Sitat saroco:Hei, jeg kjører K2 Dis...... selv.De ble kåret til di mykeste skiene, å takler alt i en park. J.O pr0 er beregnet på kun store hopp, derfår er de stive. Du ser sjeldet jon olsen chillern på rail`s lizm
Nå driver vi å måler disse tingene, så det er ikke så mye å diskutere, men jeg skal visualisere poenget mitt:
(stivhet vertikalt, skilengde horisontalt. Du ser at alle ski er stivere på midten enn i tuppene, men fordelingen varierer en del, dette er en flekskurve.)
Som du ser er Disorderly stivere over nesten hele skia, men i et område forran er JOpro 09(capversjonen) stivere. Når du flekser ski mot et gulv i butikken kjennes fleksen i tuppene godt. Dermed får ski med myke tupper fort rykte på seg for å være veldig myke, mens ski med stive tupper rykte for å være veldig stive. Dette betyr derimot ikke noe ennet enn at de har nettop det: stive- eller myke tupper. Hele bildet er ofte mer sammensatt.
Hvorvidt jon henger på rails eller ikke er temmelig uinteressant i denne sammenhengen.