mute 7 er faktiskt et sykt digg triks å gjøre, syns iallefall jeg.
Det som er viktig å huske på er atnår du tar av hoppkanten må du ikke bare spinne, men du må hoppe og spinne. hvis du bare satser på å spinne er det lett å bli skeiv i lufta og lande på mage/rygg/fjes. Du må satse selv opp, så rundt. Da får du mye lettere god balanse i rotasjonen. så viktig å satse opp og rotere.
etter rundt en kvart rotasjon, eller kanskje litt mer, kommer ann på hvor fort du spinner, løfter du det beinet du vil ta tak i opp. hvis du bare bøyer overkroppen ned er det vansklig å få tak i skia, og det er lett å komme i ubalanse og lande rett på trynet. du løfter beinet opp og tar tak. du kan også løfte motsatt arm opp for å lettere komme ned til skia (hvis du er veldig stiv). dette kan også gi bedre balanse og finere stil, hvis du syns det. du kan jo selvfølgelig løfte begge beina opp også, men noen syns det er lettere å bare løfte det ene beinet de første gangene. her er det bare å prøve deg ut.
Hold grabben til det er ca. mellom en halv og en kvart rotasjon igjen, så slipp. det er lettere å lande hvis du underroterer litt enn hvis du overrotere. selvfølgelig kan du holde grabben enda lengre enn dette også, men det kan du prøve når du er blitt bedre og har mer kontroll på trikset.
Det er iallefall slik jeg tenker når jeg gjør trisket! syns det funker temmelig bra, og regner med at det kommer til å funke greit for deg også :wink