Jeg må først og fremst si jeg er skremt av holdningen til mange ski-interessrte. Hvis noen av dere der hjemme som ikke har vært med på noe lignende hadde visst hvor mye jobb og slit som ligger bak hver eneste ski-edit/ konkurranse resultat eller film, hadde dere holdt dere litt mer nøytrale. Jeg har så sinnsykt respekt for hva alle fikk til i JOSS, ut i fra det været de hadde, og forholdene. 2 uker med slit, bare for at vi skal kunne sitte tilbake å nyte strålende gratis skifilmer på nettet, og LIKEVEL SITTER NOEN Å KLAGER? Og til og med klarer å si at det er bortkaset å fore skiutøvere med penger, og at de lever bare i luksus?
Når skifilmene kommer i Oktober laster folk de ned, og klager over stive priser. Når de kommer gratis allerede to uker etter JOSS i April er det for dårlig nivå, selv om de er gratis og gir utrolig mye publisitet til NORGE og Sverige som reise og -skidestinasjoner.
Og hva er greia med å skjelle ut Jon for kangaroo-flipen? Jeg blir skremt av at folk kan finne på å si noe sånt, når jeg absolutt VET at ingen her i denne tråden som klager, har satt eller vært i nærheten av å få til noe selv. Greit nok, kanskje du/dere kjenner noen som har gjort det på trampolina hjemme. Men gir det deg rett til å klage over det minste lille ting? NEI sier jeg. Og jeg håper folk kan klare å verdsette det som blir gjort, i stedet for å sette ting i en slags "offentlig gapestokk" . Hva hadde egentlig skinorge og sverige hatt tilbake om det ikke hadde vært for Jon O, Pk, Henrik Harlaut osv? Ingen hadde giddet å komme over atlanteren for å stå på ski.
Lenge leve JOSS, og takk for sinnsykt bra underholdning og motivasjon til skibransjen i 2009.
Thanks, S.