Snowboardsporten og ski(newschool, ikke racing) har et annet preg enn andre sporter ala langrenn, friidrett også videre. Når man ser på en langrennskonkurranse handler alt om å komme først imål, og det er den som ligger øverst på verdensrankingen som er best akkurat nå.

Det er akkurat her skillet mellom snowboard og twintip kommer inn. Her er det så mange andre faktorer som spiller inn i tillegg. Verdens beste jibbere er etter min mening jon olsson og tanner hall (tett ettterfulgt av tj schiller, candide og dumont). Det at tanner f.eks har en så rå kjøre stil gjenspeiles ikke nødvendigvis i konkurranser. (han van riktignoksuperpipe x games da, men men) Poenget er at Tanner f.eks kjører ski for å kjøre ski og ikke for å konkurrerre. Man blir stoket når man ser han på film fordi han gjør de sykeste triksene med den sykeste stilen (kun slått av Jon Olsson når det kommer til stil) Samtidig gidder ikke tanner å stille opp på JOI eller air we go liksom... grunnen til det tror jeg er at han heller vil bruke tiden på den han liker - filme svære BC kickere på en dag med bluebird og frsh powder i Utah - enn å trene om og om igjen for å safe switch cork 10 truetail i en eller annen isete park)

Jeg er i grunn enig med Snøballkaster, derfor håper jeg at jibbing eller snowboard aldri blir en sport for allmenheten i større grad enn det den er nå. Før vi vet ordet av det ville Arne scheie stått og gitt stilpoeng for TJ sin mute grab og trukket tanner i stil fordi han bruker for baggy klær:P