|
 Stjeling.
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hørt mye om stjeling forige sessong, og at dette kommer til å bli enda være i år. Opplevde selv at noen kompisser ikke hadde ski etter vi hadde spist, å det syntes jeg er veldig kjipt. Så jeg lurte på om noen vet om noe som kan sikre deg litt mer mot at noen tar skiene, orker nesten ikke tanken på å komme ut og ikke finne skiene mine, for da er det 99% sjangs for at du ikke finner de igjen. Takker for svar !
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
har tenkt litt på det samme...tror de selger låer osv på sider som bratt.no?
|
|
|
 Re: Stjeling.
|
Fersking
|
Fersking
Eg tar skia med meg inn. For det oppleves ofte stjeling.
|
|
|
 Skilås
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kjøp en skilås. En vaier man fikler mellom bindingene og så låser etterpå. Da får man ikke skiene fra hverandre så lett. En ting jeg ofte gjør er å ta med den ene skien inn, tror ikke de som buffer er så stoka på å ha en ski. Man kan og legge skia på forskjellige plasser... Eller så er det bare å ikke ha de mest ettertraktede skia.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Det er det som er problemet, at jeg liksom ikke har de billigste skiene. Men skilås hørtes forferdelig smart ut, takk for svar : )
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
de solgte ikke på bratt.no...men jeg har sett det en plass. er litt usikker på hvordan de fungerer:s
|
|
|
|
|
|
 ..
|
Entusiast
|
Entusiast
link: http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=216420 sjekk der....der står det litt om hvor du fpr kjøpt:D
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Skal rote litt rundt selv å finne ut hvor de selger : )
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Bestilte ein kodelås med uttrekkbar vaier på ebay for eit par dagar sidan. Betalte 70-80 kr. Har ikkje mottatt den enno, men rapporterer om kvaliteten når eg har fått kikka litt på den.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Jeg bruker alltid wirelås, den er ikke så voldsomt solid, men bedre enn ingenting. Vil tro at en klarer å røske låsen i fra hverdandre hvis du tar godt i. Reiseforsikring er godt og ha i sånne tilfeller.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Men de fleste ville vel forsåvidt også begynne å lure på hvorfor du sitter og røsker av en wire lås? : P
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
I trysil og sikkert mange andre steder er det sånn at man kan kjøpe en sånn lås for 40 kr, også har de sånne stativer man kan låse de fast til. jævlig genialt egentlig!
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
en veninne av meg var inne og spiste, og når hun kom ut var skia borte. Helt nye ski, brukt 1 uke, og ski ble aldri funnet. Ekstremt sjipt spør du meg!! så det hadde vert genialt me en slags lås JA.
|
|
|
 Skilås
|
Fersking
|
Fersking
De fleste sporsbutikker har skilås. Kjøpte min i en Sport1-butikk. To wirer. En som rekker rundt skia, den andre hektes gjennom wiren som er rundt skia og videre til f.eks et rekkverk eller skistativ. Låses med en nøkkel. Solide greier som anbefales. Tror jeg betalt rundt 150 kr.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
hvis du er sammen med en kompis så kan dere ta en ski hver og slå i sammen. når ikke det er et parr med ski, er det som regel ikke noen som gidder å stjele dem.:wink
|
|
|
 gå sammen!
|
Medlem
|
Medlem
Men som oftest så e du vel ikkje aleine i bakken.. da e det jo bare å sende en inn å handle så kan man sitte ute å spise :PMen joa, når det e stygt vær, kan det sikekrt være greit! Funker det på brett også? :P
|
|
|
|
|
|
 En her og en der;-)
|
Fersking
|
Fersking
Jeg setter aldri skiene fra meg samlet. Splitter paret opp fordelt på ulike stativ.Hvis det er mulig setter jeg en av skiene slik at jeg ser skien mens jeg spiser. Det er kjedelig å måtte gjøre det sånn på grunn av pakket som stjeler, men det funker og er ikke mye ekstraarbeid...
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Skilås!! definitivt. Vi må nok bare innse at vårt ferdreland er blitt et mekka for tyveri og faenskap. Dette har vel kansje noe med nordmenn`s kjøpekraft på villt utstyr å gjøre :p
|
|
|
 .
|
Avhengig
|
Avhengig
hvis jeg skulle se noen forsøke å stjele skiene mine, vil det gå liv tapt xp
|
|
|
 Skilås
|
Fersking
|
Fersking
Sitat ull:De fleste sporsbutikker har skilås. Kjøpte min i en Sport1-butikk. To wirer. En som rekker rundt skia, den andre hektes gjennom wiren som er rundt skia og videre til f.eks et rekkverk eller skistativ. Låses med en nøkkel. Solide greier som anbefales. Tror jeg betalt rundt 150 kr. <p></p> Kan også nevnes at denne skilåsen også kan brukes til annet. F.eks. håndjern. Hvis du fersker en som er på vei til å stjele et par ski, legg tjuven i bakken og lås han fast til skistativet med skilåsen.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Anbefaler ikke dette å bruke låsen som håndjern, er en paragraf om frihetsberøvelse i lovboka. Folk som stjeler utstyr fortjener langt, langt verre enn å bli lagt i bakken, da..
|
|
|
 ?
|
Fersking
|
Fersking
Det kan vel også kalles frihetsberøvelse å stå der i bakken uten ski......;)
|
|
|
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Hvis du fersker noen i å stjele ski er det bare og fyre begge stavene dine langt opp i rattata på vedkommende;-) Fra spøk til revolver, kan være lurt å smøre låsen godt til tider, jeg har hatt problemer med kodelåsen min når det er skikkelig kaldt.
|
|
|
 Ute?
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Når det er kalt så er ikke jeg så keen på å sitte ute å fryse når man kan gå inn.
|
|
|
 .
|
Avhengig
|
Avhengig
|
|
|
|