Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Problemer med bindinger, Burton brett m. Flow binding. Svar ønskes.
#10382 17/02/2006 10:01 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei.

Mot slutten av 04 sesongen kjøpte jeg et Burton Custum brett hos Sportslageret i Oslo (Tror det var navnet på butikken, 2 etasjes butikk med ski\snow\sykkel\skiklær oppe og sko ned +++). Han jeg handlet med virket veldig dyktig, og jeg stolte 100% på den informasjonen han ga meg.

Brettet var uten bindinger, og han foreslo at jeg skulle prøve noen Flow MK bindinger (husker ikke den nøyaktige "koden") så jeg kjøpte dem. Selger åpnet esken til bindingene og byttet ut Flow platen med en fra Burton slik det skulle passe på brettet.

Dette var mot slutten av sesongen og jeg kjørte bare en gang med det den gangen, men bindingene løsnet så jeg måtte stoppe i bunn av bakken å skru dem på ca hver tredje tur. Tenkte ikke så mye på det, det var slutten av sesongen så jeg tok av bindingene og fylte på med araldit (?) slik jeg ble anbefalt på en lokal gsport. Neste gang jeg tok ut brettet skjedde det igjen. Bindingene løsnet med en gang, og jeg må stoppe og skru de på hele tiden.

Jeg leverte brettet inn til reperasjon i Molde (der jeg bor) men de kunne ikke fikse problemet. De kunne ikke finne årsaken.

Det jeg da lurer på er, hvilke "rettigheter" har jeg? Brettet har jo vært litt ødelagt siden jeg fikk det, men jeg har ikke rapportert det til butikken jeg kjøpte på. Også, er det andre som har erfaringer med løse bindinger og har forslag til hvordan jeg kan fikse dette?

Feil størrelse?
Discoking #10383 18/02/2006 12:46 AM
Fersking
Fersking

Det høres med en gang at det kanskje er feil størrelse på skruene. Det pleier jo å være standard, men man vet jo aldri. Du kan jo prøve å sjekke hva slags gjenger det er i brettet, for hvis de ikke passer til skruene til flow, så løsner de.

En kompis har forresten det samme problemet, bare ikke så ekstremt. Han har Forum brett og Agency bindinger... han strammer dem rundt to ganger hver dag.

Det med rettigheter og sånt er jeg ikke så flink på, men tror det bare er ett års garanti. Men sjekk det opp!!

SKIFT SKRUER!
Discoking #10384 18/02/2006 12:58 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

er nr1!! kjøp en flaske med loc tite. Ta vare på den! du kommer til å trenge den så lenge du bruker de set upet...

hvis ikke det funker kan du heller kjøpe ett bytt brett hos meg! hehe

skrueproblemer
Discoking #10385 18/02/2006 1:48 AM
Fersking
Fersking

Har du rette skruer? Du ma bruke M6 selv-låsende skruer.De skal ha en eller to riller med plast innlegg for å hindre at de løsner under bruk.

Har du allerede ødelagt gjengene i brettet er det verre. Men det kan løses uten at du må kjøpe nytt brett. Du kan gjenge opp 6mm gjengene i burton brettet med kvart tommes fingjenger. Og bruke tilsvarende skruer.

Følg oppskriften på følgende link: http://www.donek.com/tech3.htm

skruer
Discoking #10386 18/02/2006 9:47 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

eg har head bindinger og eg må skru fast skruene ein gang i månen.

takk
Discoking #10387 18/02/2006 7:40 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Lock tite var det såklart jeg brukte, ikke araldit :P hehe

Men når jeg leverte det inn til Gsport så sa de at skruene stemte, men jeg skal stikke ut mandag å finne 6mm med "plastikk" lås og teste det.

Takk for svar.

Men uansett...
Discoking #10388 18/02/2006 10:13 PM
Fersking
Fersking

...så er alt bedre en Spektrum bindinger fra Boardshop.no

Skruene har stort sett tatt heisen opp igjen før jeg kommer ned...

hmm
Discoking #10389 20/02/2006 7:16 PM
Fersking
Fersking

ja skruer kan løse problemet men trur burtons inserts er ganske standard M6 eller va det heter...

problemet kan også være disken... flow sier selv at de ikke er kompitable med burton brett men at det kan skaffes disker å sette i... trur da disse ikke er laget av flow..

så vidt jeg vet er det ingen standard på diskene heller derfor kan problemet være taggene på undersiden.. det er ikke sikkert disse passer med bindingen din siden du sikkert har en burton disk og flow binding..

prøv å klag.. det beste tipset jeg kan gi deg er å gå i en snowboard butikk her etter..der får du hjelp av eksperter som kjører brett selv og har prøvd utstyret..

loc tite
Discoking #10390 09/03/2006 10:19 PM
Fersking
Fersking

kjører selv flow på custom, skruene løsner med en gang.vet ikke hvorfor. løsningen for meg var loc tite. kjøp den typen som det går an å løsne igjen, i tilfelle du vil bytte stance.. det holder å bruke loctite på to av skruene pr. binding. skruer med "plastikk" som nevnt over gjør sikkert samme nytten

bytt bindinger
Discoking #10391 12/03/2006 6:54 PM
Fersking
Fersking

eg kjøre sjøl burton custom, men har og burton bindinger. eg har aldri hatt problemer med dette. men det er jo fordi eg har brukt riktige skruer fra burton. men prøv med burtonskruer og det vil nok ordne seg