Her er en kort skifilm jeg har puslet med siden forrige sommer. Den kan sees i HD på vimeo: http://www.vimeo.com/6896707
Den har ligget på newschoolers en stund, men jeg tenkte kanskje det var noen som ikke fikk den med seg og kunne ha glede av den her.
Her er en kort beskrivelse av prosjektet:Jeg har aldri vært noen stor fan av alt for tung hip hop og slikt i skifilmer, og tenke jeg skulle prøve å lage en skifilm med litt anderledes musikk, som fokuserte mer på selve skikjøringen enn hvem som er kulest, og hvilke triks som er best.Jeg hadde selvsagt undervurdert hvor vanskelig det er å lage film uten en solid og dedikert team rundt seg, og spesielt vanskelig ble det fordi alle var opptatt eller bortreist. Det ble fort veldig få filmøkter, og de få vi klarte å få til var stort sett relativt mislykket. Men da sesongen var omme satt vi igjen med en eller to fine parts, og en haug med litt tvilsomme klipp, som jeg på mystisk klarte å redigeresammen til en film jeg er ganske fornøyd med. Den er ikke lang, men jeg har prøvd å gjøre min egen greie for å sette mitt eget preg på den og gjøre den så interessant som mulig.Kjørerne som er med Lars Kurås (som hjalp til mye underveis), Anders Kurås, Kim Hellebust og Rasmus Engebretsen, i tillegg til Haakon Kirkemo, Johan Berg, Niklas Egnebretsen, en finne som heter Janne, en gærning som heter Ole Jakob, og noen folk fra Åre jeg filmet uten å spørre om lov.Den er filmet i Varingskollen, Tryvann, Trysil, Oslo, Åre og Zermatt.
- Lars BK