Formstøpte støvler er fryktelig dyre. Med nytt skall, støptsåle og innerstøvel kommer du i alle fall ikke under 6000 kroner i Norge. Om du fortsatt vokser (har ikke stuudert profilen din)og kommer til å måtte kjøpe nye om et år eller to er det bortkastede penger.I Norge er det vel ikke så mange steder som støper støvler men det er endel butikker som har godt utvalg. Benytt deg aven av disse og prøvsåmange støler du hartilgangtil som er ment for kjøringen du gjør. selv brukte jeg 7(!) timer for å finne frem til riktig støvel hos en av norges beste alpinbutiker. Så skulle vi begynne med såle og innerstøvel.

Men om du ikke støper innerstøvel er det i alle fallet must med støpt såle fra noen somvirkelig kan det. Skikjøringen din, landingene dine, leggene, knærne og ryggen din kommer til å takke deg i mange år for det.

I ettertid har jeg støpt nye innerstøvler til samme skall og det funker veldig bra. Når man endelig har funnet noe som sitter tar man godt vare på støvlene sine, det lover jeg deg!

Lykke til med støvelvalg!