det her må du nok nesten bare prøve deg frem med. er så veldig mye å velge mellom og mange har et forskjellig svar på hvordan de vil ha skien sin.jeg hår kjørt med armada i alle år og dette året ente det opp med el ray! de er veldig stive fordi at de er regnet for mer hopping enn noe annet. man får en syk og god pop i "take-off'en" og du lander godt og solid pga. de er litt bredere enn en normal jibbeski.
til året som kommer bytter jeg til amplid antidogma.(NEI, ikke fordi wallisch bruker de!)jeg prøvde de skiene her da amplid var på geilo og jeg må innrømme at det er de sykeste skiene jeg har prøvd.de helt sykli lette og butter tuppene gjør den are genial å shredde hvor en du vil! butter tupp gjør jo at skien er forhondsvis myk i kantene, men på midten er den ekstra stiv for å kunne fortsatt gå høyt og poppe riktig på hoppa! de er også symmetriske som gjør switch veldig lett. 09/10 modellene er bare sykt fete så dette tror jeg blir bra.
de kan minnes veldig mye om line invader skiene. de er omtrent det samme, men de er litt tyngre og litt smalere igjen. invader er nok den opptimale allround skien vil jeg si. eller så har du også line sin litt bredere verson igjen som heter Anthem. den kan minnes mye om armada el ray igjen bare med butter tupp.
men som sagt.. det er veldig mye å velge i. jeg anbefaler deg å prøve noen par først så du kan sammenligne litt.lykke til