Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilken Armada modell for hvilket bruk?
#101095 08/06/2009 7:43 PM
Av8tr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei! Jeg skal til neste år gå til innkjøp av et par Armada ski. Valget står mellom AR6, Alpha 1 og Alpha 2. Er det noen sitter på noe informasjon om hvilke typer som passer til den og den bruken?

Jeg skal selv i hovedsak bare kjøre i parken og i preparerte løyper. Har generellt lavt nivå på kjøringen. (Drar ikke 10-er eller 7-er ennå) Men fordi jeg skal forbedre meg vil jeg ha kvalitetsski. (Derfor Armada, på tross av stive priser).

Eks, om en av de er laget for store hopp, en annen for små, en for rails osv... (Dette er eksempelvise egenskaper jeg kom på, og det er ikke sikkert de er relevante i henhold til de faktiske modellene)

Har selv hørt at Alpha modellene er mer lekne, og at AR6 er beregnet for større hopp, men har absolutt ingen erfaring med dette.

Takk for svar!

Re: Hvilken Armada modell for hvilket bruk?
Av8tr #101096 08/06/2009 8:06 PM
Entusiast
Entusiast

jeg ville heller sagt omvent :P ar6 er nok en mer alround jibbe ski. til rails, walls og hopp. alpha har en veldig tidlig bøy på tuppen for at man ikke skal være redd for å hekte skien i hoppe eller lignendes.har du vurdert el ray? jeg synes de er kjempe gode, kjørt selv med disse skiene i 2 år. første sessongen gikk jeg fra 540 uten grab til 1080 med de fleste basis grabsene (mute, tail, japan, safety osv..)er kjempe fornøyd med mine og vurderer meg de nye el ray siden de er en del lettere en de gamle. valget mit står mellom armada el ray, amplid antidogma eller township

Re: Hvilken Armada modell for hvilket bruk?
Av8tr #101097 08/06/2009 8:56 PM
Av8tr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tja, jeg vet ikke. I følge spesifikasjonene på Armadas hjemmeside virker det som Alpha 1 bruker en lettere kjerneteknologi enn AR6, i tilegg til at svingradiusen på Alpha 1 er mindre enn på AR6 grunnet rockeren.

El Rey er nok utelukket, da denne ikke er bygget 100% for park.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå