Shaun White- et fuckings idol
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
er så lei av at alle dyrker shaun som et idol...det er ikke han som fortjener det. alle tror at den beste er den som vinner i halfpipe (Yeah:han vant jo OL: klart han er best blablabla), men det er jo BC-kickers og streetrails som er fett å se på. han tar 4-5 streetrails i The Shaun White Album, men så da?det er kjørere som NICOLAS MULLER, RICE, ROMAIN DE MARCHI, BENEDEK, WEBBER, SOLBERG, GIGI RUF, NICOLAS DROZ,WILLE YLE LUOMA OG GIOM som er fet på film, og som stoker meg....... Når shaun står er alt så seriøst, og han innrømmer i filmen sin at han blir sur når han taper en konkurranse. Han ser ikke ut til å ha det så gøy, og jeg har ikke sett ett eneste klipp der gutten chiller og koser seg. Tror det har en liten faktor at gutten kjører for Burton, som bare flyter på navnet og overpriser bettene. Folk fra Oslo Vestkant og folk fra fana i bergen kjøper brettet fordi dert er dyrt.. Piz out, (lurer på hva dere mener)
|
|
|
 snøballkaster
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
du har faen ikkje mangen saklige innlegg du..
|
|
|
 Hmm
|
Fersking
|
Fersking
Dette innlegget var faktisk meget saklig! Det er vel som alltid et spørsmål om integritet. Shaun White er og blir en utrolig dyktig brettkjører, men det er desverre sånn at ikke alle har vett nok til å holde en lav profil. Shaun White er og blir en typisk amerikaner. Skal være best, fetest og mest mulig profilert. Det er vel en del av den amerikanske kultur. Ser at det nevnes mange dyktige kjørere i innlegget. Etter å sett filmene som er kommet ut de siste årene er det helt klart de europeiske kjørerne som sprenger grenser. Det ligger nok mer i en europeers natur å være jordnær og chill. Det vises også på kjørestil og variasjon i kjøringa. Som eksempel kan man se på filmene til Absinthe. I Pop og futureproof kommer det ganske klart fram hva som i mine øyne er ekte snowboardglede. Men som alltid er det jo godt at ikke alle her i verden er like. Det er jo bra at noen liker å bombe parken og pipen. Hadde det ikke vært sånn ville det vel ikke vært noen ubygde backcountrykickere igjen til oss som liker fjellet for det det virkelig er. Nemlig en lekeplass full av muligheter som åpenbarer seg etterhvert som man blir dyktigere. Nei, la folket som liker Shaun White og den stilen han representerer være og nyt heller det du mener er ekte. Zion!
|
|
|
 Shaun White
|
Medlem
|
Medlem
Han er dyktig på brett. Det kan INGEN ta fra han, om du ikk liker stilen hans, eller type brettkjøring han driver med, er helt opp til deg. Javel, du liker ikk å se på Shaun White kjøre, men så la vær da. Ikkno vits i å dra han ned i shiten fordetom! At han ikke koser seg med det han driver med, har jeg absolutt ikke tro på. Tror du han står på brett fordi han misliker det? Og å kritisere en person bare fordi han er målretta og innrømmer at han har et stort konkuranseinnstinkt er bare for dumt. Nei snøballkaster, finn på noe bedre å kritisere enn et kjempetalent!!
|
|
|
 enig med noe her..
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
han er jo jævlig dyktig på brett, men han er alt for seriøs. selvfølgelig digger han brett....dere liker å misstolke og overdrive her. savner bare noe mer chilling på film. Selv ser jeg mest på Robotfood sine produksjoner, for de er folk som for meg til trippe etter å komme ut. kjipt med kjørere som er dårlige tapere og som bare er med for å vinne(ikke BARE med for å vinne blablabla) dessuten er det mange kjørere som boikotter konkurranser, og fordi det gir et feil fokus på idretten som i utgangspunktet skulle være en alternativ idrett.(men nå er det landslag og snowboardklubber......men det får vi ta en annen gang)
|
|
|
 Snøballkaster har et poeng her
|
Entusiast
|
Entusiast
Snowboardsporten og ski(newschool, ikke racing) har et annet preg enn andre sporter ala langrenn, friidrett også videre. Når man ser på en langrennskonkurranse handler alt om å komme først imål, og det er den som ligger øverst på verdensrankingen som er best akkurat nå. Det er akkurat her skillet mellom snowboard og twintip kommer inn. Her er det så mange andre faktorer som spiller inn i tillegg. Verdens beste jibbere er etter min mening jon olsson og tanner hall (tett ettterfulgt av tj schiller, candide og dumont). Det at tanner f.eks har en så rå kjøre stil gjenspeiles ikke nødvendigvis i konkurranser. (han van riktignoksuperpipe x games da, men men) Poenget er at Tanner f.eks kjører ski for å kjøre ski og ikke for å konkurrerre. Man blir stoket når man ser han på film fordi han gjør de sykeste triksene med den sykeste stilen (kun slått av Jon Olsson når det kommer til stil) Samtidig gidder ikke tanner å stille opp på JOI eller air we go liksom... grunnen til det tror jeg er at han heller vil bruke tiden på den han liker - filme svære BC kickere på en dag med bluebird og frsh powder i Utah - enn å trene om og om igjen for å safe switch cork 10 truetail i en eller annen isete park) Jeg er i grunn enig med Snøballkaster, derfor håper jeg at jibbing eller snowboard aldri blir en sport for allmenheten i større grad enn det den er nå. Før vi vet ordet av det ville Arne scheie stått og gitt stilpoeng for TJ sin mute grab og trukket tanner i stil fordi han bruker for baggy klær:P
|
|
|
|
|
|
 sdf
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Syns heller ikke det er så gøy å se shaun i snowboardfilmer, han er liksom så god at han blir abre en maskin på en måte... Snowboard maskin:)
|
|
|
 The White Album
|
Entusiast
|
Entusiast
Ser poenget ditt, men er ikke helt enig i alt allikevel. Det at sponsorer og media osv stoker opp en person er det mange meninger om, og er enig i at det er andre brettkjørere som fortjener mer publisitet enn det de har i dag. Men mener at Shaun White fortjener all cred han kan få, for føler det ikke helt stemmer at alt han gjør er så seriøst. I White Album sier han riktig nok at han blir skuffet når ting ikke klaffer i konkuranser, men han sier jo også at det er noe spesielt med det, og det er det nok også. Når det er konkuranser skal det jo være seriøst (til en viss grad), og spør du meg fremstår han som en fet kar ellers. I First Descent så er han jo alt annet enn en seriøs type, og i intervjuer ellers får han jo veldig godt frem at det viktigste er å kjøre brett, og å ha det gøy. Off topic, så er det jo ikke rart han får så mye spalteplass som han får, når han er "den beste" i både skate og snowboard, og i tillegg er så ung.. Men igjen ser poenget ditt, det finnes andre enn Shaun White..
|
|
|
 Ja, han er sykt god, men
|
Fersking
|
Fersking
se på JP Solberg. Han må ha en av de feteste stilene på airs synes jeg. BTW så er The Shaun White Album en sykt fet film.
|
|
|
 wee
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
er enig med at shaun white er en maskin. synes triksene han tar ser helt like ut hver gang og det samme gjelder JP Solberg. I den nye filmen overrasket JP (den hvor han har part med Romain) meg litt med litt forskjellige triks, men selv om bs720 mute'ene er sinnsykt fete, så får jeg den "sett det før"-følelsen hver gang. Bor dessuten i fana bergen, men det betyr ikke at jeg er stokk dum. På tide å vokse opp din lille unge.
|
|
|
 til gpn
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
bor selv på paradis.......du mener futureproof. Sier ike at alle må ha burton, men folk på base sa at tendensen var at Fana-folk ofte kommer inn og SKAL ha burton. sorry hviss jeg såret deg. Voks opp selv....du trenger ikke å ta alt så fuckings bokstavelig.
|
|
|
 Paradis-style
|
Fersking
|
Fersking
Gee, mange paradis folk her (og nei, ikke no dissing, hører til der jeg og)... Men helt alvorlig, drit nå i hvem som er maskin og hvem som kicker streetrailsa, gå ut og haik streetrails selv, eller bare vanlige hopp og rails hvis det er det som pleaser deg. Ta inspirasjon fra de som ripper det du synes er fett!
|
|
|
|
|
|
 Hampus Mosesson
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
 vel..
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
unnskyld for at jeg ikke så at det var: "men folk på base sa at tendensen var at Fana-folk ofte kommer inn og SKAL ha burton." du mente med å skrive ved å skrive "folk fra fana i bergen kjøper brettet fordi dert er dyrt.." jeg må jo være dum
|
|
|
 Lindsay
|
Fersking
|
Fersking
Mekk ikke han ho lindsay lohan? i såfall er han "et fuckings idol"
|
|
|
 -_-
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
 OMFG ass!
|
Medlem
|
Medlem
Det der var saklig i grunn! Shaun er jo syk på brett og hvis dere har sett Shaun White the Album ser dere at kan har det kult... Trur noen her at han hadde kommet så langt og brukt så mye tid på snowboard hvis han ikke likte det? Shaun er råå kjører og det er ikke mange som har bedre grunnlag enn han!
|
|
|
 Til Snøballkaster
|
Entusiast
|
Entusiast
Shaun White fortjener så absolutt å være et "idol" for noen, han er meget dyktig på snowboard. At han tar idretten meget seriøst er så absolutt ingen ulempe eller noe negativt med ham. Ska man bli best må man trene og ta det seriøst. Hvis du aldri har sedd Shaun Kose seg når han kjører en du blind. Du nevnte et eksempel der han bare koste seg:Siste runnet han hadde i Half-Pipe finalen i OL. Han satte vel egentlig ingen syke triks i det runnet, FORDI han bare koste seg der. Vet ikke om noe av det her har blidd nevnt (jeg har ikke lest gjennom alle svarene). Ett spørsmål til deg snøballkaster:Det virker som om du har en trang til å rakke ned på pesoner som er bedre enn deg i noe.Nå på Shaun som kjører ræva av deg på snowboard uansett, og ett tidligere innlegg der du var meget fornøyd me å ha kasta en snøball på idol-Christian. Han synger garantert bedre enn deg.Stemmer dette??
|
|
|
|
|
|
 der jah..
|
Medlem
|
Medlem
Skjønner ikke helt hva du mener når du sier at Shaun White alltid er så seriøs jeg! Han chiller max da, bryr seg null om alt.. Men men, det er min mening.. Selvfølgelig har gutten vinnerinnstinkt, men hvem har ikke det?
|
|
|
 enig
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
White gjør det han liker, han kjører på SIN måte....Enten den er for seriøs eller ikke....Snøball kster kjører på sin måte og gjør det han liker.Jeg kjører på min måte for jeg liker å kjøre sånn--så da kan jo du slutte å disse white for at han er kjedelig...det er bare ditt problem viss du synes det, for han er nemlig en av dii beste i verden enten du liker det eller ikke.
|
|
|
 Shaun White
|
Medlem
|
Medlem
Bra sagt jS. ToRgeRseN. Han er helt sykt flink... Jeg true Snøballkaster bare er misunnelig..
|
|
|
 bla bla bla
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
tror dere må ta dere tid til å lese innlegget mitt før dere begynner å disse meg.......det jeg skriver er at det er andre som fortjener all oppmerksomheten like mye eller mer enn han. chilet i runnet fordi han allerede hadde vunnet, men jeg er enig med at det var fett. Han er selvfølgelig veldig god, men liker ikke stilen hans(akkurat musikken til Idol-facet) Ja shaun er litt bedre enn meg, og jeg kan definitivt ikke synge. men er ikke misunnelig på carl i hagen fordi jeg ikke liker FRP. Faen er det med den derre misunnelsen. mer misunnelig på de andre kjørerne som har så mad fet stil og drar rundt og chiller mens de kjører pudder. Hvis noen har noen meninger som er rettet mot en kjendis er det lett å disse fordi "han er jo bedre enn deg" De fleste av dere har jo ikke peiling, vet bare at shaun er famous, og vant OL. havlparten av dere har bare sett The shaun white album. Hadde dere sett futureproof, lame, afterlame og afterbang, hadde dere kanskje visst hva dere snakket om..... beklager at noen sier det de mener....................
|
|
|
 Shaun
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
white er digg på brett men liker Twintip bedre ^^ tihi
|
|
|
|
|
|
 ....
|
Medlem
|
Medlem
du mr.snøballkaster.husk, han er på jobb hver eneste dag. så seriøs må nok gutten være, for de kan nok få sparken de gutta der oxo.
|
|
|
 Snøballkaster
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Din fjott, det skrives peace out. Ikke "piz out".
|
|
|
 Shaun white
|
Fersking
|
Fersking
Bare fordi du synes det er Bc-kicker og streetrails som er fet,betyr ikke det at han er dårlig ! Dessuten eier Shaun white på rails,sjekk alle railene i "The Shaun White Album".Det er vanskelig å si hvem som er best av han og Travis rice og Romain De marchi.Shaun eier i halfpipen,og i slopestyle,mens de to andre er best i Backcountry,men også er gode i slopestyle.Umulig å si hvem som er best ihvertfall. Skjønner godt at brettfolk har han som idol,han er en sinnsykt god kjører som pusher seg selv hele tia.Men det kan vel bli litt for mye om han også.Det er sant.
|
|
|
 Shaun White
|
Fersking
|
Fersking
Det som er spesielt med han er vel egentlig det at han er dritfet på både skateboard og snowboard. Når jeg så han for første gang i Arctic Challenge, ble han forbildet mitt med en gang, siden han var så ung, og jeg var bare.. Hugser ikke helt.. Heh! Han er nok en va de beste, men synes veldig lite om det OL tullet... Jeg kom på skolen to dager etter det var Halfpipe i OL, og alle fjortiss jentene kom til meg, som er en av tre som kjører brett i den lille bygda vår, å sa: ååhhh shaun white er så best ass! han rula halfpipe greia i OL! DET er slitsomt.. Men men...
|
|
|
 Synes dett var interessant lesing!
|
Entusiast
|
Entusiast
Først Shaun White er sinnsykt god, ingen tvil om d! Når d er sagt virker d som om alle som egentlig ikke har peil sier at han er best og digger han.. Kommer nok av at han er så kjent som hn er. Blir d samme i f.eks. Formel 1, alle som ikke har peil heier på Schumaker (llr nå sånt) fordi han har vunnet mye!
|
|
|
 ^^
|
Entusiast
|
Entusiast
For Shaun White og de andre er d nok viktig å være best. De Håver jo inn sponsorkroner for hver eneste konkurrase de vinner. Og de skal jo tross alt leve av d!
|
|
|
|
|
|
 Enig med snøballkaster
|
Medlem
|
Medlem
Shaun White har sannsynligvis usunt mye pengepress oppi ræva fra Burtons side, og kan umulig ha det moro når det er mye penger på spill fra sponsorene.Men det er nå så. Jeg liker ham ikke, punktum. Ellers er jeg kjempefan av snowboardere som får ting til å se jævla morsomme ut, og da spesielt Travis Parker. Sett December? Ikke? Se den. DC Mtn lab er forøvrig årets gjennomført beste film, etter min mening. Masse moro og galskap. Der. Da fikk jeg sagt min mening.
|
|
|
 ja, men..
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Greit nok at dere er lei av dyrkinga av Shaun White, men igjen. Det finnes to typer snowboardere i verden; de som kjører konkurranser og de som spiller inn filmer. På det punktet skal White ha props, han klarer faktisk å kombinere de to typene snowboarding. Han er jo helt enestående når det gjelder å være proff som ung, men likevel være en normal tenåring. Shaun White er og blir en av verdens ledende kjører. Mye sjalusi ute å går her folkens..
|
|
|
 Bli Serriøs da!!
|
Fersking
|
Fersking
Du har Bare Skrivd masse sånne Nedlatende ting til folk....og Du Liker å Plage andre!!! Ta deg sammen Og bli Litt serriøs da!!!! Hvis folk Liker Shaun White og burton...SO WHAT!!!!!Hvis du ikke Liker det så er det greit!!!!MEn Vi synes han er God til snowboarding!!!!___________________GET A LIFE!!!
|
|
|
 Hihi gjentagelse.
|
Medlem
|
Medlem
Jeg vil benytte anledningen til å si følgende: Jeg synes Shaun White er dødsens kjedelig å se på,fordi han virker så jævlig seriøs. Jeg synes snowboarding er dritkult,nettopp fordi det stort sett er ganske useriøst og moro. Får vansker med å assosiere White med noe kult da. Er mer fan av underdogs, som Scotty Witlake (husker ikke åssen navnet skrives) og Travis Parker. De har en avslappet stil, og spesielt førstnevnte er vel så langt unna Shaun White du kan komme. Witlake trakk seg tilbake fra profftilværelsen fordi det ble for mye penger inn i bildet. Snowboard_dude: slapp av a.
|
|
|
 jaja !
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Er nesten sikker på ar shaun vant ol pga av navnet !danny kjørte mye kuulere!
|
|
|
 Hehe
|
Medlem
|
Medlem
Danny Kass hadde en fetere run ja.
|
|
|
 First Decent
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Se first decent, så finner du brått et sted der han ikke tøffer seg sånn i forhold til de han kjører sammen med..
|
|
|
 the american dream
|
Medlem
|
Medlem
du har et poeng, han blir sett på som best, personlig syntes jeg han er god. Men han profilerer seg jævla mye mer enn andre kjørere, og JA han er god i pipe, og slopestyle, han har jo vinni noen x Games, men helt enig, personlig ern ikke alleraller best lissom. Men man skal heller ikke glemme at han har et utrolig tallent, husker ikke hvor gammel han var nårn blei sponsa av Burton jeg? 12? uansett...Han flyter på en måte litt mye på at han blei sponsa av burton som kid, og jeg tror det er derfor han blir sett på som så sykt god. Men han er jo ikke såå kid lenger. Hvor gammel er han blitt? 19-20? så min mening er at han er jævla god. Men han ekke så god som mange sier, han ekke of da hook, mange som er bedre all around enn han, han har som andre har nevnt ikke så god på streetrails. Men han er jo en sikklig Amrikaner og har holdninger som ''se på meg, jeg re best'' men for all del, jeg syntes han er god. men ikke så BEST som mange skal ha det til. Peace
|
|
|
 tja
|
Fersking
|
Fersking
han er skamgod, men han eier ikke stil ideheletatt! Hvis dommerene hadde sett på stil også så hadde sikkert ikke shaun white vunnet de konkurransene han pleier å vinne...
|
|
|
 tja
|
Fersking
|
Fersking
han er skamgod, men han eier ikke stil ideheletatt! Hvis dommerene hadde sett på stil også så hadde sikkert ikke shaun white vunnet de konkurransene han pleier å vinne...
|
|
|
|
|