Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelm, hvilke, hvordan?
#60535 09/06/2008 8:13 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hei alle sammen! Jeg skal på sommerski (Stryn, Valdres eller Fonna, hvem er best?) også tenkte jeg at jeg skulle kjøpe ny hjelm. Men hvordan er det egentlig "vi" jibbere skal ha på hos hjelmen? Ser mange som kjører med lue og brillestrikk under hjelmen? Er ikke dette ubehagelig? Og hvordan skal man regne med lua hvis man bestiller på nettet? Og hvilke hjelm burde man egentlig kjøpe? Takk på forhånd for all hjelp laugh

Eyy
Krokstadjibber #60536 09/06/2008 11:06 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

I år tror jeg Fonna vil ha den beste parken!Er flere artikler om sommerski her på siden hvor du finner mer info.

Hjelm;The one and only: Sweet Trooper. En trolig kompakt og lett hjelm, og ikke minst; den feteste looken på en hjelm du finner (i følge min mening, og veldig mange andres) !Fåes i forskjellige farger og Limited Editions.Prisen ligger vel på 1600 tror jeg.Jeg liker best å kjøre med en litt tynn lue/bånd under hjelmen og brille under hjelmen, det er sinnsykt comfy !MEN du burde prøve hjelmen i butikken før du kjøper den, for å finne ut størrelese og om hjelmen er noe for deg.http://sweet.no/helmets_trooper_hc_ls.htm

Neste år stiger Trooper opp i pris til 2000, men Sweet kommer med en billigere modell, Rambler.

hehehe!
Krokstadjibber #60537 09/06/2008 11:11 PM
Avhengig
Avhengig

ja, vi jibbere kan jabbe (thhørrt..kremt)!

selv har jeg sett litt på Bern hjelmer, de er tøffe nok!fonna blir valget mitt!& ja, en ekte jibber holder vel strikken godt innafor hjelmen ja!:grin

Hvor?
Krokstadjibber #60538 09/06/2008 11:27 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

I hvilke butikker er det mulig å få prøvd en Trooper på denne tia av året a? Bor i Drammens området, så fint om det var en butikk ikke så langt unna? Og hva med Jon Olsson? Han kjører ALDRI med strikken innafor :P

Re: Hjelm, hvilke, hvordan?
Krokstadjibber #60539 09/06/2008 11:55 PM
Entusiast
Entusiast

Drit da faen i om hva andre gjør med strikken! Dra i butikken og prøv begge deler sammen med hjelmen, så finner du ut hva du liker best. Og hvis du har tenkt til å gjøre en av delene fordi det ser kulere ut enn den andre, så får du gjøre deg opp en mening om hva du synes ser kult ut, og ikke spørre andre.

Hvis du spør meg så vil jeg mene at det er mye mer praktisk å ha brillene utenfor hjelmen. Til sammenligning kan du jo se hva frikjørere velger, de stiller somregel høyere krav til at alt sitter godt på plass en de som fiser rundt i preppa spor i sola.

klart det booun!
Krokstadjibber #60540 10/06/2008 10:46 AM
Avhengig
Avhengig

valget er opp til hver enkelt...en spøk fra min side, om det var så vanskelig å forstå!

Krokstadjibber #60541 10/06/2008 11:40 AM
Medlem
Medlem

Fonna er virkelig stedet i sommer!Og som de andre sier her, ikke velg utifra hva andre synes er kult, velg utifra hvordan du liker det!jeg har bern baker, og det er altfor dårlig plass til brillestrikken under, så har de som oftest utenpå!Og Simon Dumont kjører også ofte med brillestrikken utenpå hjelmen også, ser fett ut på han!Kommer vel litt an på hvilken stil du kjører med... PK style = under hjelmenJon Olsson/Simon Dumont = utenpå hjelmen;)

hehe, good one nIkken!
Krokstadjibber #60542 10/06/2008 3:43 PM
Avhengig
Avhengig

har vurdert bern baker sterkt sjøl, men har inntrykk nå, i det du sier, at det er dårlig plass til strikk inni??!kjører helst med den inni jeg da, men om det ikke er plass, såååå...:wink

Krokstadjibber #60543 11/06/2008 11:15 PM
Medlem
Medlem

Jeg kjører også bern, men er nødt til å si at jeg ikke har noe problem med å ha strikken under hjelmen :wink

Til trådstarter: Som flere andre har sagt, er det nok best å prøve seg fram for å se hva du syntes er kulest!

Bor ikke i nærheten, så kan dessverre ikke hjelpe deg med å finne noen butikk i nærområdet. Men kan jo linke til noen nettbutikker hvor de selger hjelmen

http://www.sportsnett.no/products.shtml?SWE11http://www.oslosportslager.no/produ...tion_skihjelm%2C_Coctail_Pink_%A807.htmlhttp://www.ute.no/index.php?action=handle&kat=91&vareId=725http://www.vpg.no/eshop/pub/engine.php?id=1001

Krokstadjibber #60544 11/06/2008 11:22 PM
Fersking
Fersking

det med å ha strikken under hjelmen er ubehaglig i kulden men når du skal på sommerski så er det helt perfekt for da får du bedre luftgjennomstrømmning så du slipper å svette hjelmen i stykker. selv rocker jeg en 2,5 år gamma giro hjelm som funker som bare det men den begynner å lukte surt som bare svarte:P så det blir nok en ny giro hjelm til vinteren igjen.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå