Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Armada skiklær, størelser ?
#102376 16/09/2009 11:27 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

hei laugh jeg tenkte å bestille armada skiklær(muligens fra usa). Modellen jeg ha sett på heter Armada spectum jacket og buksa heter Armada quasar.

Jeg er 173 høy og ca. 60 kg. jeg jibber på ski. jeg vil ha klærne bæggy men ikke upraktisk store. jakken og buksa går opp til xxl. Noen som vet hvordan armadaklærne er i størrelsen. Xl i jakke å l eller xl i bukse tenker jeg passer? laugh bør buksa å jakken være samme størrelse?

Re: Armada skiklær, størelser ?
chrziesler #102377 17/09/2009 5:05 PM
Entusiast
Entusiast

Tror ikke Armada klær er så spesielle i størrelsen så tror XL blir stort nok i jakka! Hvis du bare er 173 så blir det nok mer enn baggy nok.

chrziesler #102378 20/09/2009 11:55 AM
Medlem
OP Offline
Medlem

noen flere som vet noe om Armada snie skiklær å størrelser? de kan kjøpes ganske billig å amrikanske sider + 25% moms og 10 % tol.

chrziesler #102379 20/09/2009 1:14 PM
Entusiast
Entusiast

Du kan jo sende en mail til nettsiden du skal kjøpe fra, eller fra parkogpudder.no de har Armade klær så de vet nok hvordan størrelsen er.

chrziesler #102380 20/09/2009 1:44 PM
Entusiast
Entusiast

jeg er 185, og jeg vurderte og kjøpe armada klær.. da hadde jeg tengt til å kjøpe xxl bukse og xl jakke, og det hadde blitt baggy nok;)men endte opp med salomon klær istedenfor:D men hvis du vil slippe dyr frakt så sjekk ut www.parkogpudder.no www.skistore.seanbefaler skistore da;)

chrziesler #102381 20/09/2009 7:16 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

takker for svar :winkda kontakter jeg parkogpudder og gir dere en tilbakemelding etterpå.

Bestillen nokk fra statene. har egnet på det og d blir billigere og jeg skal bestille noen tees og gensere i tilleg laugh

Armada klær
chrziesler #102382 09/10/2009 5:59 PM
bes Offline
Fersking
Fersking

Hei du finner Armadaklær på lipslide.no

Tror ikke det blir biligere å bestile fra USA.. Ta turen innom siden å se på vinterkolleksjon 09/10

Mye bra:)

Lengde
chrziesler #102383 13/10/2009 10:33 PM
Medlem
Medlem

Har tenkt og kjøpe meg Armada jakke i L, er 175 cm og lurer på hvor langt den ca går da. Å setter STOR pris på hvor lange(cm) de forskjellige størrelsene til Armada er på jakker, spessielt L og XL.

Mvh Haglund

chrziesler #102384 14/10/2009 2:05 PM
Medlem
Medlem

Sitat bes:Hei du finner Armadaklær på lipslide.noTror ikke det blir biligere å bestile fra USA.. Ta turen innom siden å se på vinterkolleksjon 09/10 Mye bra:)

<p></p>
Åjo, har sett litt på¨en del av disse klærne selv, og du sparer fort 1500-2000 på å bestille fra US(Dollaren ligger vel på underkant av 6 nå så)...!! Men uansett, du kan også sjekke ut proctorjones.com er ikke dum pris på klærne der heller.

chrziesler #102385 14/10/2009 2:05 PM
Medlem
Medlem

Sitat bes:Hei du finner Armadaklær på lipslide.noTror ikke det blir biligere å bestile fra USA.. Ta turen innom siden å se på vinterkolleksjon 09/10 Mye bra:)

<p></p>
Åjo, har sett litt på¨en del av disse klærne selv, og du sparer fort 1500-2000 på å bestille fra US(Dollaren ligger vel på underkant av 6 nå så)...!! Men uansett, du kan også sjekke ut proctorjones.com er ikke dum pris på klærne der heller.

chrziesler #102386 14/10/2009 2:51 PM
Medlem
Medlem

husk å regne med frakt, toll, moms + evt andre shipping/handling gebyrer når det bestilles fra USA.

mulig det ennå faktisk blir marginalt billigere, MEN så mye lettere det er å ha en Norsk forhandler og forholde seg til om:

1- plagget ikke passer - og må byttes.2- defekt, feil eller mangler på plagg ved leveranse3- plagg går i stykker fort under normal bruk - reklamasjons saker.

DA er det kjekt å ha en kvittering og en Norsk forhandler og kontakte.

Kanskje t.o.m verdt de hundrelappene en sparer?(ved utregning med Norsk pris, kontra USA pris+toll,mva,frakt dreier deg seg faktsik om noen hundre lapper)

klærne vil forresten være på plass i butikkene i løpet av de 2 neste ukene, og det meldes utrolig etterspørsel, så det gjelder nok å være tidlig ute!

mvh, Quarter IncNorsk Armada Importør siden 2002

chrziesler #102387 14/10/2009 4:08 PM
Veteran
Veteran

Sitat Quarter, Inc:husk å regne med frakt, toll, moms + evt andre shipping/handling gebyrer når det bestilles fra USA.mulig det ennå faktisk blir marginalt billigere, MEN så mye lettere det er å ha en Norsk forhandler og forholde seg til om:1- plagget ikke passer - og må byttes.2- defekt, feil eller mangler på plagg ved leveranse3- plagg går i stykker fort under normal bruk - reklamasjons saker.DA er det kjekt å ha en kvittering og en Norsk forhandler og kontakte.Kanskje t.o.m verdt de hundrelappene en sparer?(ved utregning med Norsk pris, kontra USA pris+toll,mva,frakt dreier deg seg faktsik om noen hundre lapper)klærne vil forresten være på plass i butikkene i løpet av de 2 neste ukene, og det meldes utrolig etterspørsel, så det gjelder nok å være tidlig ute!mvh, Quarter IncNorsk Armada Importør siden 2002

</p>

Jeg ser poengene dine men:Det hender faktisk at man slipper moms når man bestiller fra utlandet, og da blir det veldig mye billigere. Og med såpass lav dollar som er nå, sparer man ganske mange kroner faktisk. <p>Ved plagg som går i stykker, er det vel ofte produsenten, og ikke selgeren, man må forholde seg til? Viss produsentene har en form for garanti på produktet som er ødelagt, er det vel i utgangspunktet samme om det er kjøpt i Norge eller Usa. Forskjellen blir vel at i Norge kan man kontakte sjappa man kjøpte produktet fra, og så ordner de det for deg. Litt enklere, men lik garanti fra produsentenes side likevel.

chrziesler #102388 15/10/2009 3:37 PM
Medlem
Medlem

Sitat [hodlekve]:<blockquote>
<p>Sitat Quarter, Inc:husk å regne med frakt, toll, moms + evt andre shipping/handling gebyrer når det bestilles fra USA.mulig det ennå faktisk blir marginalt billigere, MEN så mye lettere det er å ha en Norsk forhandler og forholde seg til om:1- plagget ikke passer - og må byttes.2- defekt, feil eller mangler på plagg ved leveranse3- plagg går i stykker fort under normal bruk - reklamasjons saker.DA er det kjekt å ha en kvittering og en Norsk forhandler og kontakte.Kanskje t.o.m verdt de hundrelappene en sparer?(ved utregning med Norsk pris, kontra USA pris+toll,mva,frakt dreier deg seg faktsik om noen hundre lapper)klærne vil forresten være på plass i butikkene i løpet av de 2 neste ukene, og det meldes utrolig etterspørsel, så det gjelder nok å være tidlig ute!mvh, Quarter IncNorsk Armada Importør siden 2002

</p>

Jeg ser poengene dine men:Det hender faktisk at man slipper moms når man bestiller fra utlandet, og da blir det veldig mye billigere. Og med såpass lav dollar som er nå, sparer man ganske mange kroner faktisk.

Ved plagg som går i stykker, er det vel ofte produsenten, og ikke selgeren, man må forholde seg til? Viss produsentene har en form for garanti på produktet som er ødelagt, er det vel i utgangspunktet samme om det er kjøpt i Norge eller Usa. Forskjellen blir vel at i Norge kan man kontakte sjappa man kjøpte produktet fra, og så ordner de det for deg. Litt enklere, men lik garanti fra produsentenes side likevel.

</blockquote>

I de årene vårt firma har drevet med import av større og mindre ting, har vi aldri vært i nærheten av å slippe moms.Det blir det samme som at om du kjøper deg en ny PC på butikken til 10,000 så blir det slått inn 8000 på kassa uten at de har gitt deg noe rabbatt....staten skal ha sitt, og de er meget dyktige på å kreve inn dette.

Vedr garanti og reklamasjonsrett har du nok rett i at det er til slutt produsenten som står ansvarlig. Saken er vel heller at de færreste av disse produsentene befinner seg i Norge, og en Norsk forhandler eller importør trenger ikke hjelpe deg om du ikke har kvittering eller kjøpsbevis fra en Norsk forhandler.Derfor vil du uansett måtte ta dette evt opp med forhandleren eller importøren i det landet produktet er kjøpt. I tillegg må du nok i de fleste tilfeller basere deg på å sende inn produktet for evt godkjenning som reklamasjons sak, og vente på evt å få tilsendt nytt.

mvh, Quarter Inc.

chrziesler #102389 15/10/2009 3:39 PM
Medlem
Medlem

Sitat [hodlekve]:<blockquote>
<p>Sitat Quarter, Inc:husk å regne med frakt, toll, moms + evt andre shipping/handling gebyrer når det bestilles fra USA.mulig det ennå faktisk blir marginalt billigere, MEN så mye lettere det er å ha en Norsk forhandler og forholde seg til om:1- plagget ikke passer - og må byttes.2- defekt, feil eller mangler på plagg ved leveranse3- plagg går i stykker fort under normal bruk - reklamasjons saker.DA er det kjekt å ha en kvittering og en Norsk forhandler og kontakte.Kanskje t.o.m verdt de hundrelappene en sparer?(ved utregning med Norsk pris, kontra USA pris+toll,mva,frakt dreier deg seg faktsik om noen hundre lapper)klærne vil forresten være på plass i butikkene i løpet av de 2 neste ukene, og det meldes utrolig etterspørsel, så det gjelder nok å være tidlig ute!mvh, Quarter IncNorsk Armada Importør siden 2002

</p>

Jeg ser poengene dine men:Det hender faktisk at man slipper moms når man bestiller fra utlandet, og da blir det veldig mye billigere. Og med såpass lav dollar som er nå, sparer man ganske mange kroner faktisk.

Ved plagg som går i stykker, er det vel ofte produsenten, og ikke selgeren, man må forholde seg til? Viss produsentene har en form for garanti på produktet som er ødelagt, er det vel i utgangspunktet samme om det er kjøpt i Norge eller Usa. Forskjellen blir vel at i Norge kan man kontakte sjappa man kjøpte produktet fra, og så ordner de det for deg. Litt enklere, men lik garanti fra produsentenes side likevel.

</blockquote>

I de årene vårt firma har drevet med import av større og mindre ting, har vi aldri vært i nærheten av å slippe moms.Det blir det samme som at om du kjøper deg en ny PC på butikken til 10,000 så blir det slått inn 8000 på kassa uten at de har gitt deg noe rabbatt....staten skal ha sitt, og de er meget dyktige på å kreve inn dette.

Vedr garanti og reklamasjonsrett har du nok rett i at det er til slutt produsenten som står ansvarlig. Saken er vel heller at de færreste av disse produsentene befinner seg i Norge, og en Norsk forhandler eller importør trenger ikke hjelpe deg om du ikke har kvittering eller kjøpsbevis fra en Norsk forhandler.Derfor vil du uansett måtte ta dette evt opp med forhandleren eller importøren i det landet produktet er kjøpt. I tillegg må du nok i de fleste tilfeller basere deg på å sende inn produktet for evt godkjenning som reklamasjons sak, og vente på evt å få tilsendt nytt.

mvh, Quarter Inc.

..
chrziesler #102390 15/10/2009 5:44 PM
Fersking
Fersking

veit ikke hvordan det er med armada størrelser men , jeg har en circle seaven bukse i M som er baggy ^^, og jeg er 180

chrziesler #102391 15/10/2009 7:14 PM
Veteran
Veteran

Sitat Quarter, Inc:I de årene vårt firma har drevet med import av større og mindre ting, har vi aldri vært i nærheten av å slippe moms.Det blir det samme som at om du kjøper deg en ny PC på butikken til 10,000 så blir det slått inn 8000 på kassa uten at de har gitt deg noe rabbatt....staten skal ha sitt, og de er meget dyktige på å kreve inn dette.

Jeg har vertfall erfart ved en anledning at moms ikke alltid blir innkrevd. Kjøpte en et objektiv på Ebay(ubrukt, ikke fra privat selger), og fikk meg en hyggelig overraskelse da jeg slapp momsen. Viss man er så heldig som meg, så blir vertfall ting utrolig billig.

chrziesler #102392 15/10/2009 7:24 PM
Medlem
Medlem

Sitat [hodlekve]:<blockquote><p>Sitat Quarter, Inc:I de årene vårt firma har drevet med import av større og mindre ting, har vi aldri vært i nærheten av å slippe moms.Det blir det samme som at om du kjøper deg en ny PC på butikken til 10,000 så blir det slått inn 8000 på kassa uten at de har gitt deg noe rabbatt....staten skal ha sitt, og de er meget dyktige på å kreve inn dette.

</p>

Jeg har vertfall erfart ved en anledning at moms ikke alltid blir innkrevd. Kjøpte en et objektiv på Ebay(ubrukt, ikke fra privat selger), og fikk meg en hyggelig overraskelse da jeg slapp momsen. Viss man er så heldig som meg, så blir vertfall ting utrolig billig.

</blockquote>BTW Objektiv er en tollfri vare så bare der slipper man typ 10%, men uansett om man skal bestille fra utlandet bør man sjekke importkalkulatorene på toll.no eller dinside.nohttp://toll.no/templates_TAD/Import...&Vare=Velg%20vare&Verdi=http://www.dinside.no/512042/importkalkulatoren

chrziesler #102393 15/10/2009 8:49 PM
Ringrev
Ringrev

Sendes varene i posten slipper de av og til igjennom uten å bli momset, posten klarer ikke å ta alt, og så har du jo det at enkelte forhandlere ikke er så nøye på hvilken verdi de skriver på pakken. Blir varene sendt med fedex, dhl og lignende slipper du aldri unna moms, da blir du momset/fortollet av verdien+frakt som står i papirene. Fordelen med fedex er vel at de ikke tar noe serlig gebyr for å fortolle, det gjør posten.

Butikker
chrziesler #102394 15/10/2009 11:06 PM
Fersking
Fersking

Hvilke butikker (ikke nettbaserte) er det som selger armada i Oslo/Akershus området i år?

chrziesler #102395 16/10/2009 11:53 PM
Medlem
Medlem

Rå Sport blir nok din nærmeste Armada full sortimangs forhandler.

De har nok varer over neste helg.

mvh Quarter Inc.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå