Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bo i Chamonix i en måned
#59604 28/10/2016 11:58 AM
Nicarl1 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei.

Tenker  og drømmer om å bruke en måned til å bo i Chamonix (eller et annet bra skisted i Alpene) er det noen som kan dele erfaring/tips på bosteder, pris ol? Tenker å mulig bli boende i et vandrerhjem eller Airbnb eller lignede i den perioden jeg skal bo der. Hva kan jeg forvente av kostnader med hensyn på bo, mat og eventuelle aktiviteter. 

Samtidig er det noen grupper/gjenger som en kan henge med ol? 

Takker for alt av svar.

Mange takk

Nico

Re: Bo i Chamonix i en måned
Nicarl1 #59605 28/10/2016 4:58 PM
Did Offline
Fersking
Fersking

Hei, du kan prøve Nordic skibums: Chamonix (offentig gruppe) eller Chamonix 16-17(privat) på face. Her er mange som ser etter sted å bo eller som tilbyr feks et rom. Da får du fort møtt litt svensker at åka med også. En del billigere enn i Norge, men fremdeles relativt dyrt. 

Nicarl1 #59606 28/10/2016 9:05 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei!

Jeg er fra område av Chamonix og bor der om sommeren hvor jeg jobber på en skole.

Skolen heter Insted og de jobber også med leiligheter, så det er bare å sende en mail og spørre

om de har noe og for hvor mye. Helt greie studioer i sentrum smile. Bare spør om du lurer på noe mer!

http://www.insted.com/nb/

Nicarl1 #59607 30/10/2016 4:33 PM
Fersking
Fersking

Husk å kjøpe sesongkort nå som det fremdeles er earlybirdpriser ut november. Det er billigere med sesongkort selv om man bare tenker være i en måned. 

Nicarl1 #59608 30/10/2016 10:24 PM
Fersking
Fersking

Jeg bodde her i en måneds tid for et par år siden: http://www.chamoniard.com

Da traff jeg forøvrig en svenske som hadde hatt sesong i Chamonix på 90-tallet ei gang, og bodd på samme hostellet hele vinteren - i følge ham så hadde de ikke pussa opp noe siden da... :p Men stedet funker, da, og er billig etter Chamonixstandard (20 euro natta) - pluss at hvis du reiser alene så er jo hostell et knall sted å bli kjent med folk. Mulig Airbnb eller å komme i kontakt med noen som skal ha sesong der er en bedre plan, da, men der har jeg ingen tips.

Støtter ellers tipset over om å kjøpe sesongkort mens det fortsatt er early bird priser - der sparer du enormt mye. 

Nicarl1 #59609 31/10/2016 1:10 PM
Fersking
Fersking

Annet tips: nordic skibums på facen. Der finner du også mange andre spennende saker om du liker langtidsopphold. 

Nicarl1 #59610 10/05/2017 10:42 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Chamonix er et kult sted å bo. Også lenger. Men vær klar over at det er dyrt, og du må enten jobbe hardt eller har mye penger med deg hjemmefra.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå