa koster svinmye da såå jeg ville kjøpt en ny goggle navasport har mye fete goggs billig:):)
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat O_A.S:Lurer på en ting så spør her: Lønner det seg å kjøpe en ny linse sånn at jeg har 2 jeg kan bytte på eller bør jeg kjøpe en ny goggle sånn at jeg kan bytte mellom de? <p></p> vis du liker gogglesa dine så ser jeg ikke hvorfor du skal ha nye? man sparer penger på å kjøpe bare linse da
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
btw. pink iridium! absolutt å anbefale
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Hei takk for tips! Det står nå mellom Pink Iridium og High intensity yellow. Noen som har anbefalninger i forhold til dette? Tror H.Int. Yellow slipper inn mer lys enn Pink iridium, så denne funker kanskje bedre på kveldstid?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Av8tr:Hei takk for tips! Det står nå mellom Pink Iridium og High intensity yellow. Noen som har anbefalninger i forhold til dette? Tror H.Int. Yellow slipper inn mer lys enn Pink iridium, så denne funker kanskje bedre på kveldstid? jeg har både H.I Y og pink, og jeg liker faktisk pink best som allover. den er god på natt, siden den slipper inn bra med lys, dritbra på overskyet og små sol dager, og den er brukbar på bluebird å, selv om fire er best der da! Skal du ha Tanner gogglen osv, så har jeg en link her, tror faktisk det er den billigste i Norge!http://navasport.no/product/plone/webshop/googles/tanner-hall-signature-series-persimmon-1085 jeg vil påstå at det nesten lønner seg å kjøpe en ny brille med glass, feks en goggle med pink koster 1249kr på navasport, mens bare glasset koster rundt 7-800kr ca:p
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
ett spm:de black iridium som phil casabon bruker i den editen herhttp://www.youtube.com/watch?v=obvMDfTlefU/ er de bra liker de veldig godt men når er de best??
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
black iridium er får overskyet/sol og kan brukes på bluebirds dager.http://www.oakley.com/pd/3279/10381 for de som lurer på glassene osv til oakley, kan gå på linken også til "lens tints" og lese om lysstyrken glassene slipper inn osv!; )
|
|
|
 Fire Iridium og klartglass.
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har T-Hall crowbarsa og er veldig fornøyd med dem, jeg bruker Fire Iridium, men de blir veldig mørke om kvelden, så har også kjøpt meg helt klart glass. Det er bedre og kjøpe 2 glass sånn at man kan bytte på. er det sol eller veldig klar himmel bruker jeg Fire Iridium, er det overskyet eller om kvelden bruker jeg klart glass :)Klart glass koster ikke alt for mye heller, koster vel 400 fra oslo sportslager trur jeg 
|
|
|
|
|