Sitat Spøkemann:Jeg mener det jeg skriver. Det er en vanvittig pengebruk på noe som er svært lite verdiskapende. Og det er trist å lese at dere tror disse overbetalte skiproffene sliter... De lever et liv i sinnssyk luksus i fht., hva de gir tilbake til samfunnet, og de har som jobb å LEKE seg. Vær litt kritiske alle dere unge jibbere, verden er litt større enn dere tydeligvis tror.
For å hive meg på denne.. Det er mildt sagt festlig å klage over pengebruk i jibbing. Den kan ikke sammenlignes med fotball. Fotball er kostnadsdrivende for hele samfunnet vårt. Høyere spillerlønn - høyere behov for inntekt i lagene - høyere krav om sponsorinntekter - høyere reklameutgifter - høyere produkt priser - mindre penger i lomma til deg og meg. Og de fysiske prestasjonene kan ikke sammenlignes en gang. Det forventes at en jibber presser personlige grenser i "alle" hopp. En fotballspiller trenger ikke å treffe målet fra 12 meter en gang. Bare så det er sagt, jeg sier ikke at jeg klarer å treffe målet fra 12 meter på ti av ti forsøk, men jeg får ikke to sifret antall mill i året for det heller. Avslutningsvis: Det er helt meningsløst å snakke om overbetalte jibbere sammenlignet med mange andre idretter.