Å hevde at fangreim er "noe jævla tull" er Superegoisme.
Det er faktisk flere grunner til å ha leash. Folk mister brettet fra heisen og ned i bakken rett som det er. Alle vet hva som kan skje da. Det er ulike grunner til at det regner brett (og snowblades) fra heisen:Det er påbudt å ha en fot fastspent på brettet på stolheisen. Likevel tar noen av seg brettet påvei opp, og viser fullstendig mangel på ambisjoner om å lære seg å kjøre av heisen med brett på bena. Det er ikke vanskelig! Noen har mistet brettet under operasjon-ta-brettet-av-i-heisen.Andre har kliss nytt utstyr, som kan føre til at bindingene "popper opp" på vei opp, slik at man mister brettet ned i bakken. Ja, det har skjedd, heldigvis gikk det bra.Andre velger å ake på brettet uten at det er festet til kjøreren på noen måte. Disse mister selvfølgelig kontrollen på både akingen, brettet og seg selv. Forhåpentligvis går brettet til skogs..Akkurart som det er påbudt med skistoppere på alpinski og fangremmer på telemark, er det smart nok å ha det på brett også.Alpinanleggene kan/skal nekte gjester adgang til heisen, dersom de ikke bruker fangrem. Ikke alle er like strenge på dette, delvis fordi de ikke har fangremmer til salgs i anlegget..
JA, jeg bryr meg og jeg vet hva jeg snakker om.
Like blid. God tur.